לפני כחמש שנים עברה עורכת דין מדרום הארץ כבת 40 טיפול פילינג אצל קוסמטיקאית שכלל בין השאר קילוף העור. לדבריה, לאחר הטיפול גילתה כי על פניה נותרו כתמים כהים. היא הסבירה לקוסמטיקאית שהטיפול כשל, וזו ניסתה למזער נזקים בטיפול נוסף, אך הכתמים נותרו.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

בתביעה שהגישה העו"ד נגד הקוסמטיקאית וחברת הביטוח המבטחת אותה לבית משפט השלום בירושלים נטען כי הקוסמטיקאית המליצה לה להשתמש במשחה מיוחדת להגברת הפיגמנטציה ולא הזהירה אותה מהשלכות השימוש בה. "היא לא הזהירה אותי מההשפעות של המשחה הזו בחשיפה לשמש ושעליי להשתמש במקדמי הגנה", טענה עו"ד בתצהיר שהגישה לבית המשפט.

לכתב התביעה צורפת חוות של רופא מומחה לכירורגיה לפלסטית שפסק לעו"ד עשרה אחוזי נכות וטען כי הקוסמטיקאית התרשלה בעבודתה. לדבריו, לא נמצא שום תיעוד של הקוסמטיקאית בנוגע לטיפול שהעניקה לתובעת, כך שאין לדעת באיזה חומר השתמשה. לטענתו, לא מומלץ לעשות טיפול לקילוף עור בקיץ, עקב חשיפת לקרינת השמש. הוא ציין כי טרם הטיפול פניה של התובעת היו בהירים ללא כתמים, ולא ברור מדוע הקוסמטיקאית ביצעה טיפול להסרת קילוף העיר שהותיר בעקבותיו כתמים כהים. הרופא המומחה הוסיף כי לא יהיה בפניה של התובעת שום שינוי והיא תישאר עם כתמים כהים לכל חייה.

הקוסמטיקאית הגישה כתב הגנה ובו דחתה את טענות התובעת המטופלת בנימוק שנקטה את כל אמצעי הזהירות והתנהגה במיומנות רבה ומסרה לה את כל המידע על הסכנות הכרוכות בטיפול בקיץ והסבירה לה שלא להיחשף לשמש או לצבוע את השיער לאחר הטיפול. היא ציינה כי התובעת התעקשה לעבור את הטיפול למרות הכל לקראת חתונה אחותה.

 עוד ב-mako בריאות:
>> סנטר כפול: למה זה קורה ואיך נפטרים ממנו?
>> רמת ויטמין D נמוכה מעלה סיכון להידבק בקורונה
>> שרד את הקורונה – אך נותר ללא אצבעות ידיו

גם המומחית מטעם הקוסמטיקאית וחברת הביטוח קבעה לתובעת נכות אסתטית בשיעור של עשרה אחוז לצמיתות עקב כתמי עור שנותרו בפניה.

השופט עבאס עאסי החליט לקבל את התביעה וציין כי הוא מאמין לגרסת התובעת. הוא הביע תמיהה על כך שהקוסמטיקאית לא עשתה רישום מסודר לגבי הטיפול שהעניקה לתובעת לאחר שציינה בעדותה שהיא עושה כן לכל לקוחותיה, ופסק שהקוסמטיקאית וחברת הביטוח יפצו את עו"ד בסכום של 125 אלף שקל.