שברולט אקווינוקס במבחן

שברולט עדכנה את חבילות האבזור והבטיחות של רכב הפנאי אקווינוקס - יצאנו לנהיגה

שברולט אקווינוקס – רכב הפנאי הבינוני במידותיו של שברולט, מתמודד בזירה התחרותית והגדולה ביותר של ה-SUV אצלנו. בתחרות מול מתחרות כובשות קטגוריה כמו קיה ספורטאז’ ו-יונדאי טוסון. אבל באמריקה – כמו באמריקה – הממדים עושים את ההבדל וכשהתבשרנו שעתה יש גם מערך בטיחות אקטיבי עדכני וחבילת אבזור משופרת, חזרנו לדייט שני.


עוד מאוברדרייב >>>


לשברולט אקווינוקס בסיס גלגלים של 272 וחצי ס”מ – שזה 5.0 ס”מ יותר ארוך ממה שמציע צמד הדודנים מקוריאה. במידה רבה בסיס הגלגלים לבדו מספר את הסיפור: מרווח פנים גדול ונדיב. מרווח הפנים מורגש בעיקר מאחור בזכות גג הממשיך כמעט אופקי עד לסיום ומוותר על שמשה אחורית משופעת. כך מתקבלת תקרה אחידה וגבוהה המשרתת היטב את הנוסעים במושב האחורי וגם תא מטען ענקי. 846 ליטרים מבלי לקפל את משענת שורת המושבים השנייה ועם נגישות של דלת אחורית עם פתיחה חשמלית (רמת LTZ של רכב המבחן).


חבילת הבטיחות העדכנית (קיימת עתה בכל שלושת גרסאות הדגם) כוללת בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי הולכי רגל. כאשר רמות האבזור הבכירות מקבלות גם ניטור שטח מת והתראה על תנועה חוצה מאחור. זאת בנוסף ל-6 כריות אוויר ומערכות בקרת יציבות ומשיכה. בקרת שיוט אדפטיבית – אין לאף גרסה בישראל.



 


מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל’ עם תפוקה של 170 כ”ס ו-28 קג”מ ב-2000 סל”ד. הורדת הכוח היא רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים פלנטרית עם 6 הילוכים. עם משקל עצמי של קצת פחות מ-1700 ק”ג נתוני הביצועים טובים: 9.0 שניות ל-100 קמ”ש. אנו נהגנו בגרסת LTZ הבכירה שמצוידת בחישוקי סגסוגת 19 אינץ’, גג שמש פנוראמי, מושבים מרופדי עור עם הזחה חשמלית ועוד אבזור נוחות רב.


אחרי נהיגה אני יכול לפסוק שלדעתי אין בסגמנט מתחרה תהיה כה נוחה בנסיעות ארוכות. האופי האמריקאי של כיול המתלים מוכיח את עצמו ככל שנוסעים יותר קילומטרים וככל שהקילומטרים האלה על כבישים גרועים ושבורים יותר. חבילת המתלים: מקפרסון בחזית ורב-חיבורים מאחור, עושה עבודה נהדרת.


בנוסף לכיול המתלים הנעים מצוידת המכונית גם בהפחתת רעשים אקטיבית המשפרת עוד יותר את ה-NVH הטוב ממילא של הרכב הזה. זה גם משחרר את מערכת השמע להתבטא – וזו עם ממשק של קארפליי ואנדרואיד ומסך מגע 8 אינץ’ – היא שימושית יותר מתמיד. היא אפילו יכולה להיות מחוברת בו זמנית לשני מכשירי בלוטות’.



 


במבחן שברולט אקווינוקס צרכה כ-12 קילומטרים לליטר. אבל כמו עם כל רכב המצויד במנוע טורבו – צריכת הדלק עומדת ביחס ישר למשקל שהנהג מפעיל על דוושת התאוצה. נהיגה אגרסיבית תרע מאד את הנתון הזה, כמו שנהיגה רדומה יכולה לשפר אותו.


השורה התחתונה תימצא הפעם בשורה התחתונה – תג המחיר. בעבור 177,900 שקלים תקבלו את הגרסה המאובזרת ביותר של שברולט אקווינוקס – ריפודי עור, חבילת אבזור עשירה, סוויטת בטיחות מלאה ומנוע טורבו חזק. וגם ממדי פנים הנותנים ל-SUV הזה שימושיות טובה יותר משל מרבית המתחרים.


שברולט אקווינוקס LTZ – ת”ז


מנוע:   טורבו-בנזין 1.5ל’


מומנט: 28 קג”מ ב-2,000 סל”ד


הספק: 170 כ”ס ב-5,600 סל”ד


בסיס גלגלים: 272.5 ס”מ


מהירות מירבית: 182 קמ”ש


0 ל-100 קמ”ש: 9.0 שניות


צריכת דלק (מבחן): 12.0 ק”מ/ל’


מחיר בסיס (רכב מבחן): 149,990 (177,990)


V ממדי פנים, נוחות, כוח מנוע


X מושב אחורי, חומרים באזורים נסתרים, העדר בקרת שיוט אדפטיבית


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר