עוז זהבי זועם: "מדינת משטרה, אין לנו אנושיות"

השחקן ביקר בחריפות את התנהלותה של המשטרה במסגרת ההפגנות • "אחרי זה אנשים שואלים איך זה יכול להיות שחיילים עושים דברים כאלה לפלשתינים"

עוז זהבי // צילום: מתוך האינסטגרם

זהבי עצבני: השחקן עוז זהבי שיתף את עוקביו ברשת בתחושותיו לגבי המצב במדינה בחודשים האחרונים, בדגש על האלימות שלדבריו מפעילה המשטרה נגד אזרחים.

"ימים נוראיים", פתח עוז את הסרטון הזועם שהעלה לאינסטגרם שלו היום ( רביעי). "אם יש משהו שמחרפן אותי יותר מהשרים העיוורים והנאמנים, יותר מהממשלה העקומה הזאת, יותר מהחוקים המטופשים של המסכות, הפסקת העבודה בתיאטרון לי ולחברים שלי והאבטלה בישראל, אם יש משהו שמחרפן אותי יותר מכל אלה זאת האלימות של השוטרים", אמר.

    
View this post on Instagram            

A post shared by OZ (@zehavioz) on Jul 28, 2020 at 10:18pm PDT

• הטעות הגדולה של עידן חביב

• ביקורת: גמזו התחמק מהשאלות הקשות

"אני לא מבין את זה. אין לכם ילדים? אין לכם משפחה?", המשיך זהבי למחות בזעם ואמר: "אחרי זה אנשים שואלים אותנו איך זה יכול להיות שחיילים עושים דברים כאלה לפלסטינים בשטחים? אם שוטר יהודי יכול לעשות כזה דבר ליהודים, מה אתם חושבים שהוא עושה לפלסטינים?".

"ככה זה שאנחנו מדינת משטרה, אין לנו אנושיות", הצהיר זהבי ופנה לכוחות המשטרה: "לכל השוטרים האלה שתוקפים ילדים ונשים בחסות החוק, אני רוצה להזכיר לכם: אתם בני אדם ויש לכם משפחה. זה יכול להיות הבן שלכם, אמא שלכם, סבתא שלכם. תשמרו על האנושיות שלכם. בסוף הקורונה תיגמר ומה יישאר לנו?", סיים זהבי את הסרטון הטעון.

• "לא אמינה": איראן על "טהרן"

• ניר והגר מציגים: החיים אחרי "חתונמי"

דבריו של זהבי עוררו כצפוי סערה גדולה ברשת והסרטון זכה לעשרות אלפי צפיות ומאות תגובות. בעוד קולגות דוגמת עדי שילון ואושרי כהן הביעו תמיכה בדבריו (וזכו בתגובה למתקפה גם הם), חלק נכבד מהתגובות מצד הגולשים היו תוקפניות ובוטות כשהן יוצאות נגד זהבי באופן אישי.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהשמצות פסולות ומכוערות כלפי שוטרי משטרת ישראל הפועלים במסירות אין קץ למען שלום הציבור, בטחונו ובריאותו. אנו מגנים את ההשתלחות הבוטה כלפי מי שנאבקים מדי יום בפשיעה, בטרור ובתאונות הדרכים, נותנים מגוון שירותים לאזרחים, מצילים חיים, אוכפים את החוק, תורמים מזמנם לקהילה ועוד. בכדי לחיות בביטחון ובכבוד ולממש זכויות דמוקרטיות נדרש שמישהו ישמור על החוק והסדר ואת זה עושים השוטרים בכל יום, תוך שהם מחרפים את נפשם ומגנים בגופם על אזרחי ישראל".

תגובות עוז לא התקבלה עד מועד פרסום הכתבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר