אזהרה לאזרחים

מסתורין בארה"ב: מה יש בגרעינים הסיניים?

28 מדינות בארה"ב פרסמו אזהרות בעקבות דיווחים של אזרחים שקיבלו הזמנות מסין, יחד עם שקית ובתוכה זרעונים מסתוריים • הונאת סריקה או גרעינים פולשניים? (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

היא קיבלה חבילה מהדואר שנשלח עבורה מסין. כאשר פתחה את השקית הצהובה, גילתה בפנים זרעונים. פרסום פוסט בפייסבוק, הביא עוד 40 אנשים לספר על חבילות דומות שקיבלו.

תעלומה מסתורית בארה"ב, הביאה את הרשויות ב-28 מדינות שונות לפרסם אזהרות לציבור שלא לשתול את הזרעונים ולא לזרוק אותם לפח, אלא להעבירם לידי משרד החקלאות המקומי.

בכלי התקשורת בארה"ב דווח כי אלפי אזרחים במדינות שונות בתוך ארה"ב, קיבלו את החבילות מסין, בתוך שקית צהובה עם זרעונים לא ברורים.

החשש הגדול הוא כי מדובר בגרעינים פולשניים. כלומר: גרעינים שיכולים לגרום לנזק לבהמות או להכניס מחלות בצמחים המקומיים.

אחרים טוענים כי מדובר רק בהונאה של המוכרים, השולחים חבילות עם מוצר בעלות אפסית, וזאת כדי שיוכלו לדווח אחר כך על החנות האינטרנטית שלהם בשם הלקוחות - ולהגדיל את הדירוג החיובי שלהם.

אך בינתיים, ומכיון והצמחים טרם זוהו, קראו הרשויות לאזרחים לדווח על כל חבילה שהם מקבלים, ולהעביר את הגרעינים לידי משרד החקלאות.

האזרחים אף נקראו שלא להשליך את החבילות לפח, שכן הגרעינים עלולים לנבוט בזבל, ולגרום את הנזקים האפשריים לבהמות ולצמחים.

דובר משרד החוץ הסיני אמר בתגובה כי לפי החוק, אסור לייצא גרעינים מסין ולכן פנו לרשויות בארה"ב בבקשה לשלוח אליהם חזרה את הגרעינים, על מנת שיוכלו לחקור את מקורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר