לפני כשלוש שנים התגרשה ענת מאזור ירושלים מבעלה. היא הכירה בעבודה את גיל (כל השמות בידיעה בדויים) והשניים הביאו לעולם ילדה משותפת. לאחרונה, למרות המגבלות על חתונות ואירועים, החליטו השניים להינשא.

אלא שכאשר פנו לבית הדין הרבני האזורי בירושלים, נדהמו בני הזוג לשמוע כי הדיינים אוסרים עליהם להינשא זה לזו – כיוון שלכאורה קיימו יחסי מין כבר לפני גירושיה של האישה, דבר האסור על פי ההלכה. ההלכה פוסקת כי לאישה נשואה אסור לקיים יחסי מין במהלך 90 הימים (כשלושה חודשים) של סידורי הגט – אפילו לא עם בעלה.

בעלה לשעבר של ענת העיד בפני בית הדין הרבני כי אשתו ניהלה רומן עם גיל עוד בטרם התגרשו, בעוד ענת הכחישה בתוקף. כך או כך, לדיינים ולגרוש לא היו הוכחות כי יחסי המין אכן התקיימו – והם החליטו בכל זאת לפסול את הנישואים. בנימוקיהם ציינו הדיינים כי גיל וענת חטאו פעמיים, כשלא המתינו 90 יום לסידור הגט של ענת וכשהביאו לעולם ילדה מחוץ לנישואים – ולכן אין להתיר להם להינשא.

"ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם בה אין נישואים וגירושים אזרחיים, ומי שמשלמות על כך את המחיר אלה בראש ובראשונה נשים", נמסר בתגובה משדולת הנשים, "העובדה שזוג לא יכול להתחתן במדינת ישראל בגלל שלא קיימו דרישות הלכה שהם לא רואים מחוייבים אליהם היא הזויה ומקוממת. הגיע הזמן לאפשר לכל אישה ואיש לבחור עם מי וכיצד להתחתן, ובכך גם להעלים מהעולם תופעות כמו סרבנות גט ועגינות".

גם עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" בחרה להתייחס לפסק הדין: "מדובר בהחלטה הקיצונית והמפלה ביותר שהתקבלה בשנים האחרונות. הפעם בתי הדין עברו את הגבול וסתמו את הגולל בכל הקשור לעשייתם ושליחותם. זוהי נורה אדומה שנועדה להאיר את עיני הציבור לראות במו עיניו לאן פניה של הפנאטיות הדתית. זוהי החלטה שמחזירה את מעמד האישה לימים חשוכים ביותר, אם יש סיבה להתקוממות בית הדין נטע את יסודותיה. הציבור צריך לראות את ההחלטה הזו כסימן אזהרה, להדיר רגליו מהרבנות ולפנות לפתרונות הנישואים הפרטיים שקיימים היום בישראל".