לקראת הסלמה נוספת? שעות מתוחות עברו על תושבי הצפון והדרום, בעקבות שני אירועים ביטחוניים משמעותיים שהתרחשו אמש (ראשון). רקטה שוגרה בשעות הערב לעבר שדרות והישובים הסמוכים בעוטף עזה. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לרכב מרסיסים. בתגובה, חיל האוויר תקף בעזה. גם בצפון לא שקט – צה"ל סיכל חוליית מחבלים שהטמינה מטענים בגבול סוריה. בתיעוד האירוע ניתן לראות את החוליה מתרחקת מהגדר, מנסה להימלט - ומופצצת מהאוויר. הכוחות מנטרלים את המטען.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ב-21:00: ירי לעבר עוטף עזה - נזק לרכב מרסיסים; צה"ל תקף בתגובה

סמוך לשעה 21:00 נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובים ניר עם ואור הנר שבעוטף עזה. דקות לאחר מכן, צה"ל אישר כי אכן בוצע ירי לשטח ישראל, וכי הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה, צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס ברצועה. במהלך התקיפה פגעו כלי הטיס של חיל האוויר באתר לייצור בטון המשמש לחפירת תשתיות תת קרקעיות ובנוסף הותקפו תשתיות תת קרקעיות של חמאס.

נזקים מרסיסי ירי בשדרות‎ (צילום: אורנית פחימה)
הרכב שנפגע מרסיסים בעוטף עזה | צילום: אורנית פחימה

במועצה האזורית שער הנגב אמרו כי לא זוהו נפילות בשטח המועצה וכי אין נפגעים בגוף או נזק לרכוש. עם זאת, בעיר שדרות נגרם נזק לרכב מרסיסים - ככל הנראה כתוצאה משיגור הטיל המיירט. הירי התבצע בזמן שעשרות רכבים שהו במתחם דרייב-אין מיוחד שנחנך בעיר שדרות, מסר דובר העירייה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל". בהערכת מצב שהתקיימה נאמר: "לא נקבל משוואה של ירי לעבר ישראל".

ב-22:30: חוליית מחבלים מנסה להטמין מטען בגבול סוריה - חוסלו בתוך שעה

גם בצפון לא שקט: חוליה של 4 מחבלים חוסלה הלילה בגבול סוריה, לאחר שצה"ל זיהה אותם מנסים להטמין מטענים בשעה 22:30. כוח מיוחד של מגלן ששהה במארב באזור תל פארס  הוזעק למקום, ופתח בירי מהאוויר ומהיבשה לעבר המחבלים – שחוסלו בתוך שעה. אין נפגעים בצד הישראלי. כוחות צה"ל מבצעים נטרול של המטען בשטח.

על פי דיווחים בתקשורת הסורית, חוליית המחבלים ניסתה להניח את המטענים ליד הגבול בפעולה מטעם מיליציה אירנית. אולם בצה"ל טרם יודעים מי עומד מאחורי האירוע, ואם הוא קשור לאירועים מול לבנון. מדובר צה"ל נמסר: "כוחות פיקוד הצפון נמצאים בדריכות גבוהה לכל תרחיש, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

גבול סוריה ישראל (צילום: חדשות 2)
גדר הגבול עם סוריה | צילום: חדשות 2

האירוע מגיע ברקע המתיחות המתמשכת בגבול הצפון בתקופה האחרונה, עם שורה של תקריות מטרידות. בשבוע שעבר בשבוע שעבר אירעה תקרית קשה בהר דוב, כשסוכל פיגוע חדירה של חיזבאללה לשטח ישראל, שבה 5 מחבלים של הארגון ניסו לפגוע במוצב צה"ל. הכוחות הגיבו ופתחו באש לעבר החוליה, ולא היו נפגעים בצד הישראלי.

יממה לאחר מכן, זוהו כמה דמויות חשודות בסמוך לגדר הגבול עם לבנון באזור הגליל המערבי. האירוע התרחש בסמוך לאחד הישובים באזור – כוחות הכוננות של היישובים הוקפצו והתושבים הונחו להישאר בבתיהם. כשעתיים לאחר האירוע, בדובר צה"ל עדכנו כי "לאחר סריקות במרחב, נמצא כי לא הייתה חדירה לשטח ישראל".