תומכי נתניהו צעקו "מוות לשמאלנים" בסמוך לו; רה"מ: מגנה ההסתה

ראש הממשלה ביקר בדוכן פלאפל ברמלה, וכשעזב את מקום נשמעו פעילים מקללים את מתנגדיו. נתניהו לא התייחס לקריאות, אך הגיב בהמשך בטוויטר: "שמח שהשמאל פתאום הצמיח אוזניים"

זמן צפייה: 02:41

תומכי ראש הממשלה נתניהו קראו היום (שלישי) "ימותו כל השמאלנים" לעברו, כאשר יצא מביקור בחנות פלאפל ברמלה. נתניהו לא התייחס לדברים שנצעקו כשהתרחק מהמקום, אך הגיב בהמשך בטוויטר וגינה את האמירות.

"אני שמח שהשמאל פתאום הצמיח אוזניים", כתב ראש הממשלה. "אצלי זה עקבי: אני מגנה הסתה ואלימות מכל צד שהוא. לא מחוץ לביתי בהפגנות השמאל ולא ברחוב. אנחנו חייבים להתאחד במאבק המשותף שלנו בקורונה. אני מצפה מיאיר לפיד, איימן עודה ומנהיגי השמאל לגנות את ההסתה והאיומים לרצח בהפגנות שהם מובילים נגדי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו על דברי בנו: "ההפגנות פוליטיות – יש שם תופעות הזויות"

הצעיר שהותקף בנמל יפו: "אמר לי 'יא הומו' והתחיל לתת לי מכות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר ברמלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר ברמלה | צילום: דף הפייסבוק של בנימין נתניהו

בהמשך, סיפרה בעלת המקום ל"לפני החדשות" על הביקור: "מאוד התרגשתי, הוא הושיט לי מאתיים שקלים והקופה לא נפתחה לי מרוב התרגשות. חבל שהוא לא הספיק לחתום לי על השטר, לא יכולנו להתקרב אליו".

מוקדם יותר היום, נתניהו התייחס במהלך ביקור במפקדת הקורונה בפיקוד העורף לאמירות בנו יאיר, לפיהן השניים צופים במפגינים וצוחקים. "אלה הפגנות פוליטיות, הפגנות שמאל, הן מתודלקות על ידי ארגוני שמאל. יש שם גם תופעות הזויות, אני חושב שלזה התכוון הבן שלי", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר ברמלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר ברמלה | צילום: דף הפייסבוק של בנימין נתניהו

אתמול, כאמור, יאיר נתניהו התראיין לתוכנית של נועם פתחי ויותם זמרי ברדיו "גלי ישראל", שם התייחס להפגנות שמתקיימות מזה כמה שבועות נגד אביו מחוץ למעונו בבלפור, וגילה כי הצילומים אותם הוא מראה לאביו מתוך המחאות מצליחים לשעשע אותו. הריאיון עצמו נמחק מכל הרשתות של תחנת הרדיו.

"אני מראה לאבא לפעמים כמה קטעים נבחרים, משתדל לא דברים גסים מדי - אבל זה מבדר אותו ואפילו נותן לו קצת כוח", גילה יאיר. "זה מצחיק אותו, הוא רואה את המראות שכולנו רואים על החייזרים האלה וכל ההפגנות, זה מצחיק אותו - זה כמו בידור".

בתגובה, מסר בנו של ראש הממשלה: "כשדיברתי על 'חייזרים' ב'הפגנות' השמאל בירושלים, התכוונתי לאלה שמתחפשים לחייזרים ועב״מים, אלה שמתפשטים, אלה שמתחפשים לאיברי מין, אלה שמניפים שלטים עם גסויות, אלה ששמים סיר ספגטי על הראש או אלה שמתחפשים לספיידרמן. יש יותר מדי כאלה וזה מצחיק. כל היתר בכלל לא מצחיק - ההסתה והקריאות המפורשות לרצח, שמתעצמות בהפגנות השמאל האנרכיסטי מיום ליום, ושוברות שיאים חדשים בעידוד תקשורתי בלתי פוסק. אני עדיין מקווה שהתקשורת תגנה את ההסתה הזאת".