ארגון הבריאות: "ייתכן שלא יהיה חיסון לקורונה בכלל" - סרוגים

ארגון הבריאות: "ייתכן שלא יהיה חיסון לקורונה בכלל"

יו"ר ארגון הבריאות העולמי קרא שלא לפתח ציפיות מההתקדמות במירוץ למציאת חיסון לקורונה, והזהיר: "עדיין אין שום פתרון כרגע לקורונה - וייתכן שלעולם לא יהיה". גם בישראל מעריכים: "את החורף הקרוב נעביר בלי חיסון"

author-image
ארגון הבריאות: "ייתכן שלא יהיה חיסון לקורונה בכלל"
  יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום (צילום: אלכסנרוס מיכאלידיס\שאטרסטוק)

חשש עולמי: על רקע הדיווחים על התקדמות של מספר חברות ביו-טכנולוגיה בניסויים למציאת חיסון לקורונה, יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, קרא הערב (שני) שלא לפתח ציפיות גבוהות מדי. בדבריו הבהיר כי אין התחייבות שחיסון לקורונה תפתור את כל בעיות התחלואה – וייתכן שלעולם לא יימצא חיסון אפקטיבי לנגיף.

"ישנם מספר חיסונים שנמצאים כעת בשלב השלישי והאחרון של פיתוחם, ואנחנו מאד מקווים שבסוף יפותחו מספר חיסונים שיהיו אפקטיביים ושיוכלו להגן על אנשים מפני הידבקות" אמר אדהנום. "עם זאת, עדיין אין שום פתרון כרגע לקורונה – וייתכן שלעולם לא יהיה".

עוד באותו נושא

נתניהו: "הסימנים למציאת חיסון לקורונה מעודדים"

יו"ר ארגון הבריאות הוסיף קרא למדינות להמשיך בקידום מערכי בדיקות הקורונה והחקירות האפידמיולוגיות, וכן להקפיד על עטיית מסיכה ושמירת מרחק חברתי בציבור. "רק ככה נוכל לצמצם את התפשטות המגפה הזו", ציין.

בישראל טוענים: "לא יהיה חיסון בחורף הקרוב"

דבריו של אדהנום זכו הערב לחיזוק גם בישראל, לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הזהיר את חברי קבינט הקורונה כי לא יהיה חיסון בטוח לציבור בחורף הקרוב. "את החורף הזה נעבור בלי חיסון לקורונה. לא צפוי שיהיה חיסון זמין בזמן הקרוב – לפחות עד סוף פברואר" טען.

עוד קרא להיערך לגל תחלואת שפעת במהלך החורף במקביל לגל השלישי הצפוי של הקורונה. להערכתו, כ-10 אחוז מחולי הקורונה בישראל יחלו גם בשפעת – ולכן נדרש להרחיב את מלאי חיסוני השפעת בארץ. במשרד הבריאות פועלים להגיע ל-5 מיליון חיסונים זמינים, לעומת 3 מיליון שהיו זמינים בישראל בחורף האחרון.

עוד באותו נושא

מחיר הבריאות: כמה צפוי לעלות חיסון לקורונה?


5

בארגון הבריאות העולמי עדכנו כי מספר הנדבקים בעולם חצה היום את ה-18 מיליון. "המגפה ממשיכה להתפשט במהירות הולכת וגוברת" הזהירו. "כעת מספר החולים העולמי מכפיל את עצמו בכל שישה שבועות. רק בשבוע האחרון אובחנו יותר מ-250 אלף חולים בכל יום – זה מיליון חולים חדשים בכל ארבעה ימים". כמו כן, מניין המתים העולמי עומד כעת על כ-694 אלף איש, וכ-11 מיליון מהנדבקים החלימו עד כה, אל מול 6.1 מיליון חולים שנותרו פעילים.

עוד נאמר כי חודש יולי רשם את היקף התחלואה הגדול ביותר מאז תחילת ההתפרצות בפברואר האחרון. עיקר התחלואה נרשמה בארה"ב, שם אובחנו 1.87 מיליון מקרי הידבקות בחודש האחרון. גם בהודו נרשמה תחלואה נרחבת, כאשר 1.1 מיליון מתוך 1.75 מקרי ההידבקות במדינה התרחשו במהלך חודש יולי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אוףף אין לי כוח...
אני | 03-08-2020 22:10
למה להוריד את המצב רוח כל פעם מחדש??
מעדיף שישקרו...
משה לוי | 03-08-2020 22:54
מעדיף שישקרו לך?
2
רק לראות רע...
אבי | 04-08-2020 0:17
רק לראות רע הם מסוגלים שם. אנשים פסימיים שלא נעים לשמוע את דעתם
אתה מעדיף שישקרו...
Guest | 04-08-2020 5:53
אתה מעדיף שישקרו לך?
3
סיפורי סבתא
יואב | 04-08-2020 2:10
לעולם לא יהיה חיסון ???
4
אין עוד מלבדו...
בת מלך | 04-08-2020 16:36
אין עוד מלבדו ...הכול משמים .. מי הם שיחליטו ...רק בורא עולם
5
כל יום מתים...
משה | 04-08-2020 23:29
כל יום מתים ברחבי העולם כ80 אלף בני אדם מספר המתים מקורונה עד כה הוא כמספר המתים ב8 ימים כשרובם היו כנראה מתים בלאו הכי כי מדובר בקשישים חולים היסטריה מוגזמת