ללא התנגדויות

המענקים בדרך: התכנית אושרה ברוב קולות

מליאת הכנסת אישרה, ברוב של 68 תומכים - וללא מתנגדים או נמנעים - את הצעת חוק המענקים החד פעמיים. הכספים, גם למשפחות הגדולות, יחלו להגיע כבר ביום ראשון הקרוב (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

מליאת הכנסת אישרה בשעה האחרונה (רביעי), ברוב של 68 תומכים וללא מתנגדים או נמנעים, בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק המענקים החד פעמיים. מוקדם יותר בביטוח הלאומי הודיעו כי כספי המענק יחלו לעבור לאזרחים הזכאים ביום ראשון הקרוב.

שר האוצר ישראל כץ אמר לפני ההצבעה: "אני שמח שהחוק הזה מקבל תמיכה רחבה כדי להעביר מסר לציבור שאנחנו, הממשלה, הכנסת עם הציבור כתף אל כתף ביחד, נסייע ברוח של ערבות הדדית של תמיכה וסיוע, כדי לעבור את התקופה הקשה הזאת ביחד, עד לעתיד ורוד ומבטיח בעוד שנה או פחות כאשר יימצא אותו חיסון ונחזור לפעילות של צמיחה ושגשוג".

שר האוצר ישראל כץ (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הציג את ההצעה ואמר: "אחד מהחוקים שיותר מכבדים אותנו ואנחנו גאים בו זה החוק הזה. אני משבח את שר האוצר על-כך שבניגוד למחשבה הראשונית שהייתה מוטעית, גם ילד שביעי הוא רעב גם ילד שביעי צריך לתת לו ארוחת צהריים, אם נותנים. יש מדינות שאולי לא נותנים אבל ברגע שאנחנו החלטנו לתת, וזאת החלטה נכונה, אנחנו נותנים לכולם. אנחנו נותנים לילד השביעי והשמיני ואנחנו נותנים לחייל משוחרר ואנחנו נותנים לכל מי שנמצא כאן כאזרח המדינה, אנחנו נותנים לו סיוע. החוק מעמיד את ישראל כמדינה שבה אין אפליה".

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני נואם (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

לפי התוכנית כעת, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל 750 שקלים;

משפחה עם ילדים מתחת לגיל 18, תקבל כדלהלן:

הורים עם ילד אחד - 2000 ש"ח
2 ילדים - 2500 ש"ח
3 ילדים - 3000 ש"ח
4 ילדים - 3500 ש"ח
5 ילדים - 3800 ש"ח
6 ילדים - 4100 ש"ח
7 ילדים - 4400 ש"ח
8 ילדים - 4700 ש"ח
9 ילדים - 5000 ש"ח
10 ילדים - 5300 ש"ח
וכן הלאה, 300 ש"ח לכל ילד מתחת לגיל 18.

בנוסף, חיילים משוחררים ובוגרי השירות האזרחי בשנה הראשונה לשחרורם יקבלו תוספת מענק של 500 ש"ח בנוסף ל-750 ש"ח שמקבל כל אדם מגיל 18. כמו כן, תושב שמקבל סיוע מביטוח לאומי, כמו גמלת נכה נזקק, הבטחת הכנסה, גמלת סיעוד וכדו', יקבל 750 ש"ח נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר