Skip to content

12 עצורים בתום הפגנת עשרות האלפים בבלפור

עיתונאים וצלמים נדחפו בכוח והמשטרה החלה במעצרים על מנת לפנות צירים ורחובות. המשטרה: "העיקרון הוא שאנחנו לא מתעסקים עם התקשורת, אם היה משהו חריג, נבדוק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום הפגנה מהגדולות ביותר שנערכו עד כה כנגד ראש הממשלה בבלפור שנערכה אמש (שבת), החליטה המשטרה אחרי 01:00 בלילה להחל במעצרים לצרכי פיזור ההפגנה בכוח.
סביב השעה 1:30 (ליל ראשון)החלו להיערך מאות שוטרים, רובם שוטרי מג"ב, לפינוי דבוקה של כ-400 מפגינים שישבו ונאחזו ברצפה, וסירבו להתפנות מהמקום. המפגינים התיישסו כשהם קוראים בקריאות קצובות: "לשבת, לשבת,, ו "בשה, בושה". המפגינים פונו בכוח כאשר אל כל מפגין הגיעו 4 שוטרים. כתב הארץ נדחף בכוח מהאזור בעת הפינוי. 12מגפינים נעצרו והשאר פונו לרחוב אגרון עד מעבר לגן העצמאות.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

צילום: רפי מיכאלי

האמהות בצהוב מרגיעות – צילום: רפי מיכאלי

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


מפקד מרחב ציון תנ"צ עופר שומרון מסכם (צילום: משטרת ישראל)

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, שבמהלכה המשטרה אפשרה יציאה לתהלוכה לאזור מרכז העיר וחזרה לכיכר פריז". לדברי המשטרה "לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי", ומסיבה זו החלה המשטרה לפנות את המפגינים ו"כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה". עוד נמסר מהמשטרה כי בתוך כך, המשטרה עיכבה / עצרה 12 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן".

במענה לשאלת העיתונאי משה נוסבאום מחדשות 12 על הפעלת הכוח נגד המפגינים, אמר מפקד מרחב ציון, תנ"צ עופר שומר, כי "העיקרון הוא שאנחנו לא מתעסקים עם התקשורת ומאפשרים להם לבוא לסקר בצורה דמוקרטית. היה הליך של פינוי, אם היה משהו חריג נבדוק את זה. בכל הפגנה אנחנו עושים תחקיר ונפיק לקחים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן