חצי שנה לאחר שהכיר משרד הביטחון בהרג האישה הפלסטינית עאישה ראבי כפעולת איבה, עתר הבוקר (שני) בעלה לבג"ץ בדרישה להרוס את ביתו של בן ה-16 מבנימין שהואשם בהריגתה בנסיבות טרור. "מדובר בפיגוע מתועב שבוצע על ידי יהודי - יש להרתיע את הרבים מפני הישנות מעשים דומים", נכתב בעתירה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ראבי, בת 47 ואם לשמונה מהכפר בידיא נהרגה באוקטובר 2018 בכביש 60 בין צומת רחלים לצומת תפוח בעת שנסעה עם בעלה ובתם בת ה-9. הנאשם, שזיהה שמדובר ברכב פלסטיני עם לוחית זיהוי לבנה פלסטינית, יידה סלע לעבר שמשת הרכב הקדמית – שממנה נהרגה ראבי. נוסף על האישום בגין הריגה, הנער הואשם ביידוי של אבן וחבלה במזיד בנסיבות מעשה טרור.

רכבה של ראבי (צילום: חדשות)
רכבה של עאישה ראבי | צילום: חדשות

בעלה של עאישה מיוצג על ידי עו"ד מוחמד רחאל, מומחה למשפט צבאי, ואשתו עו"ד נבילה כבוב. הבעל פנה לשר הביטחון גנץ בדרישה להרוס את ביתו של הנער כגורם שבידו מופקדת הסמכות למצות את הדין עם מבצעי מעשי טרור. "סיפור המקרה שבפנינו הינו מזעזע במיוחד. מדובר על מעשה שיש בו בכדי להרתיע את הרבים מפני הישנות מעשים דומים לזה שבו המנוחה שילמה בחייה", נכתב בעתירה.

פגיעת האבן ברכב בשומרון (צילום: "אל-קודס", חדשות)
"להרתיע את הרבים" | צילום: "אל-קודס", חדשות

"אין הבדל בין מחבל יהודי למחבל ערבי. פנינו מספר פעמים לשר הביטחון שיפעיל את סמכותו להרוס את הבית ולא נענינו - לכן החלטנו לפנות לבג"ץ", הוסיף עורך הדין רחאל בשיחה עם N12 . "מספיק שיבוא עוד אדם ששונא ערבים, יזרוק אבן – ויהרוג. חייבים ליצור הרתעה, לעאישה לא היה שום קשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני והיא עדיין נהרגה".

עו"ד מוחמד רחאל (צילום: חדשות)
עו"ד מוחמד רחאל | צילום: חדשות
עו"ד נבילה כבוב
עו"ד נבילה כבוב

הראיה בתיק: דגימת DNA מהאבן שגרמה למות עאישה ראבי

בחודש ינואר 2019 האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של הקטין והתיר לפרסם את הראיה המרכזית בתיק נגד הקטין: אבן עם דגימות DNA שנמצאה בזירת התאונה ותואמת ברמה מסוימת את החשוד. אביו של הנער אמר בעבר: "אנחנו לא אזרחים סוג ד'. השב"כ הורג את הבן שלי מיום ליום. הם ממציאים חוקים משל עצמם, הם חושבים שהם מעל החוק ונמאס לנו לראות את הדבר הזה. את הפושעים הכי גדולים מביאים לדיון רק את הבן שלי לא. אנחנו נגביר את המאבק ולא ניכנע לאכזריות הזאת".