אושרה כניסת 17 אלף תלמידי ישיבות וסטודנטים בתנאי בידוד מקלים

פרופ' גמזו קבע כי תלמידי הישיבות והסטודנטים ממוסדות שאושרו ע"י משרד הבריאות יוכלו להגיע לארץ. הגעתם תפוזר על פני כמה חודשים והם ישהו בבידוד של שבועיים בקפסולות של עד 6 אנשים

זמן צפייה: 02:04

הפרויקטור לקורונה הפרופ' רוני גמזו אישר הבוקר (שני) את הסדר כניסתם של 17 אלף סטודנטים ותלמידי ישיבות לישראל במהלך החודשים הקרובים - בתנאי בידוד מקלים.

תלמידי ישיבות וסטודנטים, ממוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות ושמגיעים לארץ לתקופות ממושכות, יוכלו להגיע ויחוייבו בבידוד של שבועיים בקפסולות של עד שישה אנשים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הקורונה במלונות באילת: 33 מקרים בעשרה ימים – ב-13 בתי מלון

השר רפי פרץ נדבק בקורונה; 1,350 בני אדם אובחנו אתמול

האולם לנוסעים יוצאים בנתב''ג
האולם לנוסעים יוצאים בנתב''ג | צילום: istock - אילוסטרצייה

מדובר בכ-2,000 סטודנטים שמגיעים ללימודים באוניברסיטאות, עד כ-12,000 תלמידי ישיבות, עד כ-5,000 משתתפים בפרויקט מסע, כ-500 משתתפים בפרויקט נעל"ה וכ-1,500 במוסדות פרטיים. עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 שהגישו.

משרד הבריאות ינהל פיקוח ובקשה קבועים כדי לוודא עמידה בתנאי הבידוד ועל מנת שלא תהיה חריגה באף מוסד. "בתקופה מורכבת זו יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לבין שמירה על הערכים של המדינה והקשר עם יהדות העולם", ציין גמזו.

במקביל, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 713 חולים חדשים, מתוך כ-10,000 בדיקות שבוצעו. 334 מהחולים במצב קשה ומאה מונשמים. עד כה מתו מהמחלה 541 בני אדם.

בתוך כך, קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום כדי לקבוע את ההגבלות שיש להשאיר על מנת לשפר את הסיכוי לקטיעת שרשרת ההדבקה ולנסות להוציא את ישראל מהגל השני. פרופ' גמזו צפוי להנחות את השרים בנושא.