אם מניחים בצד את הכאב שבא לידי ביטוי בדבריה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בריאיון שהעניקה היום (רביעי) לעופר חדד במהדורה המוקדמת, ואת העובדה שבהחלט לא קל להיות אשת ראש הממשלה בעידן שבו השיח ברשתות החברתיות מתלהם ואכזרי, ניתן לזהות בבירור מה עומד מאחורי הריאיון.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

קו ישיר עובר בין ההחלטה של ראש הממשלה נתניהו שהחליט להגיע היום לדיון בהצעת החוק של יש עתיד-תל"ם שביקשה למנוע מאדם שהוגשו נגדו כתבי אישום להתמודד לראשות הממשלה, לבין הריאיון שהעניקה שרה נתניהו שעות לאחר מכן, והמסרים שבחרה להדגיש במסגרתו.

נתניהו בנאום הניצחון שלו בבחירות (צילום: החדשות)
עמוק בקמפיין. בני הזוג נתניהו | צילום: החדשות

מהדברים של שניהם – בכנסת ובריאיון – ניתן להבין שנעשה ניסיון שלהם לגייס את ה"בייס", לשלהב את הציבור תומך נתניהו לעשות זאת שוב – צעד שהוכח כאפקטיבי למדי בסבבי הבחירות הקודמים ובמיוחד בזה האחרון, שבו בוחרי ליכוד רבים שלא יצאו להצביע בבחירות ספטמבר 2019 – בחרו כן לעשות זאת.  

בנימין ושרה נתניהו מנסים להדגיש בפני הציבור שלהם את המסרים "כולם נגדנו" ו"כולם מנסים להפיל אותנו": הוא באמצעות המתקפה שלו על החוק של לפיד שהוא כינה "לא דמוקרטי" וכזה ש"היה עובר רק בצפון קוריאה או אירן" – והיא באמצעות פנייה אל הרגש, כשהיא מכנה את עצמה ואת ילדיה "מוכים" ומספרת שהיא מרגישה שעברה "אלימות מינית".

למרות שנותרו עוד 12 ימים עד לתום הזמן שנותר להגיע להסכמות ולמנוע מערכת בחירות רביעית בתוך שנה וחצי, התחושה שמתקבלת לאחר הריאיון של שרה והמופע של נתניהו בכנסת היא ששניהם עמוק בתוך קמפיין הבחירות, עוד לפני שבכלל הוכרזו.

תוסיפו לזה את הסיורים בשטח שנתניהו הספיק לערוך בשבוע האחרון ואת המתקפות הישירות שלו על יאיר לפיד, אותו הוא מסמן באופן ברור כיריב כבר שבוע שני ברציפות בהתנצחויות ביניהם במליאה – ואפשר כבר להבין לאן נושבת הרוח.