הפעימה הבאה של המענקים בדרך:  אחרי הפעימה הראשונה של המענקים במסגרת תוכנית "מענק לכל אזרח" שניתנה היום (ראשון) להורים לילדים מתחת לגיל 18, הפעימה השנייה בדרך. בימים שלישי ורביעי הקרובים, 4 ו-5 באוגוסט, יופקדו המענקים בסך 750 שקלים כתוספת לכל מי שמקבל קצבה מהמדינה - כ-800 אלף איש. מתי יקבלו יתר האזרחים את המענקים ואיך זה יתבצע? כל השאלות - והתשובות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות  

  1. מי קיבל את המענק היום? הורים לילדים מתחת לגיל 18 קיבלו את המענק עבורם לחשבונות הבנק. מדובר במענק עבור כ-3 מיליון ילדים. ההורים זכאים ל-500 שקלים עבור כל ילד עד הילד הרביעי, ו-300 שקלים על כל ילד נוסף.
  2. מי אלה שיקבלו את המענק בימים שלישי ורביעי הקרובים? ביום שלישי הקרוב יופקדו הכספים לכ-400 אלף זכאים ראשונים למענק מוגדל וביום רביעי יופקדו המענקים ל-50% הנותרים, 400 אלף זכאים נוספים, כך הודיע היום הביטוח הלאומי. מדובר בתושבים שמקבלים סיוע מביטוח לאומי כמו גמלת סיעוד, גמלת נכה נזקק, הבטחת הכנסה ועוד. 
  3. מתי יקבלו את הכסף כל יתר האזרחים? המענק יתחיל להיות מחולק גם לבוגרים מעל גיל 18 החל ביום רביעי, ללא הבחנה אם הם רווקים, נשואים וכו׳ - לכל מי שיש לביטוח הלאומי את חשבונות הבנק שלהם. לפי הביטוח הלאומי חלוקת כלל המענקים תסתיים במהלך השבוע הבא. 
  4. איך יקבל את המענק מי שאין לו חשבון בנק? מי שאין לו כלל חשבון בנק יוכל להגיע לבנק הדואר ולקבל את המענק במזומן. 
  5. אם עדכנתי כבר את חשבון הבנק במערכת, מתי אקבל את הכסף? בביטוח הלאומי אומרים כי תושב שיעדכן את חשבון הבנק שלו במערכת, יתבצע אימות מול הבנקים והוא יקבל את המענק לקראת סוף הפעימות.
  6. איך אני מעדכן את חשבון הבנק במערכת? באתר הביטוח הלאומי מדגישים כי אפשר לעדכן את חשבון הבנק או על ידי חיוג למספרים *8321, 02-5393733 או באתר הביטוח הלאומי. למעבר לעדכון חשבון הבנק באתר הביטוח הלאומי - לחצו כאן.  

ראש הממשלה נתניהו הגיב היום בישיבה עם שר האוצר ישראל כ"ץ ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר להעברת המענקים. "היום זהו יום בשורה. כפי שהבטחנו, ארבעים אלף עסקים נוספים קיבלו היום פעימה נוספת של עזרה וגם 99.57% מילדי ישראל, שהם שלושה מיליון ילדים ב-1,250,000 משפחות", אמר. "הבטחנו וקיימנו להביא מהר את המענקים לילדים, למשפחות ולעסקים. יהיו עוד תוכניות. זו בשורה גדולה".

 גם שר האוצר התייחס למענקים שחולקו. "הבטחנו שהפעם זה יקרה מהר, והיום הכסף עבור שלושה מיליון ילדים נכנס לחשבון הבנק.", אמר. "למעלה מארבעים אלף עצמאים קטנים קיבלו היום את הכסף לחשבון הבנק שלהם. זה יילך ויימשך – הביטוח הלאומי יעביר ליותר ויותר הורים, מבוגרים, מקבלי קצבאות, חיילים וחיילות משוחררים ולכל מי שהחלטנו את כל הכספים וכפל הקצבאות".

"יחד עם זאת", הוסיף כ"ץ, "כל העסקים, כל העצמאים, כל השכירים שהבטחנו להם שעומדים בקריטריון – יקבלו דמי אבטלה לשנה, יקבלו מענקים – מענקי שכר ומענקים עסקיים - במשך שנה, וגם העסקים עצמם יקבלו את הסיוע".

מענק לכל אזרח
המענקים להורים לילדים מתחת לגיל 18 הועברו

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר התייחס גם הוא לסוגייה: "הכספים עברו כבר ביום שישי ונכנסו היום בבוקר, מבחינת זהות הכסף, לבנקים. במהלך השבוע אנו נעביר את יתרת המענקים לכל התושבים במדינת ישראל: אלה שמקבלים כפל מענק ואלה שיקבלו את המענק הבסיסי. אנו עושים את הכל כדי שהמענקים יעברו לחשבונות של כל הזכאים עד סוף השבוע הזה, מקסימום - תחילת שבוע הבא. אלה שאין לנו את חשבונות הבנק שלהם – אנו נעביר את הכסף שמגיע להם לבנק הדואר, הם יידרשו להגיע לשם, להזדהות, ולקבל את הכסף במזומן. לא יהיה אחד שלא יקבל את המענק שמגיע לו". 

המענק להורים לילדים מתחת לגיל 18 הועבר הבוקר

הביטוח הלאומי החל הבוקר בהעברת המענק לכל אזרח: הורים לילדים מתחת לגיל 18 כבר קיבלו את המענק עבורם לחשבונות הבנק. ההורים זכאים ל-500 שקלים עבור כל ילד עד הילד הרביעי, ו-300 שקלים על כל ילד נוסף. הכסף הבוקר מועבר רק עבור הילדים - בהמשך יקבלו הורים ורווקים גם את המענק האישי עבורם, בסכום של 750 שקלים לאדם.

המענקים הועברו לחשבונות שאליהם משולמות קצבאות הילדים. למענק זכאים גם ילדים שנולדו במהלך חודש יולי ועדיין לא קיבלו קצבה. המענק ניתן עבור כמעט שלושה מיליון ילדים, בסכום כולל של 1,450,000,000 שקלים. 

"מדיניות ברורה", נתניהו וכץ (צילום: הלל מאיר/TPS‎)
כספי המענקים מועברים. ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ | צילום: הלל מאיר/TPS‎

חלוקת המענקים לאזרחים בוגרים מעל גיל 18 תימשך, כאמור, בימים הקרובים. על פי הביטוח הלאומי, מדי יום ישולמו עוד כמיליון תשלומים עד לסיום כלל התשלומים. חיילים משוחררים בשנתם הראשונה באזרחות יקבלו 500 שקלים נוספים יחד עם המענק הרגיל. 


כך תוודאו שפרטי חשבון הבנק שלכם עדכניים 

ניתן לוודא באתר הביטוח הלאומי שפרטי חשבון הבנק זמינים לצורך תשלום - ואפשר אף לעדכן פרטים כאלו במידת הצורך. מי שלא מחזיק בחשבון בנק יוכל בהמשך לפדות את המענק במזומן באחד מסניפי בנק הדואר.

הביטוח הלאומי פתח היום את האפשרות לעדכוני חשבונות בנק למי שלא קיבל קצבאות בשנה האחרונה (מי שקיבל קצבאות בשנה האחרונה לא נדרש לעדכן את פרטי החשבון בנק שלו). 

בנוסף, הביטוח הלאומי הקים מוקד ייעודי לעדכון ומספרו- *8321 וגם מוקד דיגיטלי ייעודי שמספרו 02-5393733. קבוצת הגיל הגדולה ביותר אותה הביטוח לאומי מנסה לאתר למטרת הצלבת חשבונות בנק הם גילאי 18-21.

_OBJ

"הביטוח הלאומי ממשיך לעבוד מסביב לשעון כדי להעביר את המענקים לכל אזרחי ישראל בטווח זמן של ימים בודדים", מסר מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, "חוק ׳המענק לכל אזרח׳ עבר ביום רביעי אחר הצהריים ומאז פתחנו מוקד טלפוני ייעודי ומוקד דיגיטלי לעדכון חשבונות הבנק, יצרנו פיתוחים מחשוביים בהתאם לפרמטרים שנקבעו בחוק, ואנו ממשיכים כל העת בהצלבות נתונים להעברת המענקים ושליחת עדכונים באמצעות מסרונים לתושבים".