יש לא מעט גורמים במערכת הפוליטית שחושבים שמהשבר הזה בין יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון ובין הליכוד שמבקש להדיח אותה מראשות הוועדה, נוצר קרע שאי אפשר לאחות - ורואים בזה הזדמנות לגייס אותה כרכש לשורותיהם. כך מסתבר ששלשום (רביעי) נפגשו חבר הכנסת נפתלי בנט ושאשא ביטון לפגישה שלטענתם עסקה בקורונה, אך ייתכן שגם עסקה בעניינים פוליטיים, כפי שמעריכים גורמים במערכת הפוליטית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מי ש"חשף" את הפגישה היה מאבטח שעמד מחוץ ללשכתה של שאשא ביטון זמן רב. בדיקה העלתה שמדובר במאבטח של שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, שעדיין מסתובב עם מאבטח. השניים נועדו במשך שעה וחצי, ואמרו שהם דיברו בעיקר על הקורונה ועל נושאים כלכליים.

עם זאת, במערכת הפוליטית מעריכים שבנט מנסה לגייס את שאשא ביטון. היא בדיוק הדמות שהוא רוצה במערכת הבחירות הקרובות - שאשא ביטון רושמת סיבוב מוצלח בכהונה הקצרה בראשות ועדת הקורונה, ובהקשר הזה היא עשויה להועיל לזיהוי של ימינה כמובילה בתחום המאבק בקורונה. מלשכת שאשא ביטון נמסר כי הם נפגשו אתמול עם שורה ארוכה של גורמים פוליטיים שנפגשו כדי לחזק אותה לקראת ההדחה מהוועדה.

נפתלי בנט (צילום: n12)
האם יו"ר ימינה מנסה לגייס את שאשא ביטון לימינה? | צילום: n12

באותו יום שנפגשה בחשאי עם בנט, הגיבה שאשא ביטון להדחתה בריאיון לגלי צה"ל ואמרה שההדחה שלה נועדה למנוע דיונים רציניים בנושא הקורונה. "ראש הממשלה החליט להדיח אותי מתפקידי", אישרה שאשא ביטון את הדיווח מיום קודם. "ההדחה הזאת באה כדי למנוע דיונים רציניים ולשמוע את הציבור".

ביום שלישי דווח כי הוחלט להדיח את שאשא ביטון מתפקידה. יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע לה כי היא מפוטרת מתפקידה כי לדבריו היא הפרה את המשמעת הקואליציוניות. במקביל, ח"כ זוהר שיגר מכתב לשורה של חברי כנסת נוספים ממפלגתו ושבו בישר להם כי החליט להטיל עליהם סנקציות משום שהפרו את המשמעת הקואליציונית.