מה חשבנו על הפופ אפ הכשר של יוסי שטרית

שף יוסי שיטרית מביא את הטעמים המופלאים והכשרים של מרוקו עם מגע הגורמה שלו עד לפתח הדלת בפופ אפ בשיתוף וולט

צילום: ליאל זנד, וולט ישראל // מר רוקו

התרגשתי כמו ילדה בהופעה של נועה קירל לשמוע שיוסי שטרית פתח מסעדת פופ אפ חדשה דרך משלוחים.

במר רוקו, עם תפריט של מסעדה מרוקאית כשרה, יוסי שיטרית מביא את הטעמים המופלאים של מרוקו עם מגע הגורמה שלו עד לפתח הדלת. ותתפלאו, גם במשלוח החוויה מדהימה כמו במסעדה (רק בלי המארחת, ובסוף אני זה ששוטף את הכלים).

הזמנתי בתאבון רב סלט ארוגלה ותאנים טריות עם בצל מוחמץ ושקדים קלויים, קציצות דגים מרוקאים עם גרגירי חומוס, פלפלים וכוסברה לצד בורגול מבושם עם בצל וראס אל חנות, קטאייף עם בשר טלה מפורק, לזניה מכרוב עם בשר, דובדבנים מיובשים, צנוברים ורכז רימונים.

לאחר המתנה של חצי שעה בלבד המשלוח הגיע, סלט האורוגלה היה מרענן וטעים, איזון טעמים טוב ורוטב מתקתק אך לא משתלט. קציצות הדגים היו עסיסיות, מתובלות טוב, פיקנטיות אך לא חריפות, גרגירי החומוס מאוד הוסיפו ותוספת הבורגול השתלבה באופן מושלם עם הרוטב של הדג.

במנת הקטאייף המעולה, בשר הטלה היה רך ונימוח, הקטאייף היה אוורירי עם מרקם ענני וסחוג הסלרי היה חריף ומרענן. גלגלתי את כל המרכיבים למעין לאפה קטנה, מזגתי טחינה ואכלתי, היה מאוד טעים אבל בניגוד לדברים אחרים שאני מגלגל, שווה להצטייד במפיות, המנה מעט מלכלכת (אך בהחלט שווה את זה).

צילום: ליאל זנד, וולט ישראל
צילום: ליאל זנד, וולט ישראל

הלזניה הייתה מיוחדת מאוד, מתוקה אך במידה הנכונה, טעמים חגיגיים של חג, מרקם נהדר. שבע ומבסוט על החיים, פצחתי בריקוד מרוקאי מסורתי וניגשתי לקינוח.

לקינוח הזמנתי קטאייף פיצוחים בסירופ מי ורדים. הקטאייף העיף אותי לאוויר עוד מהארומה שעלתה כשהסרתי את המכסה. הבצק היה מושלם, רך ומתפצח ועטף את המילוי באופן מדויק. המילוי היה נהדר, מתוק ומבושם, כמות נדיבה של אגוזים קצוצים ותבלינים משלימים, סיום מעולה לארוחה נפלאה.

סוגרים חשבון

למרבה הפתעתי, למרות שמדובר באחד השפים המובילים בארץ ולמרות שהזמנתי כמות אוכל שמספיקה לשלושה אנשים, החשבון יצא 241 שקל בלבד, מחיר משתלם ביותר בהתחשב לכמות והאיכות של הסעודה המסורתית.

לסיכום, מר רוקו של יוסי שטרית נהדרת, חוויה מרוקאית מיוחדת ונפלאה.

עד לפעם הבאה אני הייתי לוקץ׳, שיהיה בתאבון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר