אימו של יאשיהו בלום: "נלקח בגלל שטות"

מרים בלום, שבנה יאשיהו נרצח בליל שישי במהלך קטטה בראשון לציון ספדה: "היה ילד מקסים בתחילת חייו" • שכנו: "אין מילים להביע את גודל האסון"

צילום: באדיבות המשפחה // יאשיהו בלום ז"ל

"הוא לא היה מעורב בשום קטטה": כך אמרה היום (ראשון) מרים בלום, אימו של יאשיהו בן ה-22 מעלי שבשומרון, שנרצח אתמול לפנות בוקר במהלך קטטה בחניון בראשון לציון.  מבית המשפט בראשון לציון נמסר כי מעצרם של חמשת החשודים במעשה הוארך. 

"כל אמא של חייל יש לה חרדה שבוקר אחד ידפקו לה על הדלת ויהיה קצין עם בשורה רעה. ברוך השם יאשיהו השתחרר לפני שנה ונשמתי לרווחה והנה בחמש בבוקר הגיעה המשטרה וסיפרה שהבן שלי נדקר ושצריך להגיע לבית החולים. נסענו ואמרו לנו שעשו הכל", אמרה בלום.  

 "הוא היה ילד מקסים בתחילת החיים שלו. עמד להירשם ללימודים ולהקים עסק, ילד מבריק שכל החיים לפניו וזה נלקח ממנו בלי סיבה. הוא היה ילד תאום ואחיו עכשיו בלי החצי השני שלו. מה אמא יכולה לעשות כדי לשמור על הילדים שלה? להגיד להם תבלו אבל תישמרו. הורים תחבקו את הילדים ותשמרו עליהם״".

"תחבקו את הילדים ושמרו עליהם", מרים בלום
"תחבקו את הילדים ושמרו עליהם", מרים בלום

מרים ראתה את בנה הפעם האחרונה ביום שישי. "הוא אכל איתנו סעודת ליל שבת. דיברנו על החלומות שלו, על העסק שרוצה להקים. הוא רצה ללמוד הנדסת בנייה. הבן שלי היה יהלום והוא נלקח ברגע של שטות שלא אמור היה להיות".

"רצה ללמוד הנדסת בניין". יאשיהו בלום \ צילום: אינסטגרם
"רצה ללמוד הנדסת בניין". יאשיהו בלום \ צילום: אינסטגרם

שלומי פלהיימר, שכנם של משפחת בלום מעל 25 שנה, סיפר על היכרותו עם יאשיהו : "הכרתי אותו מאז הלידה שלו. הוא היה ילד עדין, כל פעם שפנינו אליו, בכל נושא, ראית את הטוב לב והעדינות נשפכים. אין לי מילים להביע את גודל האסון. כל הישוב וכל מי שמכיר אותו בהלם".

מעצרו של אחד החשודים ברצח הוארך היום בחמישה ימים, כשעורך דינו, שוקרי אבו טביק, טוען כי מרשו מכחיש את כל החשדות המיוחסים לו. ארבעה חשודים נוספים במעורבות ברצח יובאו היום לדיון בעניינים בבית משפט השלום בראשון לציון. שלוש חשודות נוספות שוחררו אמש בתום חקירתן למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים.

לפי חקירת המשטרה, האירוע התרחש לאחר שבלום וחבריו הגיעו לחניון בו חנה רכבם, שם החלו להתווכח עם חבורה של צעירים אחרים. במהלך הוויכוח, שגלש לקטטה, אחד הנוכחים שלף סכין ודקר את בלום. הוא פונה לבית החולים איכילוב, שם מת מפצעיו. התוקף וחבריו נמלטו מהמקום ברכב, תוך שפרצו את מחסום החניון ביציאתם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר