"הנסיך מבל אייר" חוזר - עם טוויסט

הסיטקום שהכיר לעולם את וויל סמית' חוזר במתכונת דרמטית • הגרסה החדשה תתבסס על סרטון ויראלי שמציג את הסיפור המקורי מנקודת מבט מפתיעה

וויל סמית' בפרמיירת הסרט "בחורים רעים לתמיד", בינואר // וויל סמית' בפרמיירת הסרט "בחורים רעים לתמיד", בינואר

זה היה רק עניין של זמן, אבל גם הסדרה הזו מקבלת עדכון: אחרי שסדרות להיט משנות ה-90, כמו "בוורלי הילס 90210" ו"צער גידול בנות" זכו לגרסאות חדשות, כעת הגיע תורה של קומדיית המצבים "הנסיך המדליק מבל אייר" לשוב לתחייה.

לפי דיווח ב"הוליווד ריפורטר", הסדרה שהכירה לעולם את וויל סמית' תקום לתחייה על ידי השחקן עצמו – הפעם בגרסה דרמטית, שתיקרא "בל אייר". הגרסה החדשה תתבסס על סרטון בן כארבע דקות שעלה ליוטיוב בשנה שעברה, ובו נראה טריילר פיקטיבי שמדמיין כיצד היה נראה הסיטקום האהוב לו היה מתרחש בימינו במתכונת דרמטית.

הסרטון, שהופק על ידי מעריץ של הסדרה בשם מורגן קופר, הפך ויראלי, ואף הצליח ללכוד את תשומת ליבו של סמי'. על פי הדיווחים, קופר חבר לסמית' והשניים אמונים על הפקת החידוש כבר למעלה משנה.

מדובר בהפקה משותפת בין אולפני "ווסטברוק" של סמית' ובין חברת ההפקות של הסדרה המקורית, "יוניברסל TV". בשלב זה, מפיקי "בל אייר" דנים עם חברות ולספקי הסטרימינג השונים, בהן נטפליקס, פיקוק (שירות הסטרימינג של חברת NCB) ו-HBO MAX, בנוגע לרכישת הסדרה, כאשר כולן הביעו עניין בה. האחרונה אף מחזיקה בזכויות השידור של הסדרה המקורית. גם מפיקי ויוצרי הסדרה המקורית מתכוונים לקחת חלק בפרויקט כמפיקים.

קריאה נוספת:

• יש תאריך: גמר "הישרדות" ללא קהל

• מהפכה? שחקן חדש בזירה ניצח את נטפליקס

• ג'ניפר אניסטון חושפת: "רציתי לעזוב את 'חברים'"

"הנסיך המדליק מבל אייר" שודרה במשך שש עונות, בין 1990 ל-1996, ברשת NBC ושודרה גם בישראל. היא גוללה את עלילותיו של וויל, נער פוחז מפילדלפיה שהסתבך בקטטות רחוב במקום מגוריו, ונשלח בשל כך לבית דודיו העשירים בשכונת בל אייר היוקרתית לצורך "חינוך מחדש". עלילת הסיטקום התבססה על הדינמיקה בין הנער שגדל בעוני ובין בני משפחתו הקפוצים והעשירים, והיא הולידה מטבעות לשון, פרקים זכורים בהיסטוריית התרבותית הפופולרית וכמובן את "ריקוד הקרלטון" של אלפונסו ריביירו, השחקן אשר גילם את בן דודו הצעיר והעשיר של וויל, קרלטון.

שמרו על קשר לאורך השנים. צוות שחקני הסדרה ב-2005 // צילום ארכיון: רויטרס
שמרו על קשר לאורך השנים. צוות שחקני הסדרה ב-2005 // צילום ארכיון: רויטרס

הסדרה הזניקה את הקריירה ההוליוודית של סמית', שעד אז היה מוכר כחלק מצמד הראפ זוכה הגראמי די.ג'יי. ג'זי ג'ף והנסיך המדליק, אשר שמר במהלך העשורים שעברו מאז על קשר עם רוב שחקני הקאסט. בשנים האחרונות זכתה "הנסיך המדליק" לעדנה מחודשת בקרב מבוגרים חובבי נוסטלגיה, וכן בקרב בני דור שלא ידעו אותה בזמן אמת.

בכך ניתן למנות סדרה נוספת המדגימה את הדרישה של חברות השידור לגרסאות חדשות למותגים טלוויזיוניים וקולנועיים מוצלחים מהעבר. זאת בשל החיסכון בעלויות המושקעות בדרך כלל בקידום ובהעלאת המודעות למוצר, בשל הפופולריות הקיימת והעניין המחודש בו. אחת הדרישות לגרסה חדשה עליה שמות רשתות השידור דגש מיוחד היא מעורבותם של אנשי הצוות המקוריים, כפי שניתן לראות גם במקרה זה. יש לציין שחרף הפופולריות וההתלהבות הראשונית, סדרות רבות שקמו לתחייה לא זכו להצלחה של סדרות המקור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר