הקורונה במלונות באילת: 33 מקרים בעשרה ימים - ב-13 בתי מלון

במשרד הבריאות מודאגים מנתוני התחלואה בעיר הדרומית, ומבינים שיידרש טיפול ייחודי כדי לא לפגוע בכלכלה המבוססת על תיירות • ראש העיר תובע חולה שנפש בעיר • רשימת המלונות בהם אותרו נדבקים

זמן צפייה: 05:47

התפרצות הקורונה באילת: בעשרת הימים האחרונים בלבד שהו באילת 33 חולים - ב-13 בתי מלון. במהלך חודש יולי כולו שהו בעיר מאות חולים. במשרד הבריאות מודאגים מהנתונים, בשל הקושי לאתר את הנדבקים בזמן אמת וכן לאור העובדה שמדובר בעיר עם מאפיינים ייחודיים. הם מבינים שיידרש טיפול ייעודי, במטרה לא להוביל לקריסה כלכלית בעיר שמבוססת על תיירות, ומצד שני למנוע התפרצות. בימים אלה נמצאת עיר הנופש בתפוסה מלאה.

רשימת המלונות שבהם אותרו חולים מאומתים: קראון פלאזה, סנטרל פארק, הרודס פאלאס, ישרוטל המלך שלמה, ליאונרדו פלאזה, קלאב הוטל, ישרוטל לגונה, ליאונרדו רויאל ריזורט, קורל ביץ', מג'יק פאלאס, מלכת שבא, רויאל ביץ', רויאל גארדן.

עוד בחדשות 13:

הפרויקטור גמזו: "לא נהיה פזיזים בהסרת ההגבלות"

תחזית האוצר: חזרה לתעסוקה מלאה במשק רק בעוד 5-4 שנים

שינוי במדיניות הבידוד: תקופת ההחלמה תיספר מיום לקיחת הדגימה

בריכה באחד מהמלונות באילת
בריכה באחד מהמלונות באילת | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי הגיש היום (ראשון) תביעה בסך 250 אלף שקלים נגד תושב הצפון, חולה מאומת בקורונה - שהפר בידוד והגיע לנפוש בעיר. החולה אותר במהלך סוף השבוע האחרון במלון קלאב הוטל, הוא ובני משפחתו הורחקו מהעיר והוא נקנס ב-5,000 שקלים. על פי המכתב שנשלח מהעירייה, אם החולה לא ישלם את הפיצוי שנדרש ממנו - תוגש נגדו תביעה אזרחית.

במכתב שהוגש לחולה נכתב: "העובדה כי בחרת לצאת מפתח ביתך, שהייתך בבית מלון ושהיה במרחב הציבורי בעיר אילת - הינה הפרה בוטה של חובת ותנאי הבידוד, תוך סיכון ממשי להדביק ולהפיץ את מחלת הקורונה ולסכן את כלל הציבור". עוד צוין במכתב כי עיריית אילת והעומד בראשה משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לשמור, לעודד ולפתח את תחום התיירות בעיר אילת, במיוחד בימים אלה.

Vyrvpa
נופש באילת בצל הקורונה

"התנהלות האזרח כמפורט לעיל והזלזול בהוראות החוק ובחיי האדם, מהווים פגיעה חמורה בביטחון התושבים והנופשים באילת ובמאמצים הרבים אותם משקיעה העירייה והתאגיד העירוני על מנת לשמור על תושבי העיר והנופשים בה", נכתב. "תושבי העיר אילת, העירייה ותאגיד התיירות, אינם מתכוונים לעבור לסדר היום על התנהלותו כאמור ובכוונתם למצות עמו את הדין בכל חומרתו".

מהתאחדות המלונות נמסר כי בשבועיים האחרונים היו באילת כ-100,000 אורחים בבתי המלון, משמע 0.03% מהם נדבקו בקורונה.