טרק החרמון הוא הטרק הכי גבוה שאפשר לעשות בארץ, ומסתבר שהוא גם הטרק היחיד בישראל הנחשב כ"טרק אלפיני". במהלך הטרק מזג האוויר הממוצע דומה לזה של הרי אירופה והוא מגיע לגובה בו מזג האוויר כבר קר מדי בשביל שעצים יוכלו לגדול בו, כך שבשלב מסוים במהלך ההליכה עוברים את קו העצים ונשארים רק עם צמחייה נמוכה שיכולה לשרוד את התנאים בגובה כזה. 

בדיוק בגלל הסיבה הזו, זה הטרק הכי מתאים ונוח בקיץ הישראלי. בזמן שבכל הארץ נהיה חם מדי להליכה ממושכת ברגל וכל הצמחייה מתייבשת, בחרמון הטמפ' נוחות באופן מפתיע והפרחים ממשיכים לפרוח בפסגה גם באמצע הקיץ.

*שימו לב! את ההליכה במסלול צריך לתאם עם הצבא לקבל אישור על כך. ניתן להתקשר לחמ"ל בחרמון: 04-6966207

טרק חרמון (צילום: עידן ארד)
מהר מאוד, במהלך הטיפוס, העצים נעלמים | צילום: עידן ארד

טרק חרמון (צילום: עידן ארד)
להרגיש כמו באירופה | צילום: עידן ארד

את הטרק התחלתי מוקדם בבוקר במושב נווה אט"יב שנמצא למרגלות החרמון, ממנו התחלתי ללכת על ציר 5 שמגיע עד ברכת מן והחניון התחתון של החרמון. משם מתחברים לתחילת המסלול הירוק שעולה להר חבושית והרכבל העליון.

בשלב זה כבר מרגישים את השינוי במזג האוויר של החרמון, הרוחות מתחזקות והאוויר מתקרר. הטיפוס להר חבושית יחסית קשה ובשיפוע גבוה יחסית, כשמגיעים לפסגת ההר, כבר אין כמעט עצים בכלל והרוחות חזקות מאוד. לאחר מכן ממשיכים עוד קצת במעלה ההר ומגיעים לרכבל העליון. הנוף מדהים, הרוח מכה בפנים ואם עומדים בצל אפילו נהיה קצת קריר (19 מעלות באמצע יולי!). ניתן גם לטייל באזור עמק בולען שנמצא בפסגה (באישור צה"ל). סה"כ הטיפוס לקח לי 5.5 שעות כולל עצירות אוכל ומנוחות. חשוב להצטייד לטרק בציוד מתאים לתנאי מזג האוויר ששוררים שם.

טרק חרמון (צילום: עידן ארד)
אווירה שלא מכאן | צילום: עידן ארד

טרק חרמון (צילום: עידן ארד)
צילום: עידן ארד

בחרתי לעשות את המסלול הזה כי הוא היה נראה כאלטרנטיבה הכי טובה שיש לטרק באלפים שנראה רחוק מאוד כרגע. כשהגעתי לפסגה והסתכלתי על כל ההרים של הגליל והגולן (שנראים מיניאטורים בהשוואה לחרמון), בזמן שרוח קרה נושבת עלי באמצע הקיץ הישראלי, הרגשתי לרגע שאני על איזו פסגה מבודדת באלפים האירופאיים. אין ספק שמדובר באסקפיזם מושלם לימי הקורונה בישראל.

 

טרק חרמון (צילום: עידן ארד)
להסתכל על כולם מלמעלה | צילום: עידן ארד
טרק חרמון (צילום: עידן ארד)
צילום: עידן ארד
טרק חרמון (צילום: עידן ארד)
צילום: עידן ארד

_OBJ

 >>לעוד תמונות של עידן ארד היכנסו לעמוד האינסטגרם או לעמוד הפייסבוק

הכתבה הוכנה בסיוע MAGNUS - איתור, חילוץ ומכשירים לווינים לחו"ל