הותרו לפרסום שמות הצעירים שנרצחו בסוף השבוע

יאשיהו בלום בן ה-22 נדקר למוות במהלך קטטה בחניון בראשון לציון ביום שישי • איתן ארביב בן ה-18 נורה למוות בחדרה • חבריו של בלום ספדו לו: "הלב נשרף"

בלום וארביב // בלום וארביב

יאשיהו בלום, תושב עלי בן 22, הוא הצעיר שנדקר למוות במהלך קטטה בחניון בראשון לציון בליל שישי, ואיתן ארביב, בן 18 מחדרה, הוא האדם שנורה אמש (שבת) למוות באירוע ירי בעיר.

מעצרו של אחד החשודים ברצח בלום הוארך היום בחמישה ימים, כשעורך דינו, שוקרי אבו טביק, טוען כי מרשו מכחיש את כל החשדות המיוחסים לו. ארבעה חשודים נוספים במעורבות ברצח יובאו היום לדיון בעניינים בבית משפט השלום בראשון לציון. שלוש חשודות נוספות שוחררו אמש בתום חקירתן למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים.

דיון בהארכת מעצר לחשודים ברצח יאשיהו בלום // צילום: משה בן שמחון

לפי חקירת המשטרה לגבי הרצח בראשון לציון, האירוע התרחש לאחר שבלום וחבריו הגיעו לחניון בו חנה רכבם, שם החלו להתווכח עם חבורה של צעירים אחרים. במהלך הוויכוח, שגלש לקטטה, אחד הנוכחים שלף סכין ודקר את בלום. הוא פונה לבית החולים איכילוב, שם מת מפצעיו. התוקף וחבריו נמלטו מהמקום ברכב, תוך שפרצו את מחסום החניון ביציאתם. המשטרה אספה ממצאים מהזירה, כולל צילומים ממצלמות האבטחה, ועצרה אתמול שמונה צעירים. אחת מהן שחזרה בחקירתה את שאירע.

מחקירת המשטרה בנוגע למותו של ארביב, עלה כי אלמוני ירה לעברו ולעבר שני צעירים שהיו עמו, בהם אחיו. שניהם נפצעו קל. השניים פונו לבית החולים הלל יפה בעיר, אך מסרבים לשתף פעולה עם החוקרים. במשטרה מעריכים כי מדובר בחיסול פלילי על רקע מאבקי כנופיות פשע באזור.

חבריו של בלום נפרדים: "הלב נשרף"

בלום השאיר אחריו הורים - שלמה ומרים, ושלושה אחים - מאיר, נטע ואחיו התאום יוסף. הוא שירת בהנדסה קרבית כמ"כ והשתחרר לפני כשנה. הוא חזר לאחרונה ארצה לאחר שעבד במשך תקופה בחו"ל. הוא תכנן להירשם ללימודי הנדסת בנייה באוניברסיטת אריאל ואף תכנן לפתוח עסק של שיפוצים עם חבר. "הוא היה בחור בעל לב טוב, אהוב מאוד על כולן, חבר נאמן ומסור", נמסר ממשפחתו. "היו לו כל כך הרבה תוכניות וחלומות שרצה להגשים".

עוד בנושא:

• "הדוקר נמלט מהחוף בראשל"צ עם חבריו"

• חשד לרצח בחדרה: בן 18 נורה למוות

"בחור עלומים, איך נקטף על לא עוול בכפו? יאשיהו, עם הלב הטוב שלך אפילו לא העלית על דעתך שכך ייגמר סתם בילוי נוסף עם החבר'ה", ספד אחד מחבריו של בלום. "בכלל חיכית ברכב לחברים שייצאו מהמועדון ודווקא אליך הם ניגשו. למילה סתם אין משמעות יותר כואבת ממה שהיה בערב שבת האחרון".

חבר אחר נפרד גם הוא מבלום, באומרו כי הוא "לא מעכל, הלב נשרף. אחי האהוב, לא אשכח אותך לעולם, נשמה ענקית שלא שוכחים. היית איתי ברגעים הכי יפים, לימדת אותי כל כך! אוהב אותך לנצח! תנוח על משכבך בשלום".

השתתף בהכנת הידיעה: שלומי דיאז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר