ביקורת מבית

"אנחנו חייבים להתעורר; עשרות ערים ללא רבנים ראשיים"

גורם בכיר בש"ס המעורה בבחירת רבני הערים מודה: "גררנו רגליים, חייבים להתעלות על עצמנו, לראות את טובת הציבור ולהביא לבחירת רבני ערים". ראשי הערים ממתינים שנים לבחירות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בחירת רבנים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשרד לשירותי דת מתכוונים לפתוח בהליך מזורז לבחירת רבני ערים בעשרות ערים שבשנים האחרונות נותרו ללא רב ראשי מכהן.

בסוף השבוע התבטא השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, בראיון באולפן 'כיכר השבת', כי: "כמי שבא מעולם הרבנות - אין לו ולא תהיה לו זכות מאשר למנות כמה שיותר לדאוג שיהיו רבנים. מי שאומר את זה הוא מבקר המדינה. זה התפקיד שלנו".

לדבריו: "אני רוצה לדאוג לעולם הרבנות. כבר החתמתי ברשומות כמעט שלושים ערים, לא עשרים. יש ערים שנמצאים בהליך. לא כל דבר טוב לדבר עליו". אביטן חשף כי זו גם ההוראה שקיבל ממועצת חכמי התורה.

השר לשירותי דת בהתייחסות למינוי רבני ערים

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשנים האחרונות נוספו עשרות ערים לרשימת הערים בהן לא מכהן רב ראשי. בין היתר: תל אביב. ירושלים. בני ברק. רמת גן. חיפה. לוד. רחובות. בית שמש. חולון. ראשון לציון. ראש העין. רמת השרון. כפר סבא. הוד השרון. אשקלון. חדרה. מטולה. מצפה רמון. הרצליה.

גורם בכיר בש"ס, המעורב בבחירת רבני ערים, התבטא בשיחה עם 'כיכר השבת': "גררנו רגליים, חייבים להתעלות על עצמנו, לראות את טובת הציבור ולהביא לבחירת רבני ערים. זה כישלון שלנו שעשרות ערים ללא רבנים ראשיים, אנחנו במשרד כבר כמעט חמש שנים".

הכותרת שזעקה את זעקת הרבנים

לדבריו: "יש הרבה תקווה עם כניסתו של הרב יעקב אביטן, שכעת אכן יחלו בהליכי הבחירות ברחבי הארץ. צריך לזכור שלבחירות לרבני הערים יש השפעה גם לבחירת הרבנים הראשיים בעוד כשנתיים וחצי, חייבים להתחיל לעבוד. אין לנו הרבה קבלות בבחירת רבני ערים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר