ראש הממשלה מצהיר כי יפעל להחמרת הענישה לגננות מתעללות: סייעת חמישית מגן הילדים ברמלה חשודה בהתעללות, כך הודיעה הערב (שני) המשטרה. בתום חקירתה היא נעצרה. 4 סייעות כבר נעצרו, כמו גם מנהלת הגן שחשודה שידעה על ההתעללות בזמן אמת. הסייעת הנוספת שנעצרה היום תובא מחר לבית המשפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינה. ראש הממשלה נתניהו אמר הערב: "התעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע בלתי נסלח".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

בהודעה מטעמו אמר נתניהו כי הנחה "לקדם באופן מיידי חקיקה שתחמיר את הענישה על הפשעים הללו". נתניהו הוסיף: "לא נקבל תופעה פסולה זו ונאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותנו".

‏עו"ד עופר רשו, סנגורה של הסייעת החמישית מהפעוטון ברמלה אמר הערב ל-N12: "הסייעת נחקרה היום, מסרה את גרסתה והיא מכחישה בתוקף את המיוחס לה, אשר אינו קשור לפרסומים שפורסמו עד-כה כנגד מעורבים אחרים".

מור דקל, יו"ר העמותה למען הילד בגיל הרך, מסרה בתגובה להודעתה כי "לאחר שיחה שניהלתי היום עם לשכת ראש הממשלה כתגובה למכתב ששלחנו וההפגנה שיצאנו אליה היום העמותה, פעילים והורים - ראש הממשלה בחר סוף סוף להתייחס לנושא בכובד ראש. אנו דורשים שהמדינה תקבל אחריות להבטחת שלומם והתפתחותם של התינוקות והפעוטות בגנים הפרטיים והציבוריים כאחד. זוהי זכותם הבסיסית של ילדינו ולא ניתן יד להפקרות השוררת בהם"

דקל הוסיפה: "יש להכריז מייד על מצב חירום בחינוך לפעוטות ולנקוט באופן מיידי בצעדים הבאים: להתקין תקנות בחוק הפיקוח על מסגרות לפעוטות וליישם אותו; לחייב התקנת מצלמות בגני הילדים; קביעת עונש מקסימום מרתיע למי שפוגע בחסרי הישע. הפקרות אזרחי ישראל בני לידה עד 3 אני מקווה שזאת התחלת פעולה ולא רק הכרזה של ראש הממשלה כמו ב-8.7.19".

הבוקר הוארך מעצרה של בעלת הגן החשודה ב-4 ימים נוספים. השופטת התירה לפרסם את שמה של המנהלת, ליטל ברסי, וקבעה: "מהסרטונים עולה שהחשודה ידעה בבירור על האלימות כלפי קטינים - ידעה ולא עשתה דבר". גם מעצרן של 4 הסייעות הוארך. השופטת ציינה כי מהסרטונים שראתה עולה "תמונה מזעזעת של אלימות כלפי פעוטות שהפכה לשגרה".

בתאל אמין כהן, שבתה בת השנה וארבעה חודשים טופלה בפעוטון, סיפרה בשש עם עודד בן עמי: "אני עדיין עם הדמעות, חנוקה, מהבוקר. ידענו שאנחנו נכנסים לפרשה שלא ידענו איך תסתיים - אבל גם לא תיארנו לעצמנו כמה זו תיבת פנדורה, כמה זה ייעשה רע".

אמין כהן אמרה כי בעלת הגן "שיקרה במצח נחושה". היא ציינה כי כתוצאה מהאלימות שספגה - החלה בתה לפתח בחודשים האחרונים התנהגויות אלימות בעצמה. "הילדה שלי נרדמת כשהיא מושכת לעצמה בשיער או נותנת לנו, ההורים, מכות. היא נהייתה מאוד אלימה. חשבתי שזה עניין של גיל".

היא הוסיפה: "היא רואה חבילת מגבונים ושמה ידיים על הראש. באיזה קטע ילדה צריכה לפחד מחבילת מגבונים? היה שם בית התעללות. הילדה נותנת לי כאפה וצוחקת - כי היא ראתה אותן צוחקות".