גופת נער נמשתה מהים סמוך לחיפה; נסיבות האירוע בבדיקה

צוות מד"א שהגיע לזירת האירוע, ליד חוף הכאמל בחיפה, נאלץ לקבוע את מותו של בן 16 שטבע במקום והיה ללא סימני חיים. הנער, תושב ג'נין, הגיע למקום עם חבריו. המשטרה חוקרת את המקרה

זמן צפייה: 00:33

גופת נער בן 16 נמשתה הלילה (שני) מהמים סמוך לחוף כאמל בחיפה. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את הנער ללא רוח חיים ונאלץ לקבוע את המותו. מדובר בנער תושב ג'נין שהגיע למקום יחד עם חבריו. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית. המשטרה חוקרת את הנסיבות.

פראדיק מד"א, נתנאל פרץ, סיפר: "כשהגענו לחוף חברנו לכוחות המשטרה שמשו מהים נער בן 16 מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צה"ל סיכל הנחת מטענים בגבול סוריה; ארבעה מחבלים חוסלו

הקורונה במלונות באילת: 33 מקרים בעשרה ימים – ב-13 בתי מלון

אמבולנס בחוף הים | צילום: מד''א

אתמול, כזכור, נער בן 15 פונה במצב אנוש לבית החולים תוך שצוות מד"א מבצע בו פעולות החייאה, לאחר שטבע בחוף מעגן מיכאל שבצפון. מצבו התייצב בבית החולים. צעירה נוספת, שככל הנראה שהתה במים, טופלה במקום ופונתה במצב קל לביה"ח.

פרמדיקית מד"א, ליאם לוי, סיפרה כי "כשהגענו למקום ראינו אזרחים מבצעים פעולות החייאה בסיסיות על הנער לאחר שנמשה מהמים. המשכנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל ביצוע פעולות החייאה מתקדמות, ולאחר שחזר לו הדופק העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה ויציב".

מוקדם יותר, ילד בן 7 טבע למוות סמוך לחוף דוגית שבכינרת. הילד, כנאן בכרי ממזרח ירושלים, הגיע למקום עם משפחתו, ונמשה מהמים לאחר שטבע כשמצבו אנוש. שישה מילדי המשפחה היו על החוף. ההורים לא הבחינו בילד שנכנס למים, ובהמשך אחיו בן ה-9 גילה שהוא טבע.

צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים פוריה, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. "כשהגענו למקום ראינו ילד בן 7 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק", סיפרו טארק הייב ואיבון לריימן לוין, פרמדיק מד"א וחובשת בכירה שהגיעו לזירה. לדבריהם, בני המשפחה ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בתדרוך טלפוני של מוקד מד"א עד שאלה הגיעו למקום.