למרות ההסכם

נתניהו על המשבר הכלכלי: "להעביר תקציב קצר מועד"

בני גנץ מתעקש לקיים את הסיכום ולהעביר תקציב דו שנתי, אך ראש הממשלה מסביר כי בשל המשבר הכלכלי, יש צורך להעביר בדחיפות תקציב קצר ולהזרים כסף לכלכלה (חדשות)

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא הערב (ראשון) שוב להעביר תקציב לחודשים הקרובים, וזאת בניגוד לסיכום הקואליציוני עם כחול לבן, להעביר תקציב דו שנתי.

בדברים שנשא במשל"ט הקורונה התייחס למשבר הכלכלי הפוקד את ישראל בימים אלו ואמר "אנחנו כרגע בסדר גודל של 10% אבטלה, התכווצות התל"ג גם פחותה מהרבה מדינות מערביות".

לדבריו, ישראל יכולה להתגבר על המשבר, ולכן צריכה עכשיו להזרים כסף ולהעביר תקציב לחודשים הקרובים בלבד. "אף אחד לא יודע איך תיראה התמונה הכלכלית העולמית לטווח גדול מזה, אני אומר את זה בביטחון רב - אם לא נוריד את המגמה נקבל סכנה כלכלית ובריאותית".

נתניהו התגאה, "כשכיהנתי כשר האוצר ב-2003, גם היה משבר כלכלי עצום. אמרתי אז שצריך להוריד את שיעורי המס דרסטית והתנגדו גם כלכלנים אבל גם קרן המטבע העולמית - אמרו שאצור גירעון גדול יותר, אחר כך התברר שאני צדקתי והם טעו".

"כדי להתגבר על המשבר הכלכלי צריך להזרים עכשיו, לטווח מיידי, כסף לתקציב של שלושה חודשים. אנחנו לא יודעים איך תיראה התמונה הכלכלית בטווח ארוך יותר. צריך להעביר תקציב מהר ולהזרים כסף לכלכלה, ובהמשך יהיה תקציב לשנה שתבוא. אין שום סיבה שהדבר הזה לא יתבצע, לא צריך להתנות את העברת התקציב בשיקולים פוליטיים".

נתניהו הוסיף, "התקציב הקצר והמיידי הזה מוכן, ואנחנו יכולים לשים אותו מחר על שולחן הממשלה והמשבר ייגמר. הממשלה לא צריכה ליפול, התקציב יכול לעבור מחר, זה הדבר שצריך לעשות - זה השכל הישר שלי ושל האזרחים".

"אנחנו עושים שורה של צעדים כלכליים, שלכולם משמעות אחת - להניע את גלגלי הכלכלה. אנחנו צריכים לייצר צמיחה וביקוש לשירותים. השלב הבא הוא איך לתמרץ צמיחה ותעסוקה תוך כדי קורונה. זה לא דבר מובן מאליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר