Skip to content

חמישה מעובדי המרכז הרפואי הותקפו באלימות – מחר הפגנת מחאה

החמישה ובהם שלושה אחים ואחיות, רופאה ועובדת כוח עזר, הותקפו באגרופים וחבטות על ידי אי/שה שהתבשרהעל מוךת בן משפחתה, צעיר בן 18, שסבל ממחלה קשה וטופל בשבעת החודשים האחרונים בבית החולים. עובדי בית החולים יפגינו כנגד האלימות ומצפים שהמשטרה תמצה את הדין עם התוקפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

עובדי המרכז הרפואי לגליל, יערכו מחר (שני), הפגנה כנגד אלימות שתיערך משני צידי כביש הכניסה לבית החולים. ההפגנה תתקיים בשיתוף ועד הרופאים, ועד האחים והאחיות, וכן ועד עובדי מינהל, משק ופרא-רפואי. מבית החולים נמסר כי ההפגנה תיערך באישור המשטרה ובמגבלות הריחוק הפיזי הנדרש עקב התפשטות נגיף הקורונה.
ההפגנה באה לאחר מקרה של אלימות קשה שהופנתה כלפי חמישה מעובדי בית החולים בחמישי שעבר על די בת משפחה של צעיר שנפטר ממחלה קשה. מדובר במקרה של נער בן 18 שסבל ממחלה קשה וטופל במקצועיות ובמסירות רבה ע"י הצוות המטפל במשך שבעה חודשם. בעקבות מסירת ההודעה לבני המשפחה על מותו, התפרצה לפתע בת משפחה לעבר כמה מאנשי הצוות במכות ובגידופים. בין השאר היא חנקה עובדת כוח עזר, התנפלה באגרופים על אחד האחים ביחידה והיכתה את מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי, שהגיעה כדי לשאול את בני המשפחה אם יהיו מוכנים לתרום את קרניות עיניו של יקירם. העובדים המותקפים ובהם שלושה אחיות ואחים (כולל מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי), כוח עזר ואיש ביטחון. הגישו תלונה במשטרה.

ד"ר מסעוד ברהום מנהל המרכז הרפואי (צילום: רוני אלברט – דוברות)

מתאמת ההשתלות, איווה שטיינר, אשה בת 66, נזקקה לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון, לאחר שנדחפה באלימות והוטחה על הרצפה.

שטיינר: "זו חוויה קשה מאוד, שאני לא מאחלת לאף אחד. אפילו לא הספקתי לגשת למשפחה כדי לשאול את מה שרציתי. הייתי כמו עציץ עבורם שנמצא מאחורי הדלפק, והם הוציאו עלי את זעמם. היה לי מזל גדול, מכיוון שאם הייתי נופלת 2 סנטימטר הצידה, ראשי היה מוטח בדלפק, ולא בטוח שהייתי יכולה לדבר עכשיו. במשך למעלה מ-40 שנות עבודה במרכז הרפואי, שמעתי על מקרי אלימות רבים, אך מעולם לא חוויתי זאת בצורה כה מוחשית וקשה כפי שהיה עכשיו. אני מבקשת להודות להנהלת המרכז הרפואי על החיבוק החם והסיוע שקיבלתי".

יו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי לגליל, ד"ר נמרוד רחמימוב הגיב: "כאנשי צוות רפואיים, קיבלנו על עצמנו את שעות העבודה הרבות, האחריות האישית הכבדה וסכנת ההידבקות במחלות, אך לא קיבלנו וגם לא נקבל את האלימות וסכנת הפגיעה הפיזית. האחריות על ביטחון הצוותים מוטלת על משרד הבריאות והממשלה".

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום מסר כי "מדובר במקרה חמור ביותר. יש לנו אפס סובלנות למקרי אלימות נגד צוות מטפל. הצוותים שלנו עובדים בתנאים לא פשוטים ובתקופה קשה ביותר, וממשיכים לגלות מקצועיות ומסירות עד אין קץ. אני סמוך ובטוח שהמשטרה תדע למצות את הדין עם התוקפים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן