18 שנים אחרי שאביה נרצח בפיגוע: דריה גביש סיימה קורס קצינים

כשהייתה בת שנתיים, מחבל פרץ לבית משפחתה וירה לכל עבר. אביה, אברהם, קצין סיירת מטכ"ל, נהרג לאחר שנאבק עם המפגע. מאז, דמותו הולכת איתה לכל מקום. "מה שאני זוכרת מאבא זו דמות במדים"

זמן צפייה: 06:51

21 שנים חלפו מאז צעד אברהם גביש על המגרש המסדרים בבה"ד 1. בשבוע שעבר, בטקס סיום קורס הקצינים, בתו דריה סגרה מעגל. בחג הפסח 2002, נכנס מחבל לבית משפחת גביש שבאלון מורה, ורצח את אברהם אביה של דריה, קצין בסיירת מטכ"ל שנאבק בו. בנוסף, המחבל הספיק לרצוח את הוריו של הקצין דוד ורחל, ואת יצחק כנר, אביה של רחל סבתה.

דריה שהייתה תינוקת בת שנתיים ניצלה מהתופת הודות לתושייה של אמה שהגנה עליה בגופה והסתירה אותה מהמחבל. "זה היה חודש שהיה בו, ממש כל יום היה פיגוע. המתיחות הייתה באוויר בצורה שאי אפשר היה לא לחוש אותה", סיפרה אמה של דריה, נעמה מילר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה – ויורטה על ידי כיפת ברזל

הנערה שנפגעה בקטטה בבריכה: "צרחתי לאנשים שיעזרו לי"

מכבי ת"א הודיעה לכדורגלנים אצילי ומיכה על סיום דרכם במועדון

דריה גביש
דריה גביש | צילום: חדשות 13

דריה אומנם לא זוכרת דבר מהפיגוע הקשה, אבל ההחלטה על שירות משמעותי בצבא הושפעה מסיפורים ששמעה על אביה. לדבריה, "זה לגדול לתוך חור, לגדול מתוך חוסר. ברור לי שזו גם איזושהי סגירת מעגל כי בסופו של דבר מה שאני זוכרת מאבא שלי זה פחות או יותר דמות במדים".

"אני שמחה כי אני יודעת שהוא כן היה גאה בי, עם כל המורכבות שבדבר, הוא היה גאה בי", הסבירה הקצינה הטרייה. לאחר סיום הקורס, זכתה דריה להפתעה, ביקור של מפקדו של אביה מהסיירת ושניים מפקודיו. בפגישה המיוחדת הזאת בינה לבין לוחמי הסיירת, דריה זוכה לשמוע בפעם הראשונה סיפורים על אביה שאותו לא הכירה, אבל דמותו מלווה אותה כל הזמן.