'חילול' או 'כבוד'?

סערה מוזיקלית: תהילים הושלך לארץ, בקליפ של שטיינמץ

דף נקרע מתוך ספר תהילים ישן, ומתגלגל על הרצפה: הסצנה מתוך הקליפ המושקע והיפה של הזמר מוטי שטיינמץ, מעורר סערה ברשתות, בשל טענה כי זה חילול הקודש • וגם: הסברו של הבמאי (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
התהילים - על הרצפה (צילום: מסך, מתוך הקליפ)

ילד מחזיק ספר תהילים בידו, מתוכו נופל דף המתגלגל בביזיון על הרצפה: סצנה זו, מתוך הקליפ החדש של מוטי שטיינמץ, מעוררת סערה בשעות האחרונות.

רבים ברשתות החברתיות טוענים כי מדובר בחילול הקודש, וכי לא ראוי שסרטון, במיוחד כאשר מדובר בהפקה חרדית - יציג מחזה של ספר קדוש מושלך על האדמה.

"שיר מלא רגש, שמבוצע בחן על ידי מוטי שטיינמץ, ובשביל קטע אחד בקליפ קורעים ספר תהילים ומשליכים את אחד הדפים על הרצפה?", תמה גורם בתחום המוזיקה בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לדבריו, "קשה לי להאמין שדבר כזה, של חילול ספר התהילים, נעשה בכוונה תחילה. וודאי מדובר בשגגה - ולכן, אך ראוי שיתנצלו על כך".

ברשתות החברתיות היו שהרחיקו לכת, ותקפו במילים קשות את "תאוות הרייטינג"; "השקעה מיותרת בסרטונים על חשבון הערכים החשובים" ועוד.

מנגד, הבמאי שהפיק את הקליפ המושקע, שניאור אנטבי, טוען להגנתו כי הם השתמשו בטכניקות מיוחדות, וכי הם דווקא שמרו על קדושת הספר.

עם זאת, אחרים טוענים כי עצם העובדה שלעיני הצופים נראה מחזה כביכול של חילול הקודש, אינה ראויה, ומעבירה מסר חינוכי בעייתי.

הקליפ המלא והמושקע של מוטי שטיינמץ (צילום: עודד אשכנזי. בימוי ועריכה: שינובי מדיה)

וזהו ההסבר המלא של במאי ומפיק הקליפ, כפי שנמסר ל'כיכר השבת': "לאורך כל הצילומים נהגנו בכבוד הראוי לכל דבר שבקדושה. אף אם לעיתים בעיני הצופה הדברים אינם נראים כך, השתדלנו בכל מאודינו לעמוד במשימה".

"הטכניקות שיצרנו בשטח על מנת לשמור על קדושת הספר, גרמו לצילומים להימשך זמן רב יותר, ואנו שמחים על כך שיש לנו הזכות והחובה לשמור על קודשינו שלא יחוללו ל"ע".

אנטבי הוסיף וציןן: "גם הורדנו סצנה מושקעת בקליפ, שהיה בה על גדר תיל כמין צורה שמזכירה שתי וערב, ולו רק מפני מראית עין. ביטלנו - מבלי לחשוב או לתהות, מיד כשהבחנו בכך".

מ'בנט הפקות', המייצגים את מוטי שטיינמץ, נמסר ל'כיכר השבת': "כל קליפ של מוטי שטיינמץ מגיע לכל קצווי תבל, וכל מה שעומד לנגד עיננו הוא קידוש שם שמים וקירוב. השליחות שלנו הינה להביא תכנים יהודיים כשרים לבתי ישראל".

"בהזדמנות זאת אנו מודים מאוד לקהל הצופים, על כך שהם שומרים עלינו ומדייקים אותנו. אנו מוצאים לנכון להביע את צערנו במידה ויצאה שגגה תחת ידינו, ומזמינים אתכם תמיד לקחת חלק בעשיה שלנו, לצפות בה ולהגיב".

ומה דעתכם: חילול הקודש או קידוש ה'? דברו אלינו בתגובות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר