כך ייראה ביטוח הנסיעות לחו"ל בצל הקורונה: חברת פספורטכארד תשיק פוליסות שישווקו החל מ-10 באוגוסט, ולפיהן אנשים מעל גיל 60, הנחשבים לקבוצה בסיכון גבוה, לא יבוטחו. גם נסיעות ל"מדינות שחורות" כמו ברזיל וארה"ב, בהן רמת התחלואה גבוהה, לא יכוסו. גם הפוליסה של כלל ביטוח מיועדת לבני פחות מ-60.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מחיר הביטוח נקבע עד כה על פי טבלת תעריפים קבועה, אך כעת יתומחר באופן דיפרנציאלי בהתאם למדינת היעד ולמצב הבריאותי של הנוסע. תעריף למדינה ירוקה יהיה נמוך יותר משל מדינה אדומה. בגלל המהירות שבה משתנה מעמד מדינה ירוקה לאדומה ולהפך, רק בסמוך לטיסה ניתן יהיה לדעת את התעריף הסופי.
2 צפייה בגלריה
מבוגרים ובעלי מחלות רקע לא יבוטחו. אילוסטרציה
מבוגרים ובעלי מחלות רקע לא יבוטחו. אילוסטרציה
מבוגרים ובעלי מחלות רקע לא יבוטחו. אילוסטרציה
(צילום: דני שדה)
הביטוח לא יכסה החזר כרטיס אם הנוסע נאלץ להיכנס לבידוד לפני הטיסה בלי שאובחן כחולה, וגם לא החזר הוצאות עקב ביטול שירותי תיירות (טיסה, מלון וכו') על ידי הספק.
מה כן תבטיח הפוליסה? כיסוי רפואי מלא במקרה הידבקות בקורונה; כיסוי הוצאות הארכת שהות כתוצאה מדרישה לבידוד בחו"ל; הפסד הוצאות במהלך הנסיעה על רקע בידוד או אשפוז; ביטול נסיעה כתוצאה מהידבקות, אשפוז או סירוב חברת התעופה להעלות נוסע למטוס בגלל חום; שירותי "טלמדיסין" שיאפשרו טיפול והנפקת מרשמים במלון; והשלמת תרופות למחלות כרוניות עקב הארכת שהייה בחו"ל. לדברי נשיא החברה, אלון קצף, קפריסין, גרמניה, גיאורגיה ותאילנד מוגדרות כמדינות ירוקות, ארגנטינה, בוליביה, אנגליה ושוודיה כאדומות, וברזיל וארה"ב כשחורות.

כמה זה יעלה

אדם בריא בעשור הרביעי לחייו שיטוס ל-7 ימים במדינה ירוקה ישלם כ-10 דולר ליום, בעוד שאם היעד יהיה מדינה אדומה זה יעלה כ-20 דולר. "מבוטחים הסובלים ממחלות רקע יידרשו לשלם סכום גבוה יותר", הוסיף קצף.
פספורטכארד כבר טיפלה בחודשים האחרונים במבוטחים שנדבקו בנגיף, בהם ישראלי בשנות ה-40 ללא מחלות רקע שהגיע לבית חולים בארה"ב במצב קשה. אשפוזו למשך שבועות ארוכים בטיפול נמרץ עלה לחברה כ-715 אלף דולר. "הטיפול הממושך בחולי קורונה מתורגם להוצאות רפואיות בסדר גודל שטרם הכרנו. על פי נתוני החברה, אשפוז ממוצע של חולה קורונה אורך כ-30 יום, ועלות יום אשפוז בארה"ב בטיפול נמרץ היא כ-13 אלף דולר", מסביר קצף. "לכך נלוות עלויות אשפוז במחלקת שיקום נשימתי למשך שבועיים נוספים בסך 195 אלף דולר והטסה רפואית לארץ בתנאי טיפול נמרץ בעלות של 153 אלף דולר".
כלל ביטוח, המבטחת של קופ"ח כללית, לא מבטחת בני 60+, ונוסעים עם מחלות רקע (סוכרת, מחלות לב וכו') יוכלו לרכוש ביטוח רק אם יוכיחו שבחצי השנה האחרונה מחלתם הייתה יציבה. יש גם שונות בתעריפים: נוסע בן 35 בלי מחלות יחויב ב-3.6 דולר ליום, ואילו חולה בן 55 ללא מחלות רקע ישלם 6.9 דולר ליום. בן 55 עם מחלות רקע ישלם 9.6 דולר ליום. הביטוח תקף ל-10 ימים בלבד.
לפי שעה הרי שכבר כעת ניתן לרכוש למשל ביטוח נסיעות שמכסה גם קורונה, שמציעה "קבוצת אמסלם טורס", המשווקת את הפוליסה של חברת שירביט, בעלות שנעה בממוצע בין 3-3.75 דולר ליום במדינה ירוקה, לאדם בריא עד גיל 85 (ביטוח זה אינו כולל כיסוי לביטול נסיעה לפני תחילת הנסיעה וגם לא מוכרים ביטוח כרגע ליעד כמו ארה"ב).