יונתן קימל, המפגין שהתעלף מפגיעת זרם המים של המכת"זית בהפגנה בבלפור לפני שבועיים, התלונן במח"ש בגין הפגיעה הזו, כך דווח היום (רביעי) במהדורה המרכזית. קימל, בן 19 מתל אביב, נפגע בראשו, נפל ונחבל מזרם המים של המכת"זית, וסובל מפגיעה בעור התוף. אם במח"ש יסברו שהייתה חריגה בהפעלת האמצעי לפיזור ההפגנות, הם יפתחו בחקירה. לצד זה, בן ה-19 הגיש תביעה אזרחית לפיצוי נגד המשטרה. קימל: "זו הדרך שלנו לגרום שלא יפגעו בנו ללא הצדקה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המפגין טוען שמפעילי המכת"זית פעלו בניגוד להנחיות, ולכן הוא נפגע כפי שנפגע ואף איבד את הכרתו. "אני הגשתי תלונה במח"ש כדי למנוע אירועים כאלה לאנשים אחרים", אמר קימל בתגובה. "אני חושב שזו הדרך שלנו לעמוד מול המשטרה ולמנוע את זה שלא יפגעו בנו ללא הצדקה". חשוב לציין שעד עכשיו לא נפתחה חקירה פלילית של מח"ש בעניין, ורק אם יהיה חשד לשימוש שלא לפי ההנחיות - תיפתח חקירה.

לפני כשבועיים פורסם תיעוד ברשתות החברתיות שבו אפשר לראות כיצד נפגע אותו מפגין מסילון מים היישר בפניו - ומתעלף כתוצאה מכך. באותה ההפגנה המשטרה טענה שכרזה רבות למפגינים לפני השימוש במכת"זית. "המשטרה הכריזה למפגינים כי ההפגנה הסתיימה, ואף אפשרה לאחד המפגינים לכרוז ליתר המפגינים לעזוב את מתחם ההפגנה", נמסר מהמשטרה. "חלק מהמפגינים עזבו מרצונם. אחרים ניסו לצאת בתהלוכות אותן לא נאפשר".

תנועת הדגלים השחורים טענה באותו הערב מנגד שהמשטרה לא פעלה בשיקול דעת אלא ליבתה את היצרים ללא סיבה: "מדינת ישראל קורסת תחת שלטונו של המושחת מבלפור שעדיין אינו דיקטטור - יש לאפשר למפגינים להפגין, ולפזר את המכת"זית והסוסים - לא את המפגינים".