יומיים לאחר התקרית הביטחונית בגבול הצפון, בה צה"ל הבריח חוליית לוחמי חיזבאללה שניסו לחדור למוצב צה"ל בגזרת הר דב, כוח יוניפי"ל הגיע היום (רביעי) לאזור בשטח לבנון אליו צה"ל ביצע ירי פגזים והחל בחקירת התקרית. גורמים בישראל עומדים בקשר עם צוות החוקרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

מטרת החקירה של יוניפ"ל היא להבין מי אלו אותם אנשים שצה"ל ירה לעברם – אם הם היו חמושים או לא ובאילו אמצעי ירי צה"ל השתמש כדי להבריחם. כמו כן, צוות החוקרים יבדוק אם נעשתה הפרת ריבונות על ידי מי מהצדדים, חיזבאללה שחדר לעבר שטח ישראל או צה"ל שביצע ירי לתוך שטח לבנון.

תמונות ראשונות ממקום התקרית שלשום
כוחו יוניפי"ל בזירת האירוע
תמונות ראשונות ממקום התקרית שלשום
כוחו יוניפי"ל בזירת האירוע

הצוות מטעם יוניפי"ל נמצא בקשר קבוע עם גורמים בישראל ובלבנון, ואפשר להעריך שהם מציגים שאלות לשני הצדדים. לישראל חשוב לוודא שמסקנת החקירה תהיה שכוח לוחמי חיזבאללה שניסה לחדור לישראל היה חמוש, כך שתגובת צה"ל לאירוע תיראה צודקת וסבירה.

בחשבון הטוויטר הרשמי של יוניפי"ל פורסם כי "בעקבות האירועים בסמוך ל'קו הכחול' (גבול ישראל-לבנון, נ.ד.),  נפתחה חקירה כדי לקבוע את העובדות והנסיבות. החקירה מתבצעת במקביל לתקשורת שמקיים מפקד יוניפי"ל, סטפנו דה קול, עם שני הצדדים, מתוך מטרה להרגיע את המצב, להפחית את המצב ולמנוע הסלמה".

 

 

צה"ל מחזיק בתיעוד ניסיון החדירה, אך הצילומים עדיין לא הופצו לתקשורת. מי שצפו בצילומים, מתארים שני אנשים ועוד אחד שמסתתר בתוך שיחים, לא ממש משהו שיכול לפגוע באופן ממשי בכוחות צה"ל שבסביבה. החוליה הייתה במעקב תצפיות לאורך כל האירוע ומרגע שנפתחה אש, חבריי החולייה נסו חזרה ללבנון.