בשבוע שעבר סערה הרשות הפלסטינית סביב גילויה של גופת צעירה בבאר בחברון – שכפי הנראה שמה קץ לתעלומת היעלמות בת כעשור. נורא שאקר אל-נתשה, ילידת 1987, נעלמה לפני כ-9 שנים כשהייתה בת 24. כעת, משנמצאה גופתה, עצרה המשטרה הפלסטינית את אביה בחשד שרצח את בתו והשליך את גופתה לבאר.

לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, שסיקרה באופן נרחב את המקרה בשבוע האחרון, הוריה של אל-נתשה התגרשו בעקבות אלימות מצד אביה. הצעירה עצמה התגרשה גם היא מבעלה, והתגוררה במשך תקופה עם בנה אצל אביה ואשתו. לפי החשד, כשהייתה בת 24 רצח אותה אביה והשליך את גופתה לבאר הסמוכה לביתם. כאשר היו שואלים אותו לאן נעלמה בתו, היה משיב כי היא מאושפזת בבית חולים למתמודדי נפש בבית לחם לאחר שהתפרצה אצלה מחלת נפש.

שרידים מגופתה של אל-נתשה, הכוללים נעליים ועצמות, נמצאו בבאר מים בעיר על ידי משפחה חדשה שנכנסה לגור בבית הסמוך לבאר. גורמים המעורבים בחקירה סיפרו שהאב הורה לקונים שלא לפתוח את הבאר, אבל במהלך שיפוץ של מערכת הביוב ובאר המים התגלתה הגופה ונתיחתה גילתה שהיא שייכת לאל-נתשה. למחרת מציאת הגופה נעצר אביה, הודה במעשה והובא להערכת מעצר.

שעתיים לאחר שקיבל את ההודעה על מציאתה של גופת אימו, רואיין בנה בן ה-14 של הנרצחת לתחנת טלוויזיה מקומית. הוא נשאל על ידי המראיין מה היה רוצה להומר לסבא שלו, וענה "עוד לא גמרתי איתך". הראיון הפך ויראלי ועורר ביקורת קשה בתקשורת וברשתות החברתיות הפלשתיניות, בטענה שלא כך מראינים ילד בן 14 שזה עתה קיבל את הבשורה המרה על מותה של אימו.

גילוי הפרשה עורר זעם בציבור הפלסטיני וברשתות החברתיות הפלסטיניות. הועלו תהיות כיצד יתכן שנערה נעלמת לעשור ואף אחד לא מחפש אותה, בעוד הרוצח שלה מנהל חיים נורמליים – ונרמז גם כי פרט לכשל המערכתי, קיימת האפשרות שגורמים בכירים ידעו על הפשע וסייעו להסתיר אותו. התובע הכללי של הרשות הפלסטינית, אכרם אל-ח'טיב, הוציא צו איסור פרסום על כל פרטי הפרשה עד להשלמת החקירה.