יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:02

קרב ענקים: אוסליבן מול סלבי בחצי הגמר

אלוף העולם 5 פעמים גבר 10:13 על וויליאמס וייאבק על המקום בגמר אליפות העולם מול מי שזכה 3 פעמים. האלוף המכהן ג'אד טראמפ הפסיד לווילסון והודח

|
אוסליבן (רויטרס)
אוסליבן (רויטרס)

אחרי שנתיים בהן הודח בשלבים המוקדמים, אלוף העולם שלוש פעמים, מארק סלבי, המדורג 7 בעולם, חוזר לקדמת הבמה של הסנוקר העולמי לאחר שגבר היום (שלישי) 7:13 על אלוף העולם ב-2010, המדורג 2 בעולם ניל רוברטסון, ברבע גמר אליפות העולם בסנוקר בתיאטרון הקרוסיבל האייקוני שבשפילד. 

מאוחר יותר, מי שהצטרף לתמונת חצי הגמר ויפגוש את סלבי הוא הכוכב הבלתי מעורער של הסנוקר העולמי במאה ה-21, אלוף העולם 5 פעמים רוני אוסליבן, המדורג 6 בעולם כיום, שגבר 10:13 על אלוף העולם 3 פעמים והמדורג 3 בעולם, מארק וויליאמס וחזר למעמד חצי הגמר לאחר חמש שנות היעדרות והעפיל לחצי הגמר בפעם ה-12, מה שהשווה את שיאו של סטיבן הנדרי האגדי.

זה התחיל רע מאוד מבחינתו של ‘רוקט רוני’, שאומנם הוליך 1:2 בפתיחה לאחר סנצ’ורי של 101 נקודות במשחקון השני, אך כל חמשת המשחקונים הבאים הלכו לוולשי הוותיק, שסיים את הסשן הראשון ביתרון 2:6 מבטיח, כולל סנצ’ורי נהדר של 130 נקודות במשחקון השמיני שנעל את הסשן הראשון. 

בפתיחת הסשן השני וויליאמס עוד עלה ליתרון 2:7, אך אוסליבן הגיב בשני משחקונים משלו שצימקו ל-7:4, כולל סנצ’ורי של 105 נקודות במשחקון העשירי. וויליאמס הגדיל ל-4:8, אך כל ארבעת המשחקונים הבאים של הסשן היו של אוסליבן, שהשתלט על המשחק והשווה ל-8:8, כולל ברייק נפלא של 112 נקודות. 

בסשן השלישי והאחרון האנגלי בן ה-44 כבר היה נראה משוחרר יותר ולמרות שוויליאמס עוד הוביל 8:9 ו-9:10, אוסליבן ענה בארבעה משחקונים רצופים שסגרו עניין, כולל ברייקים של 104 נקודות במשחקון ה-20 ו-133 נקודות במשחקון ה-22, מה שהשלים חמישה ברייקים של סנצ’ורי לרוקט בחצי הגמר. אגב, במשחקון ה-23, שהכריע את ההתמודדות, אוסליבן החטיא כדור כחול קריטי ואפשר לוויליאמס להשוות ל-60:60 ולכפות הצבה חוזרת של הכדור השחור, אך כאמור, בסופו של דבר האנגלי התאושש לאחר ההחמצה וניצח בדרך לחצי הגמר.

רוני אוסליבן (רויטרס)רוני אוסליבן (רויטרס)

בחזרה ליריבו הבא של אוסליבן. סלבי האנגלי בן ה-37, שזכה בתואר היוקרתי ביותר בעולם הסנוקר ב-2014, 2016 ו-2017, ימשיך כעת במסעו אל עבר הזכייה הרביעית כאשר כאמור, יפגוש בחצי הגמר את רוני אוסליבן לקרב ענקים על הכרטיס לגמר.

מארק סלבי (רויטרס)מארק סלבי (רויטרס)

אחרי שבשמינית הגמר שרד מותחן עם 12:13 מותח על נופון סאנגקאם התאילנדי, ׳ליצן החצר מלסטר׳ (תאמינו לנו שבאנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב) פתח חזק מול האוסטרלי וטייל בדרך לחצי הגמר בפעם השישית בקריירה, כאשר עד כה, בחמש הופעותיו בחצי הגמר, סלבי הצליח לעלות ארבע פעמים למעמד הגמר והודח בפעם אחת בלבד בשלב זה.

הפתיחה הייתה כולה של האנגלי, שניצח בכל חמשת המשחקונים הראשונים, אם כי דעך במקצת לקראת סיום הסשן הראשון, שהסתיים ב-3:5 לאחר שהאוסטרלי ניצח גם הוא בשלושה משחקונים, כולל ברייק של 83 נקודות בראשון ביניהם, וצימק את הפער עד כדי שני משחקונים בלבד.

סלבי ניצח בשני המשחקונים הראשונים של הסשן השני, כולל ברייק של 92 נקודות במשחקון ה-10, ועלה ל-3:7. רוברטסון עוד צימק ל-7:4 ול-8:5, אך שלושה משחקונים רצופים של האנגלי הובילו ל-5:11 בסיום הסשן השני ושלחו את סלבי לסשן השלישי והמכריע כאשר הוא רחוק שני משחקונים בלבד מעלייה לחצי הגמר.

מארק סלבי בפעולה (רויטרס)מארק סלבי בפעולה (רויטרס)

ברייק של 91 נקודות במשחקון הפותח של הסשן השלישי העלה את סלבי ל-5:12 מבטיח, רוברטסון הצליח לצמק ל-12:7 בשני משחקונים מותחים בהם שרד בשיניים, אך המשחקון ה-20 הכריע את ההתמודדות כאשר סלבי גבר 57:66 על האוסטרלי והשלים 7:13 מרשים בדרך לשלב הבא.

בנוסף, אלוף העולם המכהן, ג’אד טראמפ, אשר מדורג במקום הראשון בעולם, איבד את הסיכוי לשמור על התואר לאחר שנכנע 13:9 בדרבי אנגלי למדורג 8, קיירן ווילסון, שיפגוש בחצי הגמר את המנצח בין אנתוני מק’גיל הסקוטי המדורג 39 בעולם, שגבר 10:13 על קורט מאפלין האנגלי/נורווגי המדורג 43 בעולם. 

ג'אד טראמפ (רויטרס)ג'אד טראמפ (רויטרס)

טראמפ דווקא הוביל 1:2 בתחילת המשחק בעזרת ברייקים מרשימים של 85 ו-76 נקודות במשחקונים השני והשלישי, אך ווילסון הגיב בשלושה משחקונים רצופים משלו ועלה ל-2:4 ובהמשך גם ל-3:5 לאחר ברייק של 79 נקודות במשחקון השמיני, שחתם את הסשן הראשון. 

ג'אד טראמפ מאוכזב (רויטרס)ג'אד טראמפ מאוכזב (רויטרס)

הסשן השני היה מאוזן יותר, אך לאחר שהמדורג 1 בעולם צימק ל-5:4, 6:5 ו-7:6, ווילסון פתח מבערים וניצח פעם נוספת בשלושה משחקונים רצופים בדרך ל-6:10 בעזרת ברייקים של 94, 80 ו-63 נקודות במשחקונים ה-14, ה-15 וה-16 בהתאמה.

טראמפ ניצח את המשחקון הראשון של הסשן השלישי והמכריע בעזרת ברייק של 72 נקודות, ווילסון עלה ל-7:11 בברייק של 94 נקודות במשחקון ה-18, טראמפ הגיב בסנצ’ורי של 100 נקודות במשחקון ה-19 וניצח גם את המשחקון ה-20 בדרך ל-9:11, אך שני המשחקונים הבאים הלכו לווילסון, שבעזרת ברייק של 104 נקודות במשחקון ה-22 והמכריע סגר עניין בדרך ל-9:13 מרשים ולהופעה שנייה בקריירה במעמד חצי הגמר, כאשר כעת הוא ינסה להעפיל לגמר ראשון בקריירה.

באשר ליריבו של ווילסון בחצי הגמר, אנתוני מק’גיל, הסקוטי בן ה-29 העפיל לחצי הגמר בפעם הראשונה בקריירה לאחר ששרד נסיון קאמבק של האנגלי/נורווגי בן ה-37, שהדיח בסיבוב הקודם את אלוף העולם 4 פעמים ג’ון היגינס בתום מותחן אדיר.

מק’גיל פתח את המשחק בצורה נהדרת עם ניצחונות בשלושת המשחקונים הראשונים, כולל ברייק של 78 נקודות במשחקון השלישי. מאפלין ענה בניצחון במשחקון הרביעי, אך כל יתר ארבעת המשחקונים של הסשן הראשון הלכו לסקוטי, שסיים את הסשן ביתרון 1:7 מבטיח, כולל ברייקים של 92 ו-81 נקודות במשחקונים השביעי והשמיני בהתאמה. 

‘הויקינג’ צימק בפתיחת הסשן השני ל-7:3 עם שני משחקונים, כולל ברייק של 87 נקודות במשחקון התשיעי, אך הסקוטי ענה בשני משחקונים משלו, כולל ברייק של 86 נקודות במשחקון ה-12 בדרך ל-3:9. מאפלין הגיב בשלושה משחקונים רצופים, כולל ברייק של 87 נקודות במשחקון ה-13 וצימק ל-9:6, אך המשחקון האחרון בסשן השני הלך למק’גיל, שהוביל 6:10 בכניסה לסשן המכריע. 

בפתיחת הסשן השלישי מק’גיל עלה ליתרון 6:11 בעזרת ברייק של 92 נקודות, מאפלין צימק בשני משחקונים רצופים ל-11:8, הסקוטי עלה ל-8:12 עם ברייק של 75 נקודות במשחקון ה-20. מאפלין עוד המשיך להילחם וצימק ל-12:10 בעזרת שני משחקונים רצופים, כולל ברייק של 81 נקודות במשחקון ה-22, אך במשחקון ה-23 מק’גיל הצליח להתעשת ולעלות לחצי הגמר לראשונה בקריירה. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */