חופי סיני תמיד היוו משיכה לישראלים. ב-2019 חצי מיליון ישראלים עברו את מעבר הגבול טאבה לסיני. במרץ הגבול נסגר, ועכשיו בזמן שהשמים נפתחים בהדרגה, ואפשר לטוס לפחות לכמה מדינות שמקבלות ישראלים, ולחזור לבידוד, הגבול היבשתי עדיין סגור. לנוכח הנסיבות, הישראלים מצאו את דרכם לסיני באופן אווירי כשהם טסים לשם עם עצירה בטורקיה.

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אחת הישראליות הראשונות שעשו את המסלול המורכב היא יפעת חן. "טיסה ארוכה - מישראל לטורקיה, מטורקיה לשרם והנה אנחנו כאן", תיארה. "היה שווה כל רגע כדי לחזור לפה, לצאת החוצה ולהיזכר שאנחנו יכולים להיות בתנועה".

גם עומר רוגל ממושב בן עמי מתכוון להגיע לסיני בקרוב, וזאת תהיה הפעם הראשונה שלו. "ראיתי שכרגע זה קצת בעייתי ללכת למקומות אחרים בעולם, וסיני זה נראה לי כמו יעד שאפשר להגיע אליו", הסביר.

סיני ריקה (צילום: ויוי אמבר)
סיני. ארכיון | צילום: ויוי אמבר

רוגל גם יודע שכדי לצאת למסלול המפרך עליו להתאים את עצמו למגבלות הקורונה: "אני צריך לעשות בדיקת קורונה 48 שעות לפני, ואני צריך גם לפני שאני חוזר, לדבר עם הקופת חולים שלי או עם פיקוד העורף, ולבדוק שיש מלונית קורונה שאני אוכל לשהות בה אחרי שאני חוזר".

על המסלול המורכב עלו בקבוצת הפייסבוק "אוהבי סיני", שבה חברים אלפי ישראלים ששואלים בכל יום מתי הגבול ייפתח. "מצרים הודיעה באמצע יוני שהיא פותחת את התיירות בראשון ליולי, ובאותו רגע הוצאנו מכתב לשר הפנים עם בקשה לנמק למה מעבר הגבול נשאר סגור", סיפר מנהל קהילת "אוהבי סיני" בפייסבוק עו"ד גיא שילה. "לא קיבלנו תשובות. כנראה שאנחנו פשוט נצטרך לפנות לבג"ץ".

חברי הקבוצה, כאמור, לא המתינו, ומעדיפים, למרות אזהרות המסע שקוראות שלא להגיע לסיני, ולמרות שהגבולות סגורים, לספוג שתי טיסות, המתנה ונסיעה בחזרה משרם לכיוון ישראל, וגם בידוד, רק כדי להיות שם. כן, אין יציאה ממעבר הגבול לכיוון סיני, אבל להיכנס לישראל בחזרה באופן יבשתי אפשר, ומיד לאחר מכן לנוח מהחופשה הקסומה שבועיים בבידוד.