צה"ל סיכל הנחת מטענים בגבול סוריה; 4 מחבלים חוסלו • תיעוד

כוח צה"ל שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן זיהה את החוליה מניחה מטענים סמוך לגדר. הלוחמים וכלי טיס ירו לעברה במקביל, והרגו את 4 חבריה. דו"צ: "לא קושרים בין האירוע לאיומים של חזבאללה"

זמן צפייה: 03:35

המתיחות בצפון: כוח צה"ל סיכל הלילה (שני) ניסיון הנחת מטענים בגדר הגבול בין סוריה לישראל. חולייה בת ארבעה מחבלים הגיעה לגבול הצפוני, כאשר התצפיתניות של גדוד האיסוף הקרבי הבחינו בה.

כוח מגלן שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן ביצע לעברה ירי, ובמקביל בוצע ירי כלי טיס של חיל האוויר. ארבעת המחבלים נהרגו, ונבדק האם הם שייכים לארגון חזבאללה. לא היו נפגעים לכוחותינו. עד כה אין כל התייחסות ברשתות המזוהות עם חזבאללה לתקרית.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-03080719' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד סיכול הנחת המטענים' kid='1_dnfmpff8' duration='33'']

דובר צה"ל הדי זילברמן ציין כי "עוד אין שיוך ארגוני, בימים הקרובים נגיד במדוייק. לא יודעים לחבר להצהרות חיזבאללה אבל לא שוללים שזה קשור. הארוע בעיצומו, ברגעים אלה מנטרלים את המטען. המשטר הסורי אחראי לארוע. אנחנו לא קושרים כרגע בין הארוע הזה לסיפור חזבאללה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

התכוונה לבצע פיגוע צליפה: פרטים חדשים על חוליית חזבאללה

"גאווה מטורפת": התצפיתנית שזיהתה את חוליית חזבאללה משחזרת

רה"מ בהערכת מצב בפיקוד צפון: "מציע לחזבאללה לא לנסות אותנו"

תיעוד חיסול חוליית מחבלים בגבול סוריה
תיעוד חיסול חוליית מחבלים בגבול סוריה | צילום: דובר צה''ל

האירוע הלילה מגיע בהמשך לשבועות מתוחים בגבול הצפוני. כזכור, בשבוע שעבר חוליית חזבאללה חדרה לישראל בכוונה לבצע פיגוע צליפה. צה"ל עקב אחרי החולייה, ולאחר שהמחבלים הצליחו לחדור כ-50 מטרים לשטח ישראל - הוחלט לירות לידם. צלפים של נח"ל, טנק וכלי טיס ירו בקרבתם והם ברחו.

החולייה אינה משתייכת לכוחות הרגילים של חזבאללה ובאופן חריג פעלה בלי חיפוי של כוחות אחרים.

חזבאללה הכחיש את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה". חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים.