חלוקה לקפסולות ושמירת מרחק: אושר מתווה ההופעות בחוץ

מופעי התרבות יוכלו להתקיים מיידית בכפוף להנחיות התו הסגול - הצופים יחולקו לקבוצות של עד 20 איש וישבו במתחמים שיופרדו במחיצות. יתקיימו הופעות ישיבה בלבד, עם כיסא ריק בין היושבים

זמן צפייה: 01:04

מתווה ההופעות במתחמים פתוחים אושר היום (שלישי), בהתאם לסיכום עם ראש הממשלה ושרי הבריאות והתרבות. על פי התוכנית, ההופעות יוכלו להתקיים באופן מיידי בישיבה בלבד ובמקומות פתוחים, במתכונת של קפסולות שיכילו עד 20 איש. מופעים של עד 500 אנשים ידרשו אישור של מנכ"ל משרד התרבות והספורט, ובאירועים עם יותר מ-500 צופים יידרש בנוסף גם אישור של מנכ"ל משרד הבריאות. בד בבד, מאות אומנים ונציגי עולם התרבות מפגינים מול בית ראש הממשלה בדרישה לפתוח אירועים גם במקומות סגורים.

כל קפסולה תשב במתחם נפרד, שיגודר במחיצות יציבות שלא ניתן לעבור דרכו. בין הקפסולות השונות יהיה מרווח של שני מטרים לפחות. הופעה תתקיים בהושבה בלבד, והכיסאות יהיו מסומנים. כיסא ריק יושאר בין משתתף למשתתף, למעט במקרים של אנשים הגרים יחד. לא יתאפשרו ריקודים או הגעה לאזור הבמה. בנוסף חל איסור על המופיעים לרדת לקהל. בין הקהלה לבמה יישמר מרחק של לפחות שישה מטרים. ההופעה לא תכלול הפסקות.

עוד בחדשות 13:

רה"מ ליועמ"ש: אפסות פעולתך נוכח קריאות הרצח נגדי – התרת דמי

גמזו מזהיר: "עסקים שיעברו על מגבלת ההתקהלות – ייסגרו"

בנק ישראל: הסיכון שנשקף ליציבות המשק – עלה לבינוני עד גבוה

ברי סחרוף בהופעה | צילום: חדשות 13

מכירת הכרטיסים תיעשה באופן מקוון בלבד, עם מקומות מסומנים מראש ומספר הקפסולה. חלונות זמנים לכניסה למתחם ייקבעו מראש על גבי הכרטיס. כל קפסולה תיכנס בכניסה ובשעה שתינתן לה מראש במעמד קבלת הכרטיס. המתחם יהיה בעל לפחות שתי כניסות שונות ויוצבו סדרנים לצורך שמירה על מרחק בתורים ומניעת התקהלויות. קניית מזון תתאפשר במתחם במתכונת של "טייק אווי". ביצוע ההזמנה יעשה מראש בהזמנה טלפונית או באופן מקוון. בנוסף יבוצעו מדידת חום, ניקוי וחיטוי, והצבת סדרן בכניסה לשירותים.

"תרבות חשובה לבריאות הנפש של הציבור" הצהיר אחרי ההחלטה שר הבריאות יולי אדלשטיין, "לא פחות חשוב לשמור על ההנחיות בהקפדה יתירה. השמירה על התרבות תלויה בכל אחת ואחד מאיתנו". שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "אנחנו ממשיכים להחזיר את התרבות לחיינו ואת התרבות לחיים. מופעים במרחבים הפתוחים יוכלו לקבל אישור באופן מיידי. נמשיך לפעול בכל דרך כדי שהמתווה המאפשר הופעות בחללים סגורים יאושר".

מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ
מחאת האמנים מחוץ לביתו של בני גנץ | צילום: צו 8 לפועלי התרבות

בשעה זו, כאמור, מתקיימת מחאה בנוכחותם של מאות אמנים ונציגי עולם התרבות מול ביתו של נתניהו. המפיק גיא בסר אמר לחדשות 13 כי "למרות התחייבות ראש הממשלה לפתיחה מיידית של תעשיית התרבות והאירועים - המתווה שהוצע ע"י משרד התרבות בשיתוף ועד הפעולה, לא התקבל. צר לנו ששוב בחר משרד הבריאות לפעול באופן חד צדדי ולהפר את ההתחייבויות בנוגע למתווה הפתיחה שעליו הוסכם".

בארגון שח"ם זעמו על המתווה שהוצג, ומסרו כי הוא "לא ריאלי ולא ישים. מתווה שמשמעותו אחת - בתניהו הורג את התרבות בישראל. נדמה לנו שהתרבות חוזרת לחיים כי התירו הופעות בחוץ, אך מדובר באחיזת עיניים. הגענו הערב לבלפור כי נמאס לנו להיות מנומסים. הגענו לכאן היום כדי לקבל תשובות. אנחנו דורשים מתווה אחיד לכולם - לקניון, לסופר, לקניון לאולמות התיאטרון, לבתי הקולנוע, להצגות ולמופעי החוץ".

השחקן גיא לואל, סגן יו"ר שחם, התייחס גם כן לדברים, ואמר: "אנחנו רוצים פתרונות, רוצים תשובות". לואל הוסיף כי "אולי עם קצת חינוך, הילדים שלנו היו קוראים ספר - במקום לטנף בטוויטר. הגיע הזמן שראש הממשלה שלנו יגיד לנו משהו אחד חכם לשם שינוי. משהו שאין בו לא היסטריה ולא פאניקה, לא פחד ולא שנאה, לא משבר ולא מצב חירום, לא ימין קיצוני ולא שמאל בוגדני, משהו שקט, צנוע, משהו קטן, חכם, משהו מנחם שמחמם את הלב".