|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

"המספר אפס ברכש גומלין לא יהיה פה"

למרות הקורונה, מחלוקת בין משרדי האוצר והכלכלה על רכש גומלין עלולה לסכן יצירת עד כ-30 אלף משרות במשק היו"ר מרגי: אזמן את נציגי המשרדים לשולחן עגול ונמצא פתרון מנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי: בשנים הקרובות יש מכרזים בסך כ-44 מיליארד שקל, שיכולים להביא רכש גומלין של 35-20 אחוז ולייצר עשרות אלפי משרות סגן החשב הכללי: החוק לא מדבר על רישיונות - בעקבות ישיבה בין שר הכלכלה לחשב הכללי ניתנה הנחיה למצוא פתרונות ואנחנו עושים פשרה בגלל צו השעה
29/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
"המספר אפס ברכש גומלין לא יהיה פה"

ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 28.7.20) ישיבה שעסקה ברכש גומלין במכרזים ממשלתיים, ככלי לסיוע למשק הישראלי שהביקושים בו נפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה. היו"ר יעקב מרגי פתח ואמר כי בתקופת משבר הקורונה עולה על אחת כמה וכמה הצורך ברכש גומלין, כאשר הביקוש בכל הענפים בירידה.

מנכ"ל משרד הכלכלה, דוד לפלר, אמר כי צריך להתייחס לנושא בצורה זהירה ולא פופוליסטית. הוא הוסיף כי זו יכולה להיות הזדמנות עצומה למדינה, שתשקיע בתקופה הקרובה עשרות מיליוני שקלים בתשתיות. "המשימה שלנו זה למצות רכש גומלין לטובת התעשיה", אמר.

מנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי, זיוה איגר, הסבירה כי הרשות פועלת מתוקן חוק חובת מכרזים, המחייב גופים ממשלתיים המזמינים עבודה בסך של מעל 5 מיליון דולר מספק חיצוני, לדרוש מאותו ספק לבצע רכישה בישראל בשיעור מסוים מההתקשרות - 50% בעסקות ביטחוניות, 20% בעסקות אזרחיות ו-35% ביתר העסקות. היא ציינה כי בשנים הקרובות יש מכרזים בהיקף של 44 מיליארד שקל, שיכולים לאפשר רכש גומלין של בין 20 ל-35 אחוז. לדבריה, כל מיליארד שקל ברכש גומלין שווה 1,900. לדבריה, בשנים 2018-2013 הביא רכש הגומלין 50 אלף משרות למשק.

איגר הוסיפה, כי "בשלוש שנים האחרונות הגענו למבוי סתום עם החשב הכללי. עד אז החברות עצמן היו מוציאות מכרזים ולא הייתה בעיה, מאז החשב הכללי מוציא מכרזי תשתיות גדולים ומתנגד לרכש גומלין בטענה שזה מייקר את העסקה. אני מסתכלת על המכלול, על תוספת הכנסות, משרות ותוצר למשק".

לא המלצה, חוק

ח"כ מיקי לוי אמר כי הוא מנהל מאבק מול האוצר בנושא הזה מזה מספר שנים, וציין כי "אפילו באשר לרכש מסיכות יש בישראל מפעל אחד, ביקשו ממנו הצעת מחיר והידפקו על דלתו של בעל העסק בשתיים לפנות בוקר ובסוף קנו את זה מסין". לדבריו, לא מדובר בבחירה של אנשי האוצר, אלא בחובה בחוק, שאם לא תיושם הוא יפנה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין. "רכש הגומלין יכול לייצר תשתית תעסוקה מקומית ובימי קורונה הממשלה חייבת לאמץ את הכלי הזה כדי לצאת מהשבר החברתי כלכלי ולייצר מקומות עבודה", אמר ח"כ לוי.

ח"כ ינון אזולאי אמר כי הסכמים לרכש גומלין אינם מיושמים והדבר מוביל לפגיעה בכלכלית הישראלית ולפיטורים. לדבריו, המשמעות היא שבמקום שהמדינה תסייע לחברות ישראליות לזנק לזירה העולמית, ישראל למעשה אומרת לחברות זרות שלא להאמין במוצר כחול-לבן. ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי אפשר להבין את האוצר, אך ביקש לדעת מה המשמעות הכלכלית של זה ואיפה ההיגיון הכלכלי. ח"כ אימאן ח'טיב יאסין הוסיפה כי מדובר בעשרות אלפי משרות וצריך לקדם זאת.

להפסיק עם שיטות של ישראבלוף


יו"ר מטה מיוצר בישראל בהתאחדות התעשיינים, אריה ריכטמן, אמר כי למדינה יש הזדמנות נהדרת לספק עבודה לפריפריה, וצריך להפסיק עם שיטות של ישראבלוף לעקוף את החובות בחוק. לעומת זאת, נציג פורום קהלת, אשר מאיר, אמר כי רכש גומלין הוא חסם לסחר בינלאומי ומקטין את היצוא, התעסוקה והתוצר. היו"ר מרגי שאל אם בקהלת תומכים בהגדלת רכש גומלין ומאיר השיב כי הפורום תומך בחיסול רכש גומלין. היו"ר מרגי הגיב: "אני שמח שקמתם אחרי 2003, כשביבי הפסיק להיות קפיטליסט".

דרור יתים, סמנכ"ל חברת אקסטל העוסקת בפיתוח וייצור פרופילי אלומיניום, סיפר כי בזכות רכש גומלין שנעשה לפני 6 שנים החברה נכנסה לתחום הרכבות. הוא הוסיף כי החברה תחרותית במחיר ומוכרת את תוצרתה בכל העולם בזכות מנגנון רכש הגומלין של הרשפ"ת.

נציגת משרד הביטחון, נורית ליטבק, אמרה כי המשרד עובד בשיתוף עם רשפ"ת לבצע רכש גומלין במכרזים. "לפי חוק ניתן לבקש פטור לרכש מספק יחיד, אך משרד הביטחון כמעט ולא מבקש פטור ומחייב רכש גומלין גם ספקים יחידים כמו לאונרדו. בדולר סיוע אמריקני, למרות שאין חובה לדרוש רכש גומלין, קיים רצון טוב של חברות אמריקניות והן משקיעות בארץ יותר ממיליארד דולר בשנה. משרד הביטחון מאמין בצורך להשקעה בתעשיה הישראלית", אמרה. היו"ר מרגי ביקש לדעת האם הדבר מייקר את הרכש וליטבק השיבה כי למכרזים יש כוח של הורדת מחירים משל עצמם.

שינוי מגמה בגלל הקורונה

סגן החשב הכללי, נחמיה קינד, אמר מנגד כי מדובר בנושא מורכב וכי המשרד מקיים את החובה החוקית. "אם החשב הכללי רוכש מוצר הוא חייב ברכש גומלין. אבל כשאני לא רוכש מוצר, אלא נותן רישיון, אם זה לרכבת או למים, יש לי מחיר לנסיעה והחוק לא מדבר על רישיונות. בשלוש שנים אחרונות קמה דרישה של רשפ"ת והיה לנו דין ודברים ארוך והגענו להסכמות עם רשפ"ת והן מיושמות", אמר קינד. הוא הדגיש כי "בעקבות התקופה וצו השעה, לפני שבועיים הייתה ישיבה בין שר הכלכלה לחשב הכללי ובו ניתנה הנחייה לדרגים מקצועיים למצוא פתרונות. יש לנו רעיונות ואנחנו עושים פשרה מקצועית בגלל צו השעה". בתשובה לשאלת מרגי, האם יש שינוי מגמה בגלל הקורונה, השיב קינד: "חד וחלק כן".

למרות זאת, איגר טענה כי אין שקיפות והרשות לא מקבלת דיווח על המכרזים. היא הוסיפה כי ישנה סוגיה, שהתעוררה לפני שנתיים, עם בנק אירופי המממן פרויקטים של תשתית ולא מוכן לממן רכש גומלין ישיר אלא רק עקיף. קינד התייחס לכך ואמר כי המימן מהבנק מאפשר קבלת הלוואות בעלות נמוכה שחוסכת 300 מיליון שקל, שהציבור הישראלי יצטרך לשלם ללא המימון. היו"ר מרגי ביקש לדעת האם התועלת של רכש גומלין לא תעלה על הסכום המדובר, וקינד אמר כי זה יהיה לא מקצועי להשיב על כך ללא נתונים מלאים.

היו"ר סיכם את הדיון והתייחס למחלוקת בין המשרדים. הוא אמר כי "לוועדה נמסר שבשנים הבאות מתוכננים פרויקטים בעלות של כ-44 מיליארד שקל, שיכולים לייצר כ-30 אלף משרות למשק. לנוכח המחלוקת בין משרדי הכלכלה והאוצר, באשר ליישום החובה בתקנות חוק חובת מכרזים, אני מודיע כי בימים הקרובים אזמן לשולחן עגול את נציגי משרדי הממשלה, לצורך בחינה מעמיקה של הנושא. בכוונתי להיכנס לעומק הנושא ולהביא למכנה משותף בין המשרדים - המספר אפס לא יהיה יותר, לפחות בעת הזו".

תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
עידן יוסף
+בנט המועמד המוביל להחלפת נתניהו
00:50 30/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גובר בימין על כל המתמודדים מטעם הליכוד למרות שאינו מתמודד במסגרת מפלגת שלטון  ▪  בציבור הכללי זוכה גדעון סער להובלה בשל תמיכה מגוש השמאל-מרכז  ▪  נתניהו מוביל בפער ניכר  ▪  5.5% תמיכה לנתניהו מגוש השמאל-מרכז
(בנט, סער וארדן בצילום משותף)
+זינוק חד בשימוש בתרופות מרשם
22:39 29/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל הייתה אחת המדינות שעלה בהן השימוש בתרופות מרשם ב-127% בשנתיים האחרונות  ▪  משרד המשפטים: "המשטרה מתכוונת להכניס לשימוש מדבקות לבדיקת רוק ובנוסף תחנות בדיקה בצדי הדרכים"; "ישנה תופעה של התעצמות המעבדות לייצור קנביס השייכות לארגוני הפשיעה, לשם כך הרמנו את גובה הקנס"
([צילום אילוסטרציה: אביר סולטן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"המספר אפס ברכש גומלין לא יהיה פה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
30/07/20 07:51
2
כל שרי הבטחון
1/08/20 23:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול קיימה (יום ג', 28.7.20) את ישיבתה הראשונה למושב זה, ודנה בנושא תופעות ההתמכרויות והשלכותיה. בדיון השתתפו נציגים רבים מהם נציגי משרדי ממשלה מגזר שלישי ואחרים ובירכו על עצם הקמתה שוב של הוועדה שעוסקת בנושאים חשובים ושההתמכרויות הוא אחד הנושאים המרכזיים בתקופה זו - תקופת הקורונה.
29/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ד', 29.7.20) דיון מהיר בנושא: "פעילות הממשלה למניעת השתלטות פלשתינית על שטחי C", על-פי הצעת חברי הכנסת שלמה קרעי, משה ארבל ומתן כהנא.
29/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעה של ח"כ רדיר כמאל מריח (יש עתיד-תל"ם) לתיקון חוק הלאום ברוב של 53 מתנגדים לעומת 21 תומכים.
29/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד דנה (יום ג', 28.7.20) בנושא התמודדות עם בריונות ברשת בקרב ילדים ובני נוער. יו"ר הוועדה ח"כ יוסף ג'בארין פתח את הדיון ואמר: "בתקופת הקורונה, ממארס עד מאי, הייתה עלייה של פי 2.5 בשימוש באינטרנט, ואיתה מגיעה גם עלייה באירועי הבריונות ברשת. זהו נושא שהוועדה מלווה זמן רב, וגם היה לה חלק בהקמת המוקד הלאומי לטיפול בתופעה, מוקד 105, ונרצה לקבל פרטים על היקפי התופעה ומה נעשה להתמודד עימה, ומה ניתן לשפר".
29/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט שמעה (יום ג', 29.7.20) סקירה של ראש רשות המיסים על הכנסות המדינה מגז נפט ומשאבי טבע ותחזית הרשות לתקבולים לקרן העושר.
29/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ורד לוי
ורד לוי
בכל שנה, עלולים החגים להוות בסיס למחלוקת בין הורים גרושים או כאלה המצויים בהליכי גירושין על חלוקת זמני השהות עם הילדים    השנה - מדובר בבעיה מורכבת אפילו יותר    אז איך תפתרו את המחל...
ארווין קליין
ארווין קליין
העיתונאית הנודעת, ממלחמת האזרחים בספרד, מביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי פלשתיני, בצורה מרתקת ומעמיקה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il