"אבא, אני רוצה לעזור": הנערים שיוצאים לעבוד כדי לסייע להורים

לאחר שהבחינו במצוקה הכלכלית שאליה נקלעו הוריהם בשל המשבר, בני נוער רבים החליטו לוותר על קייטנה ועל בילויים - ונרתמו למאמץ המשותף לפרנסת המשפחה. "עדיף לשחרר מאימא ואבא, קשה להם"

זמן צפייה: 04:30

המשבר הכלכלי שפקד את ישראל בשל משבר הקורונה גרם גם לילדים להתגייס ולעזור להוריהם. כך, בקרב הרבה משפחות, בני הנוער ויתרו הקיץ הזה על קייטנה ובילויים והחליטו לצאת לעבוד - הכול על מנת לקיים את עצמם ואת המשפחה.

שניים מהם הם ליאל אדרי בת ה-15 ונועם אחיה בין ה-18, שראו כיצד העסק של אביהם נקלע לקשיים ולא יכלו יותר לעמוד מהצד. שרון, די-ג'יי בחתונות ואירועים, הפסיק לעבוד כבר בחודש מארס. בשל כך, שרון החלה לעבוד בפיצה, ונועם כשליח ב"מקדונלדס".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יאיר נתניהו: מראה לאבא את החייזרים מההפגנות – זה מצחיק אותו

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה סיימה את השלמות החקירה

המבקר מתריע: כשליש מהתושבים אינם ערוכים למתקפת טילים ורקטות

ליאל אדרי, עובדת בפיצה על מנת לסייע להוריה
ליאל אדרי, עובדת בפיצה על מנת לסייע להוריה | צילום: חדשות 13

"ראיתי שאבא יותר בבית והבנתי שזה לא לטובה - זה בגלל שאין עבודה", הסביר נועם. "הבנתי שאני צריך יותר להקל עליהם ולעבוד ולהתנהל עם הכסף שלי, פחות להישען עליהם ולבקש". כמוהו גם ליאל, שסיפרה כי ביום יום אביה הוא אדם שמח, אולם לאחרונה, "יש משהו שלוחץ עליו".

מאז שהחלו לעבוד, השניים מממנים לעצמם את היציאות והבילויים. "את רואה שקשה להם ועדיף לשחרר מהם, לנסות עם הכסף שלך, ללכת לעבוד - להסתדר", אמרה ליאל. "להתנהג איתם כאילו הכול סבבה ולא חסר כלום, כי ככה הם ירגישו הקלה כזאת".

נועם אדרי, עובד כשליח על מנת לסייע להוריו
נועם אדרי, עובד כשליח על מנת לסייע להוריו | צילום: חדשות 13

כמוהם גם יהלי שתיוי בן ה-15, שהתחיל בקיץ הזה לעבוד בקפיטריה המשפחתית. נס, אבא של יהלי, הוא בעלי המקום ויש לו עוד עסק של בר אקטיבי באירועים שכרגע לא מתקיימים. גם יהלי הבין, בלי שיסבירו לו, שהוא צריך להשתתף במאמץ המשפחתי. "ראיתי שכולם בבית, ואז נפל לי האסימון - אין לנו עוד הכנסות", סיפר.

"יהלי, אני חושב, ראה את המצוקה שלי, 'אבא, אני רוצה לבוא לעזור'", הוסיף נס, שהודה כי המצב החדש מעט צורם לו. "בתור אבא אני קצת מתבאס. אני לא רוצה שהוא ישלם על עצמו. אני רוצה אני לתת, להעניק לו, אני רוצה אני לתת לו - אבל הוא לא רוצה לקחת".

יהלי שתיוי, עובד בעסק המשפחתי על מנת לסייע להוריו
יהלי שתיוי, עובד בעסק המשפחתי על מנת לסייע להוריו | צילום: חדשות 13

מה שבטוח, סיפרו הנערים, בקיץ הזה הם קיבלו כמה שיעורים לחיים. נועם הסביר כי "יש בזה דברים חיוביים ויש הרבה דברים שליליים גם, אבל זה מלמד אותך, המצבים האלה. זה בונה אותך. עכשיו צריך להיות יותר מחושב כי בסוף החודש אין להורים לעזור ואני צריך שיישאר לי כסף".