אחרי שנדבק: חולה מאומת הצליח לצאת מהארץ - וטס לאוקראינה

תושב מרכז הארץ, שעובד במעבדת הקורונה בבית חולים מרכזי, אובחן חיובי לנגיף - אך החליט לטוס לחו"ל כדי לבקר את אביו החולה. כאשר ביררו מולו את המקרה, טען כי בידיו אישורים מרופאים

זמן צפייה: 00:47

תושב מרכז הארץ עלה על טיסה של חברת תעופה טורקית וטס לאוקראינה - למרות שאובחן כחולה מאומת בקורונה. כך נודע היום (שני). החולה, תושב מרכז הארץ, עובד בבית חולים במרכז הארץ במעבדת הקורונה. למרות שנדבק בנגיף, החליט לטוס לבקר את אבא שלו שחלה.

המקרה התגלה כאשר התקשרו לעובד לבדוק מה שלומו - וגילו שעזב את הארץ. הוא טען שיש בידיו אישורים מרופאים שעובדים איתו, אך מדובר באישורים שאינם רלוונטיים בשל האיסור הגורף על המעשה. כשיחזור ארצה יצטרך החולה לתת על כך את הדין.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "התעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע בלתי נסלח"

סיכול הפיגוע ברמת הגולן: צה"ל איתר בזירה תיק עם מטעני חבלה

קבינט הקורונה התכנס – החלטה על מגבלות חדשות תתקבל ביום רביעי

מטוס
מטוס | צילום: צילום מסך - youtube

אתמול הגיש ראש עיריית אילת תביעה בסך 250 אלף שקלים נגד תושב הצפון, חולה מאומת בקורונה - שהפר בידוד והגיע לנפוש בעיר. החולה אותר במהלך סוף השבוע האחרון במלון קלאב הוטל, הוא ובני משפחתו הורחקו מהעיר והוא נקנס ב-5,000 שקלים. על פי המכתב שנשלח מהעירייה, אם החולה לא ישלם את הפיצוי שנדרש ממנו - תוגש נגדו תביעה אזרחית.

במכתב שהוגש לחולה נכתב: "העובדה כי בחרת לצאת מפתח ביתך, שהייתך בבית מלון ושהיה במרחב הציבורי בעיר אילת - הינה הפרה בוטה של חובת ותנאי הבידוד, תוך סיכון ממשי להדביק ולהפיץ את מחלת הקורונה ולסכן את כלל הציבור". עוד צוין במכתב כי עיריית אילת והעומד בראשה משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לשמור, לעודד ולפתח את תחום התיירות בעיר אילת, במיוחד בימים אלה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"התנהלות האזרח כמפורט לעיל והזלזול בהוראות החוק ובחיי האדם, מהווים פגיעה חמורה בביטחון התושבים והנופשים באילת ובמאמצים הרבים אותם משקיעה העירייה והתאגיד העירוני על מנת לשמור על תושבי העיר והנופשים בה", נכתב. "תושבי העיר אילת, העירייה ותאגיד התיירות, אינם מתכוונים לעבור לסדר היום על התנהלותו כאמור ובכוונתם למצות עמו את הדין בכל חומרתו".