ש"ס ויהדות התורה נגד פסקת התגברות: "מחויבים למנוע בחירות"

ברקע הקרב על התקציב, המפלגות החרדיות הודיעו שיתנגדו לחוק שעלול לגרום לקרע נוסף בממשלה. "מחויבים לשלמות הקואליציה - פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה"

זמן צפייה: 02:34

ש"ס ויהדות התורה הוציאו היום (ראשון) הודעה משותפת ובה הודיעו כי לא יתמכו בפסקת התגברות, שאמורה לעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי חברת הכנסת איילת שקד מימינה שבאופוזיציה. זאת, ברקע המחלוקת בממשלה בנוגע לתקציב. "אנו מחויבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, ופועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה", מסרו המפלגות.

מוקדם יותר, כתבה שקד: "שלא יבלבלו אתכם עם מספרים. לחקיקת פסקת ההתגברות נדרש רוב רגיל של חברי כנסת. לא 61 ולא שום מספר או תירוץ אחר. חוק יסוד השפיטה אינו משוריין. האם חברי הכנסת מהימין יגיעו להצביע או ימשיכו להתבכיין?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מארגן המחאה בבלפור בביהמ"ש: "משפחתי עזבה את הבית בשל איומים"

תוכנית המענקים יצאה לדרך: הכסף יגיע היום ל-1.2 מיליון משפחות

ראשי הסיעות החרדיות
יסירו את הוטו מלפיד? ראשי הסיעות החרדיות (ארכיון) | צילום: רויטרס

כידוע, ראש הממשלה נתניהו ממשיך להתעקש להביא לאישור תקציב חד שנתי, בניגוד לעמדת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ומפלגתו, וגם בניגוד להסכמים הקואליציוניים. ביום שישי, כזכור, פורסם בחדשות 13 תוכן של שיחות סגורות שבהן אמר נתניהו כי "עמדתו נכונה מקצועית" בנושא, ולכן בכוונתו ללכת עד הסוף, כלומר או תקציב חד שנתי או בחירות כלליות.

נתניהו גם הוסיף כי אינו מפחד מהסקרים שחוזים כי הליכוד יחלש משמעותית בבחירות הקרובות, ויאבד מנדטים רבים לטובת מפלגות כמו "ימינה" של בנט. "נוכח הקמפיין האגרסיבי נגדי אלה נתוני פתיחה טובים ומפתיעים", אמר נתניהו בשיחות, והוסיף כי "אינו רוצה בחירות".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בסביבת נתניהו התייחסו בימים האחרונים למשבר התקציב ואמרו כי "גנץ משחק פוקר בלי קלפים". בנוסף אמרו גם כן ש"נתניהו מתכוון ללכת עד הקצה", כלומר לבחירות. ביחס לטענה כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני אומרים המקורבים כי "נתניהו אומר ש'אי אפשר לומר שהוא מפר הסכמים, בזמן שגם 'כחול לבן' מפרים הסכמים בעניין חוק ההמרה", וכי "כיבוד הסכמים הוא דו צדדי".

כדי לפתור את המחלוקת הקשה בין נתניהו לגנץ בנושא זה, בשבוע שעבר נידונה הצעה לפיה כחול לבן תצביע בעד פסקת התגברות שתבטיח לנתניהו כי בג"ץ לא ימנע ממנו לכהן כראש ממשלה חליפי, בהתבסס על הלכת דרעי-פנחסי.

בתמורה, על פי ההצעה, נתניהו אומנם יעביר תקציב חד שנתי, אך יאטום את הפרצה בחוק לפיה הוא יכול לפרק את הממשלה בשל התקציב ולהישאר ראש ממשלה. גורמים בכחול לבן אומרים שלא מן הנמנע שיתפשרו בנוגע לכך.