תיעוד ההתפרעות

נעצרו חשודים בהכאת פעילי השמאל בהפגנה בתל אביב

המשטרה עצרה 3 חשודים במעורבות בהכאת פעילי שמאל, אחרי שהתחזו לאנשי 'הדגלים השחורים' בהפגנה אמש בתל אביב נגד נתניהו • צפו בתיעוד מחשיפת התוקפים - ובריחתם (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חלק מאירוע התקיפה המדובר (צילום: איתמר קציר, הארץ)

שלושה בני אדם נעצרו ביום (רביעי) בחשד למעורבות בהכאת פעילי השמאל בהפגנת 'הדגלים השחורים' אמש בתל אביב נגד ראש הממשלה נתניהו.

בהודעת המשטרה על כך נכתב: "בשלב מסוים, כאשר המחאה התפצלה למספר תהלוכות, התגלעו אירועי אלימות - לרבות פגיעה פיזית במפגינים ופציעתם. מיד עם קבלת הדיווח, המשטרה פתחה בחקירה, במסגרתה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לאירוע".

"בצהריים הצליחה המשטרה לעצור שלושה מעורבים באירועי התקיפה, והם מועברים כעת לתחנת המשטרה לצורך חקירתם. המשטרה שבה ומדגישה, כי מחאה תתאפשר בכל עת ובכל מקום, אולם לא נתיר ולא נאפשר אירועי אלימות ו/או פגיעה ברכוש, ונבוא חשבון עם פורעי החוק. החקירה נמשכת, ונבדק הרקע והנסיבות של התקיפה".

עוד נמסר מהמשטרה: "זכות המחאה הינה זכות יסוד, והמשטרה תנקוט בכל האמצעים ותעשה את כל המאמצים לאפשר את קיומה, תוך מאבק בלתי מתפשר בכל מי שעשה שימוש באלימות מכל סוג שהוא".

בתוך כך, תיעוד שנחשף ב'הארץ' חושף את התוקפים הללו, שהסתננו להפגנת השמאל, תקפו את המוחים, ניפצו עליהם בקבוקי זכוכית וריססו אותם בגז פלפל. על פי הדיווחים, גורמים המקורבים לחקירת המקרה טוענים כי בניגוד לטענות, ארגון 'לה פמיליה' אינו קשור אליו.

החשודים, עם חולצות 'הדגלים השחורים' (צילום: איתמר קציר, הארץ)

כזכור, ההפגנה החלה ליד ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ומשם היא התקדמה לצומת עזריאלי שנחסם על ידי המפגינים, כמו גם איילון צפון.

המתקפה מבפנים אירעה ככל הנראה בעת שהמוחים צעדו במרכז תל אביב. וכך תיאר ל'חדשות 12' אחד מהם: "הייתי שם, ראיתי את החבורה נכנסת לאט לאט עם בנדנות וידענו שמשהו הולך לקרות".

"פוצצו אותנו במכות. רדפתי אחריהם, צעקתי עליהם וצעקתי לעבר המשטרה. מג"בניקים ושוטרים היו שם, ולא רצו אליהם. מסוכן להיות מפגין בישראל", הוסיף המפגין בזעם.

בתיעוד שחשף כתב 'הארץ' איתמר קציר נראית לכאורה הוכחה לטענות על כך שאותם תוקפים התחזו תחילה לאנשי השמאל מ'הדגלים השחורים', במטרה להיטמע בקהל ללא חשד.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר