בדקנו מסירי איפור: אלה התוצאות

גילינו שכדי להסיר איפור בצורה מושלמת אי אפשר להשתמש רק במגבון • ניסינו סבוני פנים, מסירי איפור ומים מיסלריים, וחזרנו עם הממצאים

צילום: צילום: יח"צ, ישראל כהן, מוטי פייבשן // דרמלוג'יקה, ביופור, סרווה, פרומיס

הרבה מתאפרות לא יודעות עד כמה חשוב להסיר את כל האיפור בצורה יעילה. איפור שנשאר על העור יכול לגרום להצטברות לא נעימה של חומרים, עור מת, נקבוביות סתומות וראשים שחורים. כל הלא נעים הזה יכול להימנע ברובו בעזרת הסרה נכונה של איפור – אבל הנושא הזה מרגיש קצת זנוח, והרבה מתאפרות מסתפקות בהסרה חפוזה באמצעות מגבון לח שנועד לניקוי תנורים. לא? רק אני?

מקווים שיש לך גם סבון פנים שומני // צילום: Getty Images
מקווים שיש לך גם סבון פנים שומני // צילום: Getty Images

אז נכון שבהרבה מקרים את האיפור מסירים בלילה, כשכבר עייפים ורק רוצים ללכת לישון, ולמי יש כוח וזמן להשקיע בשלושה שלבי ניקוי שאחריהם יש חומצות וסרום וקרם פנים – אבל אם רוצים פנים טריות ורעננות חייבים לשלם את המחיר, שכשחושבים על זה – הוא לא באמת כזה יקר, גם אם השעה שתיים בלילה, קשה לך להיסחב לכיור כי אכלת 4 משולשי פיצה פטריות ומחר את מתחילה לעבוד בשש בבוקר. שוב רק אני?

אז כבר הבנו שאנחנו רוצים לנקות ולהסיר איפור בצורה הטובה ביותר, אבל מה האופציות שלנו? כל המבחר המבלבל הזה – מה ההבדל בין מים מיסלריים למסיר איפור? והאם הוא צריך להיות שומני? ולמה צריך גם סבון פנים לפני זה? האם לא מדובר באג'נדה של חברות הטיפוח למכור לנו כמה שיותר מוצרים, כשבעצם מגבון אחד (לא מנקה תנורים) יכול לפתור הכל?

"חשובה המסת איפור, לכלוך, שאריות זיהום אוויר בנקבוביות באמצעות תכשירים בעלי פאזה שומנית", מסבירה ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית הדרכה ופיתוח של דרמלוג'יקה, "ניתן לראות במרקם של התכשיר שהוא שומני. לאחר מכן, יש לשטוף במים וסבון את אותם רכיבים שומניים ולהסיר את השאריות על העור. מים מיסלריים הוא תכשיר שלא חייבים לשטוף מהעור, וההנחיות לגביו הם לנגב את הפנים באמצעותו. מומלץ להשתמש בו כתכשיר שיסגור את תהליך הניקוי סופית, כי הוא לא יסיר ביסודיות את הלכלוך. אם אכן בוחרים להשתמש בו הקפידו לבדוק שאינו מכיל אלכוהול או רכיבי בישום כלשהם ושהשימוש בו אכן נעשה כשהעור כבר נקי".

עם כל הכבוד לכך שסבון שמנוני רצוי כדי לפרק את האיפור והלכלוך בצורה טובה - לאף אחד אין חשק לדחוף לעיניים סבונים מקציפים, גם אם מובטח להם שהם לא שורפים. אף אחד מסבוני הפנים שניסינו לא היה כייפי על העיניים, וחלק אף גרמו לדלקת קלה כששפשפנו איתם את העיניים, אבל זה בסדר - למדנו שמקומם של סבונים אלה הוא על הפנים, ולעיניים השתמשנו במסיר איפור ייעודי. 

אנחנו, אחרי שפשופים עם סבון פנים // מתוך "המבוך של פאן"
אנחנו, אחרי שפשופים עם סבון פנים // מתוך "המבוך של פאן"

אם גם אתם ניסיתם להסיר איפור כבד באמצעות מים מיסלריים וגיליתם שאתם משפשפים וזה לא יורד – זה פשוט בגלל העובדה שהתכשירים האלו לא באמת נועדו להסיר איפור כזה, למרות שמנסים למכור לנו אותם ככאלה. הם מורכבים ממים מטוהרים, רכיבים שעוזרים לשמור על לחות העור ומעט מולקולות שומניות, שתפקידן לספוח אליהן שאריות איפור ולכלוך מהעור בלי צורך לשפשף אותו, כמו מגנט שנשאבים אליו החומרים הלא טובים שהצטברו על הפנים. בפועל, זה עובד רק עם איפור "קל" יותר כמו מייק אפ ופודרות שונות, ופחות עם מסקרה, למשל. מים מיסלריים אין צורך לשטוף מהפנים, וכאמור, הם מומלצים לשימוש אחרי שהסרנו את איפור העיניים במסיר איפור המיועד לכך, ושטפנו את הפנים בסבון, רצוי שומני.

אילו מוצרים באמת טובים יותר מאחרים? בדקנו מגוון גדול של מסירי איפור, מים מיסלריים וסבוני פנים, והבאנו לכם את אלה שהיו מוצלחים עבורנו במיוחד.

ד"ר עור, גרנייה, ניוטרוג'ינה, HL // צילום: יח"צ, יח"צ חול, אורי גרון
ד"ר עור, גרנייה, ניוטרוג'ינה, HL // צילום: יח"צ, יח"צ חול, אורי גרון

גרנייה

ג'ל ניקוי מטהר למון גראס מסדרת גרנייה ביו. מיועד לעור רגיל עד מעורה כולל עור רגיש לניקוי הפנים והסרת הלכלוך. הפורמולה הייחודית של ג'ל הניקוי המטהר מסדרת גרנייה ביו מכילה שמן לימון גראס אורגני הידוע בתכונותיו המטהרות בשילוב עם מים המופקים מפרח הדרדר הכחול וגליצרין בוטני. הפורמולה מסירה לכלוך, ובשימוש מתמשך מסייעת בהפחתת שומניות ושאריות זיהום אוויר מעור הפנים מבלי לייבש את העור. נבדק דרמטולוגית. להשיג ברשתות הפארמים.

מחיר: 44.90 שקלים ל-150 מ"ל.

לאחר התנסות: למוצר יש ריח טוב ולימוני, והוא לא מרגיש שומני. הוא מנקה היטב את הפנים – אבל חשוב למרוח מיד אחר כך קרם לחות כי העור קצת מתייבש אחרי הניקוי.

ד"ר עור

מים מיסלריים המסייעים בניקוי עדין של עור הפנים ובהסרת איפור מאזור הפנים, העיניים והשפתיים. שימוש במים מיסלריים מעניק תחושה מרגיעה ומרעננת מבלי לייבש את העור וללא יצירת תחושת שמנוניות. להשיג ברשתות הפארמים.

מחיר: 80 שקלים.

לאחר התנסות: התכשיר נעים מאוד ועם ריח טוב, עד שכמעט התחשק לשתות אותו. מרגישים את היד הרפואית – הוא נעים מאוד לעור, משאיר תחושה של ניקיון אבל מוצלח רק כתוספת להסרת איפור, כשלעצמו לא מוריד לגמרי איפור קשוח כמו מסקרה.

ניוטרוג'ינה

מים מיסלריים הפועלים לטיהור כל סוגי לכלוך ונזקי זיהום אוויר. מועצם בטכנולוגיה משולשת אשר מסירה איפור, אפילו מסקרה עמידה במים, מטהרת ומנקה לעומק בזמן שמשמרת את הלחות החיונית בעור, מרככת את העור. לעור בריא, קורן וזוהר. להשיג ברשתות הפארמים.

מחיר: 49.90 שקלים ל-400 מ"ל.

לאחר התנסות: המרקם מרגיש מרענן על העור, הריח קצת מוזר – כנראה עניין של טעם. אמנם לא מסיר ביעילות מסקרה, אבל מרגיש שהוא מנקה טוב שכבות של עור מת ולא מגרה את העור או מייבש אותו באותו זמן. מסיר איפור פנים כמו מייק אפ בצורה טובה.

 HL  

מסיר איפור מסדרת המוצרים המיוחדים של מותג הקוסמטיקה המקצועית HL מיועד לאזורי השפתיים והעיניים ולבעלות עור רגיש .כמו כן  בנוסף להסרת האיפור המסיר עוזר להפחית רגישות יתר ואדמומיות, מעניק עור מוזן ובעל רמת לחות גבוהה יותר, בעל מראה בריא וקורן. להשיג אצל הקוסמטיקאיות המובחרות.

מחיר: 120 ש"ח ל-120 מ"ל.

לאחר התנסות: למרות שהמוצר כביכול אמור להיות שומני, הוא לא ממש מרגיש ככה – בניגוד להרבה מסירים שומניים מאוד. אחרי ערבוב הנוזל נעים על הפנים ומסיר את האיפור בצורה מושלמת ללא גירוי לעור או לעיניים גם על כאלה שרגישות יותר. הבקבוק לא לחיץ ולכן קצת יותר קשה להוציא ממנו את הנוזל, אבל התוצאה של הניקוי שווה את זה.

דרמלוג'יקה, ביופור, סרווה, פרומיס // צילום: יח"צ, ישראל כהן, מוטי פייבשן
דרמלוג'יקה, ביופור, סרווה, פרומיס // צילום: יח"צ, ישראל כהן, מוטי פייבשן

דרמלוג'יקה

סבון הפנים נועד לפרק שאריות לכלוך שומניות על פני העור כגון מייק אפ, סבון וחומרי הגנה מפני השמש ומכין את העור לניקוי אפקטיבי יסודי יותר. התכשיר מספק רמת ניקוי מקצועית המבוססת על שמנים צמחיים, ביניהם שמן זית, שמן גרגירי המשמש (אפריקוט), קוקויי ובורז' הממיסים ומפרקים את הלכלוך הנמצא על העור. מכיל ויטמין E אנטי אוקסידנט המרכך ומחליק את העור, ובנוסף טריגליצריד ממיס את הפזה השומנית המצטברת על העור. נטול צבעים וחומרי ריח מלאכותיים, לנולין, אלכוהול ומרכיבים אחרים המגרים את העור. כל תכשירי דרמלוג'יקה מעולם לא נוסו על בעלי חיים. להשיג באתר ובנקודות המכירה המורשות של דרמלוג'יקה.



מחיר: 226 שקלים ל-150 מ"ל.

לאחר התנסות: ריח לימוני עדין. מרגיש נעים מאוד על העור, מסיר את האיפור הקל במהירות וביעילות. העור נראה יותר טוב אחרי שימוש של כמה ימים בסבון פנים. לא מגרה את העור ולא מייבש אותו, וההרגשה אחרי השימוש מרעננת מאוד. 

ביופור

אל סבון Soapless Soap אל-סבון המכיל חומצות אלפא ובתא הידרוקסי ושמן עץ התה. מנקה ביסודיות את העור ומותיר אותו רך ונקי, ללא תחושת יובש. האל-סבון הותאם במיוחד לכל סוגי העור, הוא מאפשר ניקוי עמוק ויסודי של העור, ועם זאת מותיר את העור לח, נעים ורווי. הסבון כל כך טוב בהסרת איפור שאין צורך במסיר איפור ייעודי, או במי פנים וחלב פנים. בזכות החומצות ההידרוקסיות. הוא מצד אחד מנקה מאד עמוק ומסיר איפור ומצד שני לא מייבש את העור. לא נוסה על בעלי חיים, איננו מכיל מרכיבים מן החי, פיתוח ויצור ישראלי, ללא פארבנים. להשיג במכוני קוסמטיקה מורשים.

מחיר: 130 שקלים ל-200 מ"ל.

לאחר התנסות: מריח כמו תה צמחי נעים. לא מרגיש שומני, ומקציף על הפנים בצורה עדינה. מנקה אותן ביסודיות ומסיר איפור פנים כמו מייק אפ ופודרה במהירות ובצורה יסודית. אחרי השטיפה הפנים מרגישות רעננות ונראות אחידות יותר ונקיות לחלוטין. הרגשה נעימה מאוד אחרי הניקוי עם הסבון.

CERAVE

מותג הדרמו-קוסמטיקה לטיפול בעור יבש שפותח עם דרמטולוגים מציג תחליב ג'ל לניקוי והזנת העור בלחות. מתאים לפנים ולגוף. מתאים לעור רגיל עד יבש - מנקה ומזין את העור בלחות מבלי לפגוע בשכבת ההגנה הטבעית של עור הפנים והגוף. מתאים למבוגרים ולילדים. מכיל 3 סרמידים חיוניים וחומצה היאלורונית. נבדק דרמטולוגית. היפואלרגני. ללא בישום. ללא פראבן. ללא סבון. להשיג ברשתות הפארם ובבתי מרקחת פרטיים.

מחיר: 54.90 שקלים ל-236 מ"ל.

לאחר התנסות: הסבון פנים מרגיש איכותי ומסיר בהצלחה איפור קל ומייק אפ, ורצוי לשימוש לאחר הסרה של איפור העיניים. מותיר את העור רך, טרי ונקי ומרגישים מאוד רעננים אחר כך. יתרון – המוצר ללא ריח.

פרומיס

מסיר במהירות איפור, לכלוך ושומנים אשר מצטברים במשך היום. מעניק מענה מושלם עבור עור פנים עדין וכזה שנוטה לאדמומיות. מכיל אחוז גבוה של רכיבים ממקור טבעי. מועשר בתמציות ייחודיות כגון צבר, צלף קוצני, אוכמניות, קנה סוכר, תירס ועץ המייפל המסייעות בשמירה על לחות העו ר מכיל רכיבים צמחיים עשירים בנוגדי חמצון להגנה בפני רדיקלים חופשיים.  שומר על מעטה ההגנה הטבעי של העור  מבלי להותיר תחושת יובש אחרי השימוש ומשום כך אידאלי לשימוש על עוד עדין. הנוסחה אינה מכילה סולפאטים, פראבנים, סיליקון, אלרגנים או אלכוהול. הקצף נקי מסולפאטים, פראבנים, סיליקון, אלרגנים או אלכוהול, אינו מייבש את העור. להשיג באתר של פרומיס.

מחיר: 119 שקלים ל-150 מ"ל.

לאחר התנסות: סבון קצף נוזלי עם ריח פירותי וכייפי. מנקה את הפנים ביעילות ללא צורך בשפשוף, מסיר איפור בסיסי בצורה מצוינת, ואחרי הניגוב העור נראה בריא ושמח יותר וגם מרגיש נקי בהרבה, ואפילו לא הרגשנו צורך למרוח קרם פנים אחר כך.

מגבונים ביוטיקייר, פרימייר, קיל'ס // צילום: יח"צ, יח"צ חו"ל
מגבונים ביוטיקייר, פרימייר, קיל'ס // צילום: יח"צ, יח"צ חו"ל

מגבוני פחם/רגילים ביוטיקייר

מגבוני הפחם מסדרת הטיפוח DERMAOR - מועשרים באבקת פחם,  נועדו לניקוי עמוק של איפור ולכלוך מהפנים ומהעיניים ומתאימים לכל סוגי העור ובמיוחד לבעלי עור בעייתי או שמן. המגבונים, עשויים אל-בד רך ובאיכות גבוהה במיוחד המתאים לניקוי עור הפנים, מגבוני הפחם מבוססי פחם שחור ומצטיינים בהסרת איפור, לכלוך, ספיחת שומנים ואף מפחיתים את בולטות הנקבוביות בעור וכל אלו בדרך מהירה ויעילה ביותר. שני סוגי המגבונים מכילים ויטמין E, קמומיל ואלוורה, מסייעים בהקלה, בהגנה ובהרגעת העור ומותירים עור רך ונעים. הרכב המוצר ידידותי ונבדק דרמטולוגית, בבישום עדין, נטול אלכוהול ושמן מינרלי. להשיג באתר ובחנויות הרשת.

מחיר: 4.90 שקלים.

לאחר התנסות: נעימים על העור, לא שורפים בעיניים, לחים במידה נכונה, לא משאירים את העור דביק. ריח סטנדרטי של מגבונים, נעים ולא חזק מדי. הבעיה היא במגבוני הפחם - איך אמורים לדעת שהאיפור הוסר כשהמגבון שחור? לא תמיד יש מראה בהישג יד. המגבונים הרגילים לעומת זאת, עושים עבודה מעולה וניתן לראות היטב שהסירו את כל האיפור באופן יסודי, גם מהעיניים וגם מהפנים עצמם.

קיל'ס

מסיר איפור עיניים עדין במיוחד. תחליב בעל מרקם קליל ולא שומני זה נוצר במיוחד להסרת איפור מהעיניים מבלי לפגוע באיזור העדין שמסביב לעין. מכיל תמציות מלפפונים, נוגדי-חמצון וגלעיני שמן משמש, כמו כן מכיל חומר משמר הנבחר בקפידה לשימוש במוצרים לעיניים. להשיג בקניונים ובטלפון 052-3870441.

מחיר: 99 שקלים ל-125 מ"ל.

לאחר התנסות: המרקם שלו טוב, לא מיימי, ונוטה יותר לתחושת הנוזל הסמיך. הריח שלו נעים, הוא לא מייבש את העור ומשאיר אותו נעים למגע. בסך הכל מדובר במוצר עושה את העבודה שלו ומסיר את האיפור ביעילות.

פרימייר ים המלח

מסיר איפור עדין ומרגיע המתאים לשימוש לכל הפנים ובעיקר באזור העיניים. ממיס ומסיר בקלות איפור ומותיר תחושה רעננה, נקייה ונעימה. להשיג ברשת החנויות ובאתר. תכשיר זה מלחלח בעדינות, מרגיע ומרכך את העפעפיים כדי לשמור על הריסים העדינות. התוצאה היא מראה צעיר של אזור קווי המתאר של העין והזנה של רקמות העין. ניתן להשיג בחנויות Premier ברחבי הארץ ובאתר.

מחיר: 89.90 שקלים ל-100 מ"ל.

לאחר התנסות: המוצר אמנם מיועד רק לעיניים, אבל היה טוב גם לשאר הפנים. מסיר בקלות את האיפור. לא באמת ראינו מראה של עיניים צעירות יותר אחרי השימוש, אבל התוצאה הייתה עיניים נקיות מאיפור – וזה מה שבעצם רצינו לקבל.

סימפל מגבונים

מגבוני הניקוי לפנים של SIMPLE הם בעלי רכיבי ניקוי עדינים. המגבונים מכילים מים מטוהרים ומולטי ויטמינים להסרת לכלוך. המגבונים מסירים ביעילות גם איפור נוקשה עמיד במים. כמו כן, המגבונים מעניקים לעור תחושה נקייה, רעננה ומלאת לחות. האריזה ניתן לסגירה המאפשרת לכל מגבון באריזה להישאר לח. ללא כימיקלים קשים, ללא צבעי מאכל וללא בישום.

מחיר: 14.9 שקלים

לאחר התנסות: המגבונים נוחים, נעימים למגע בפנים, ואכן עומדים בפעולה שלשמה הם נועדו - מורידים מהר את האיפור. גם כאלו עם עור רגיש ייהנו מהם, ואפשר להגיד בבטחה שהם לא משאירים תופעות לוואי של גירודים ועקצוצים.

סימפל מסיר איפור עיניים

מסיר האיפור פותח לעור רגיש ונועד להסיר את כל סוגי האיפור מהעיניים וגם איפור עמיד במים. התכשיר מעניק לריסים מראה זוהר ודואג לריכוך הריסים וכן מעניק לעור מראה בריא יותר. את מוצרי סימפל אפשר להשיג בסופר פארם ובאתר אונליין.

מחיר: 29.9 שקלים ל-135 מ"ל.

לאחר התנסות: המסיר טוב, עם ריח נייטרלי לחלוטין שזה גם טוב לכאלה שרגישים לבושם. אמנם לא הכל ירד בהסרה ראשונה, אבל זה קורה עם לא מעט מסירים אחרים גם כן. בסך הכל מרגיש טבעי וטוב.

שמן הידרופילי של ד"ר כדיר

תכשיר מיוחד המבוסס על שמן המתחלב כאשר הוא בא במגע עם מים, שניתן להסרה במים. התכשיר מתאים להסרת איפור ובנוסף משמש כשמן עיסוי. מכיל אלפא-ביזבולול להרגעת העור. להשיג באתר של גילטי.

מחיר: 94 שקלים ל-250 מ"ל.

לאחר התנסות: אחרי שמסירים איתו איפור, כתוב שצריך לשטוף במים את השמן וזה יכול קצת לסרבל את התהליך למי שממהרת. אבל חוץ מזה הוא ממש נעים בעיניים ומסיר את האיפור בצורה מושלמת לחלוטין – לא נשאר כלום על העיניים והריסים. 

פופה 

מסיר איפור דו – פאזי  להסרת איפור מהפנים, העיניים והשפתיים. מנקה במהירות וביעילות את כל סוגי האיפור  כולל איפור עמיד במים. פורמולה מועשרת במרכיבים פעילים שמקורם בתירס, המעניקים לחות ופעולה משקמת על עור הפנים. ללא בישום, ללא פראבן. מתאים לכל סוגי העור. להשיג ברשתות הפארמים.

מחיר: 69 שקלים ל-200 מ"ל.

לאחר התנסות: המוצר מנקה את האיפור בצורה מושלמת ולא משאיר לו שריד, אפילו מסקרה ירדה בצורה מושלמת. אבל קצת מרגישים שהוא שומני ואחר כך רצוי לנגב את העור בצמר גפן/טישיו.

שייסדו  

מסיר איפור עדין, דו-פאזי,אשר ממיס מיידית איפור ושפתונים עמידים. מותיר את העור רענן וחלק ללא תחושה שמנונית. מסיר את האיפור בקלות, כולל מסקרה עמידה למים. מכיל קסיליטול – רכיב השומר על לחות חיונית באזורי העיניים והשפתיים העדינים. להשיג ברשתות הפארמים.

מחיר: 199 שקלים ל-125 מ"ל.

לאחר התנסות: אם יש לכם עור יבש או אין לכם בעיה עם מסיר שומני - המסיר הזה יעשה לכם טוב. הוא שומני מאוד ולכן גם מצליח להסיר בקלות מרובה את איפור העיניים גם כשמדובר במסקרה עקשנית, ללא שפשופים מיותרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר