שאשא ביטון: דורשים תאריך פתיחה לעולם התרבות; גרוטו: לא אפשרי

יו"ר ועדת הקורונה אמרה בדיון על פתיחת הענף כי "מריח לא טוב שדווקא עולם זה לא יכול להיפתח". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הגיב: "תאריך יעד תלוי במצב התחלואה, נגיש מתווה לפתיחה תוך שבוע"

זמן צפייה: 00:27

בדיון על פתיחת ענף התרבות שמתקיים כעת (שני) בוועדת הקורונה, אמרה יו"ר הוועד היפעת שרשר ביטון כי "לא יכול להיות שזה העולם שיכול להיערך בסדר הכי מופתי ואנחנו לא מאפשרים לו להתקיים. אנחנו רוצים תאריך יעד לפתיחה". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' איתמר גרוטו אמר בתגובה כי "לא ניתן לקבוע תאריך-יעד אלא לפי מצב התחלואה. גם בתי המלון ייסגרו אם התחלואה תעלה".

שאשא ביטון המשיכה ואמרה כי זה "מריח לא טוב שדווקא עולם זה לא יכול להיפתח. במופעי תרבות ניתן לשלוט היטב בשמירת ההנחיות. מי קונה את הכרטיס, היכן הוא יושב, ניתן להגדיר מראש מקומות ישיבה וקפסולות. ורק צריך לבחור באיזה מתווה לבחור. לפי מצב התחלואה היינו צריכים לפתוח אותם שלשום לא מחר. כל הסיבות של משרד הבריאות הם תירוצים ואנחנו ננסה להבין מה עומד מאחורי זה, לא יכול להיות שלא ייפתח עולם התרבות, אני דורשת שהדיון בשולחן העגול מחר לא יסתיים מבלי שיש תאריך יעד לפתיחת עולם התרבות".

"שלא ישחקו איתנו את המשחק, אנשי התרבות הם לא בני ערובה לא של הממשלה ולא של אף אחד אחר", המשיכה. "שהממשלה תשחרר מכל התירוצים ותביא מתווה מחר לשולחן העגול".

לכתבות נוספות בנושא >> 

המתווה לפתיחת עולם התרבות: הופעות בחוץ בקפסולות מופרדות

"האדמה רועדת": ועדת הקורונה דנה בפתיחת ענף התרבות

אנשי התרבות והמסעדנים נגד השבת ההגבלות: "כישלון קולוסאלי"

הבימה
הבימה | צילום: בוצ'צ'ו

גרוטו התנגד ואמר כי "אנחנו מעוניינים לפתוח את אירועי התרבות ברגע שזה יתאפשר מבחינת נתוני התחלואה. מצב התחלואה עדיין גבוה ומספר החולים הקשים עדיין נמצא בעלייה. עלינו לפעול בזהירות והדרגתיות כדי שלא נקבל מה שקיבלנו בפעם הקודמת. הכוונה היא למצוא דרך להפריד בין רשויות לפי דרגות. עד ה-9.8 אנחנו מבטיחים על גמישות מקסימלית של אישור מתווים על בסיס ההנחיות הקיימות ונבחן באופן פרטני מתווים שיובאו אלינו".

ציפי פינס, מנכ"לית בית ליסין איימה בפניה לבג"ץ, ו דני וייס, יו"ר פורום מוסדות תרבות ואומנות, ציין כי "גיבשנו מתווה עם פרופ' גבי ברבש ורוני גמזו להפעלת המוסדות, שר התרבות אימץ אותו, וניסה לקדמו בממשלה. במשך 12 יום המוסדות הופעלו לפי מתווה זה, ואז – המוסדות נסגרו, ועד היום איננו מבינים מדוע. ניתן להגדיר 50% מהתפוסה ולא 70% אך ניתן לאמץ את המתווה בכללו.