למרות בקשת אלוביץ': שלב ההוכחות במשפט נתניהו ייפתח בתיק 4000

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא דוחה את בקשת הזוג שלא להתחיל בתיק "בזק-וואלה". כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13: עד התביעה הראשון צפוי להיות אילן ישועה

זמן צפייה: 01:14

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא דוחה את בקשת בני הזוג אלוביץ', הנאשמים בתיק 4000, להתחיל את שלב ההוכחות בתיק אחר. על כן, שלב ההכוחות הראשון יעסוק בתיק "וואלה-בזק".

הדיון הבא במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו ייערך ב-6 בדצמבר. נתניהו ושאר הנאשמים יהיו מחוייבים להגיע. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13: עד התביעה הראשון צפוי להיות מנכ"ל חברת "וואלה" לשעבר אילן ישועה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ צרח על נתניהו וכ"ץ: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"

3 חודשי מאסר לעיתונאית ששפכה שמן רותח על אמה וגרמה למותה

ישראלי נרצח בכלא באקוודור; דיווח: תכנן להעיד נגד הנשיא לשעבר

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים דחתה הפרקליטות את טענות משפחת אלוביץ', לפיהן ניסתה להסתיר את תמלילי חקירת אור אלוביץ', בנם של שאול ואיריס. על פי הטענות, בדיון שנערך לפני כשלושה שבועות, סיפרה עורכת דינם של הזוג כי קיימים פערים משמעותיים בין התמליל המצוי בחומר החקירה לבין התיעוד הקולי. מדובר בתיעוד של שיחה בין אור אלוביץ', שנחקר כחשוד, לחוקרת שחקרה אותו.

לטענת המשפחה, התמלול נערך באופן חסר - ובמכוון, זאת על מנת "שיסתיר פעולות פסולות של החוקרת העולות מהתיעוד הקולי", לשון ההודעה. טענתם היא שבמסגרת שיחה זו, ביקשה החוקרת מאור לשכנע את אביו שיהפוך לעד מדינה.

שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"יובהר כי אין כל בסיס לטענות בדבר הסתרת חומרי חקירה או פעולה מכוונת שנועדה למנוע מהם עיון בחומרים", כתבו בפרקליטות, "נהפוך הוא – מטענותיהם עולה דווקא שכל חומרי החקירה נמסרו לעיונם, שהרי רק כך יכלו באי כוחם לאתר פערים בין התיעוד והתמלול".

עוד הסבירו בפרקליטות כי במהלך השבוע שקדם לדיון, סייעו נציגיהם לעורכי דינם של הזוג אלוביץ' לאתר את התמליל, והם אלה שהפנו אותם לתיעוד הקולי הקיים בחומר החקירה, זאת על מנת שיוכלו לוודא שקובץ התמלול אכן מתייחס לאותה שיחה. "ברור שהתנהלות זאת אינה עולה בקנה אחד עם הטענות לניסיון הסתרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

בפרקליטות אמרו כי הטענות על הסתרה "מפתיעות מאוד, בלשון המעטה, נוכח השיח הפתוח והמתמשך בין נציגי הפרקליטות לבין עורכי דינם של הזוג - בתכתובת, בשיחות טלפון ובאיתור חומרים ספציפיים".

בני הזוג אלוביץ' הגיבו לתשובת המדינה באמצעות באי כוחם עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר וכתבו כי "נותר רק לתמוה כיצד גם בהזדמנות זו לא טרחה הפרקליטות להפנות את תשומת הלב לפערים שבין ההקלטה לתמליל ולהעביר את התמליל המתוקן".