סיכול הפיגוע ברמת הגולן: צה"ל איתר בזירה תיק עם מטעני חבלה

התיק הונח במרחק של 25 מטרים בלבד מגדר המערכת בשטח ישראל, כאשר המטענים שבתוכו היו מוכנים להפעלה. מפקד עוצבת הבשן: "צה"ל רואה בסוריה אחראית לכל הנעשה משטחה"

זמן צפייה: 01:23

דובר צה"ל הודיע הערב (שני) כי בסיור שנערך בדרום רמת הגולן, שעות לאחר שחוליית מחבלים ניסתה לבצע פיגוע במקום, נמצאו נשק וכן תיק שבתוכו מספר מטענים מוכנים להפעלה. הנשק והתיק הונחו במרחק של 25 מטרים בלבד מגדר המערכת בשטח ישראל.

בשעות אחר הצהריים נפגשו מפקד עוצבת הבשן תת-אלוף רומן גופמן, וראש חטיבת קשרי חוץ תת-אלוף אפי דפרין, עם מפקד אונדו"ף הגנרל אישוואר האמל בזירת הנחת המטען. בפגישה הדגיש מפקד האוגדה כי "צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל ובריבונותה", והוסיף כי "צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל הנעשה משטחה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה סיימה את השלמות החקירה

בעלת הגן שבו התעללו בפעוטות ברמלה נעצרה: "ידעה ולא עשתה דבר"

נתניהו: "המשמעות של תקציב דו שנתי – קיצוצים וגזירות כלכליות"

המטען שאותר בדרום רמת הגולן
המטען שאותר בדרום רמת הגולן | צילום: דובר צה''ל

כאמור, חוליה בת ארבעה מחבלים הגיעה הלילה לגבול הצפוני, שם ניסתה להניח מטענים בגבול שבין סוריה לישראל. המחבלים לא הצליחו לבסוף להניח את המטענים, זאת משום שתצפיתניות של גדוד האיסוף הקרבי הבחינו בהם והזעיקו את הכוחות.

כוח מגלן שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן ביצע ירי לעבר המחבלים, זאת במקביל לירי שבוצע מכלי טיס של חיל האוויר. ארבעת המחבלים נהרגו. לא היו נפגעים לכוחותינו. עד כה אין כל התייחסות ברשתות המזוהות עם חזבאללה לתקרית.

מפת האזור ברמת הגולן, שבו ניסו מחבלים להניח מטען חבלה
מפת האזור ברמת הגולן, שבו ניסו מחבלים להניח מטען חבלה | צילום: דובר צה''ל

האירוע הלילה מגיע בהמשך לשבועות מתוחים בגבול הצפוני. כזכור, בשבוע שעבר כוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו, התושבים הונחו להישאר בבתיהם וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה.

חזבאללה הכחיש את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל לפני כשבועיים "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה". חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים.

מפת האזור ברמת הגולן, שבו ניסו מחבלים להניח מטען חבלה
מפת האזור ברמת הגולן, שבו ניסו מחבלים להניח מטען חבלה | צילום: דובר צה''ל
תיעוד חיסול חוליית מחבלים בגבול סוריה
תיעוד חיסול חוליית מחבלים בגבול סוריה | צילום: דובר צה''ל