מבזקים

שיאי הידבקות ומוות ממשיכים להישבר בעולם

הפרופסור איתמר גרוטו מצמרת משרד הבריאות היטיב להגדיר בפשטות את המצב בסוף השבוע: ״כל מי שרוצה לא להידבק יודע בדיוק מה עליו לעשות״. ואכן אחרי חצי שנה דומה שאין אדם סביר על פני כדור הלכת שלנו שאיננו יודע כי מי שנמנע מהתקרבות מיותרת למי שאינם בני ביתו המיידיים לא יידבק. נקודה וסימן קריאה.

 

הבעיה היא ההיענות המוגבלת של בני האדם להנחיות וחוסר יכולתן המעשית של ממשלות ושליטים לכפות על הנתינים את המשמעת הריחוק הנדרשת. לכן, העולם מונה בסיום חודש יולי שיעור יומי של יותר הידבקיות ומוות מאי פעם.

 

בישראל שיעור הנדבקים עבר החודש לעיתים את האלפיים ביום ומספר המתים קרוב ל-500. רוב החולים החדשים הם מריכוזים צפופים של חרדים ודתיים וכן במגזר הערבי. בערים החילוניות ההידבקות נובעת מן הצעירים שמצפצפים בגלוי, יוצאים לבלות, מצטופפים ושמים זין. הללו מביאים את הנגיף למשפחותיהם והחיילים ליחידותיהם.

 

מה שקורה בארץ דומה למתרחש בעולם, מצד אחד שיאי תחלואה ובתי החולים מתמלאים, בינתיים תרופה אין, ומצד שני לחץ בלתי נסבל על השלטונות לא רק להימנע מהגבלות חדשות אלא אף לחזור לחיים נורמליים מהר ככל האפשר.

 

זה גורם לגל שני עם תחלואה מתחדשת ברחבי אירופה ולטירוף בלתי נשלט בעולם. קצב ההדבקה העולמי נע בסביבות סביב רבע מיליון בני אדם ביום. ארצות הברית, ברזיל, הודו ודרום אפריקה מובילות. נתניהו הקפיץ את ישראל לעשירייה הראשונה המסוכנת בעולם בשל מחדלי התנהלותו הנמשכים גם עתה.

 

אירגון הבריאות העולמי הודיע בשבת על שבירה נוספת ומדאיגה של שיא יומי במספר הנדבקים בקורונה ביממה האחת שהגיע ועלה ב-292,527 בני אדם. העליות הגדולות ביותר במספר הנדבקים נרשמו בארה"ב, ברזיל, הודו ודרום אפריקה. מספר המתים היומי מגיע לכ-7,000 בני אדם, רובם ככולם אחרי עינויים בלתי נסבלים בחומרתם. במהלך יולי כבר נרשמו כרבבת מתים ביום אחד. מבחינה זו נרשמה התמתנות מסויימת.

 

דונאלד טראמפ נרשם בהיסטוריה כמפיץ הקורונה מספר אחד. בגללו כבר מתו כ-160 אלף אמריקנים. קצב ההידבקות עומד בארצות הברית על 60-70 אלף ביום! סך הכל נדבקו כ-4.6 מיליון אמריקנים במחלה בגלל הזלזול בה. בין המתים חבר קונגרס לשעבר מתומכיו המובהקים של טראמפ שהגיע לכינוס הבחירות שלו וכמו רבבות אחרים זילזל בכללים, נדבק והתפגר.

.

מקסיקו סובלת מאוד מהנגיף המחלחל מן הגבול האמריקני. שם כבר נדבקו כחצי מיליון איש. המקסיקאים עלו למקום שלישי אחרי טראמפ והנשיא המשוגע מברזיל שנדבק לסירוגין ועכשיו גם אשתו.

 

כן כן, גם בברזיל שם הנשיא זילזל במחלה נדבקו בשבת 52,383 אנשים חדשים ומתו 1,212 מסכנים. יותר מ-2.6 מיליון ברזילאים כבר אכלו אותה וכ-100 אלף מתו.

עלייה מדאיגה במיוחד נרשמת בעולם בקרב צעירים בני 20 עד 30. בשל המצב, ממשלות משהות הקלות נוספות אבל אף אחד לא מעז לחזור לסגרים ולעוצר של תחילת השנה חוץ מאשר בדיקטטורות אסיאתיות או המדינות בעלות תרבות קולטיביסטית שנשענות על ציות והקרבה למען הפרט.

.

ונסיים עם הנתון הרשמי המעודכן מישראל:

קורונה בישראל | 70,970 מקרים מאומתים (26,608 פעילים) | 320 במצב קשה (98 מונשמים) | 512 מתים.

.

רמי יצהר, עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן