טראמפ הודיע: "אוציא מהחוק את אפליקציית טיקטוק"

ברקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לסין, הנשיא האמריקני איים כי ייתכן שיחתום עוד היום על צו שיאסור על פעילות אפליקציית שיתוף הסרטונים הסינית. זאת בשל החשש מפני שימוש בנתונים של משתמשים

זמן צפייה: 02:44

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אתמול (שישי) כי יאסור על השימוש באפליקציית שיתוף הסרטונים "טיקטוק" שבבעלות חברה סינית, והוסיף כי ייתכן שיחתום היום על צו בעניין: "יש לי את הסמכות לכך". את הדברים אמר על סיפון המטוס הנשיאותי.

הצהרתו של טראמפ מגיעה ברקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לסין, ולאחר שבשבועות האחרונים הביע הממשל האמריקני חשש מפני שימוש שעושה האפליקציה בפרטי המשתמשים בה, היות שהחוק הסיני יכול לחייב חברות סיניות למסור מידע שאספו אודות המשתמשים שלהם. האיחוד האמריקני לזכויות אזרח כתב בטוויטר בתגובה להודעת טראמפ כי מדובר ב"סכנה לחופש הביטוי".

עוד בחדשות 13:

השר לביטחון נתניהו: כך זינק אמיר אוחנה לצמרת

נתניהו לא מתפשר על התקציב: "לא חושש מהסקרים"

תיעוד מיוחד: כך נראות ההפגנות דרך עיניהם של המוחים

טיק טוק
טיק טוק | צילום: רויטרס

דובר טיקטוק הצהיר בתגובה כי האפליקציה מחויבת לפרטיות של 100 מיליון המשתמשים בה בארצות הברית, והוסיף: "רק השנה שכרנו קרוב לאלף עובדים לטובת הצוות שלנו בארה"ב, וגאים לשכור 10,000 עובדים נוספים למשרות רווחיות ברחבי ארה"ב. הפלטפורמה שלנו מייצרת פרנסה".
לדבריו, "הנתונים של טיקטוק בארה"ב מאוחסנים בארה"ב, עם בקרה קפדנית על הגישה של העובדים אליהם. המשקיעים הגדולים ביותר של טיקטוק מגיעים מארה"ב. אנחנו מחויבים להגנה על הפרטיות של המשתמשים שלנו".
אתמול פורסם כי חברת "מייקרוסופט" נמצאת במגעים לקניית טיקטוק. הדבר, במידה שייצא לפועל, עשוי להקשות על הניסיון להטיל סנקציות כלשהן על החברה.