בשל המשבר: חברת התעופה "וירג'ין אטלנטיק" מבקשת הגנה מהנושים

לאור הנזקים שספגה כתוצאה ממגפת הקורונה הגישה החברה בקשה לארגון מחדש של מבנה ההון. התהליך נערך בתמיכת רוב נושי החברה, שידונו על התוכנית בסוף החודש, בעקבות צו שניתן ע"י בימ"ש בארה"ב

זמן צפייה: 01:16

בעקבות משבר הקורונה שפגע קשות בענף התעפה הגישה הלילה (רביעי) חברת "וירג'ין אטלנטיק" בקשה לארגון מחדש של מבנה ההון. נציגי החברה נכחו בבית המשפט בניו יורק כחלק מהליך פורמלי לאישור לשינוי מבנה הון בהתאם לחוק החברות של אנגליה מ-2006. תהליך זה נערך בתמיכתם של רוב נושי החברה.

בעקבות שימוע שנערך אתמול לחברה בבריטניה, הוחל בביצוע הליכי שינוי מבנה ההון גם בארה"ב. הליכי עזר אלה בארה"ב החלו בכפוף לתקנה המאפשרת לבתי משפט בארה"ב להכיר בתהליכי ארגון מחדש הנערכים מחוץ לארה"ב. יש לציין כי לא מדובר בבקשה להגנה מפני נושים עקב פשיטת רגל, אלא בבקשה התומכת בארגון מחדש של מבנה ההון של חברת התעופה, שהינה חברה אנגלית.

עוד בחדשות 13:

100 נהרגו ו-4,000 נפצעו בפיצוץ בביירות; טראמפ: "נראה כמתקפה"

"שאלו אותי, 'אני אמות?'": תיעוד ממחלקת הקורונה המסוכנת בארץ

ננטשה ע"י הוריה ברוסיה כשהייתה בת 4 – והפכה ללוחמת מג"ב

מטוס של חברת התעופה ''וירג'ין אטלנטיק''
מטוס של חברת התעופה ''וירג'ין אטלנטיק'' | צילום: רויטרס

בשימוע קיבלה וירג'ין אטלנטיק צו מבית המשפט לכנס אסיפה של הנושים שיושפעו מהשינוי. אסיפה זו תתכנס ב-25 באוגוסט ותכלול את הצבעת הנושים על תכנית השינוי.

דובר חברת וירג'ין אטלנטיק אמר: "על מנת לקדם את שינוי מבנה ההון של חברת התעופה, שהינה ישות פרטית ונזילה, תהליך שינוי מבנה ההון טעון אישור לפי סעיף 26A של חוק החברות האנגלי מ-2006, הדורש קבלת אישורם של הנושים הרלוונטיים לפני ביצוע התהליך. מאחר ורוב בעלי השליטה כבר אישרו את התהליך, אנו צופים שתכנית שינוי מבנה ההון תיכנס לתוקף בספטמבר. אנו בטוחים בתכנית ובהצלחתה"

לאחרונה הודיעה וירג'ין אטלנטיק על תוכנית חילוץ שקיבלה את אישורם של בעלי המניות, במסגרתה יוזרם לחברה סכום של 1.2 מיליארד ליש"ט במהלך 18 החודשים הקרובים, בין היתר גם ממשקיע פרטי חדש, מה שיאפשר לחברה להמשיך ולפעול.

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

בישראל נמשכים המאמצים להצלת חברת התעופה "אל על". אמש, הרוכש המיועד של החברה אלי רוזנברג קיבל מרשות החברות הממשלתיות במשרד האוצר היתר שליטה בחברה, לפיו הוא יחזיק ביותר מ-40% מהמניות - מה שיקנה לו את השליטה ב"אל-על" ויסלול את הדרך לרכישתה המלאה של חברת התעופה.

אלי רוזנברג מסר בתגובה לאישור שקיבל כי "עכשיו הגיע רגע האמת - ההצעה שלי היא הדרך היחידה לשקם את אל על ולהצעידה למקום הראוי לה. אשמח שיו"ר דירקטוריון החברה יזמן אותי לפגישה על מנת לסכם את הקצאת המניות כנגד הזרמת 260 מליון שקלים לטובת החברה ועם ישראל המשווע לכך שחברת התעופה הלאומית תהיה חזקה ויציבה".