בגן ילדים ברמת גן התגלתה בשבוע האחרון התפרצות קורונה, עם 15 ילדים ועוד שתי גננות לפחות שנדבקו בנגיף. מאז שנודע על סדרת ההדבקות, נרשמו חילופי האשמות בין ההורים לבין אחת הגננות – סביב נושא מקור ההדבקה. בעוד ההורים כועסים וטוענים כי הגננת נעדרה כשלא חשה בטוב, לא עשתה בדיקת קורונה ושבה לעבוד – מטעמה של הגננת נמסר שחלק מהילדים הם שהגיעו חולים לגן. עיריית רמת גן: "הגננת הוחזרה לעבודה אך ורק לאחר שהציגה אישור רפואי מרופא המשפחה, שעליו לרשות המקומית אין זכות לערער".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

מדובר בשני גנים צמודים, האחד חובה והשני טרום-חובה. ההורים זעמו, מתוך ההנחה שהגננת עצמה היא זו שגרמה להדבקה הרחבה. זאת, לאחר שבימים שלישי ורביעי לפני שבועיים הגננת נעדרה מהגן עקב מחלה, מבלי שעשתה בדיקת קורונה – וחזרה ביום ראשון שלאחר מכן לשגרת הלימודים הרגילה.

בעיריית רמת גן הגיבו לטענות ההורים, ואמרו שהגננת הלכה ביום חמישי להיבדק על ידי רופא, וכששמע על תמסיניה – הוא שלל הימצאות קורונה, ונתן לה מרשם לאנטיביוטיקה. אולם בשיחה עם N12, אמרה הגננת שהיא כלל לא הלכה להיבדק אצל רופא, אלא בעלה רק הלך להביא לה אנטיביוטיקה.

 

לא מדע בדיוני: איך יראו גני הילדים בעתיד? (אילוסטרציה: By Dmitri Ma, shutterstock)
אילוסטרציה | אילוסטרציה: By Dmitri Ma, shutterstock

הגננת עצמה לא נשארה חייבת לדברי ההורים, ומטעמה נמסר שהיא חשה בטוב – ולכן שבה ללמד בגן כמה ימים לאחר ההיעדרות. עוד נטען מטעמה כי בשבוע האחרון הגיעו ילדים רבים לגן כשהם לא חשים בטוב, והוחזרו על ידי הוריהם הביתה באמצע היום, כך שלטענתה - אי אפשר להאשים את הגננת בהדבקה.

תגובת עיריית רמת גן: "הגננת הוחזרה לעבודה אך ורק לאחר שהציגה אישור רפואי מרופא המשפחה שעליו לרשות המקומית אין זכות לערער. בהוראת ראש העיר בוצע תחקיר מידי על ידי ממונה הקורונה העירוני וממצאיו הועברו להמשך טיפול ובדיקה של משרד הבריאות מחוז תל אביב. לצערנו, השליטה על הקצאת הבדיקות היא אך ורק בידי קופות החולים ובסמכות רופא בלבד ולעיריות אין שום אפשרות אפילו לממן בעצמן בדיקות לאנשי צוות חינוך לדוגמה לאחר חשד כזה או אחר או לילדי גן או כיתה בכדי לקטוע את שרשרת ההדבקה מהר וטוב ככל האפשר".