תקופת הקורונה אילצה אותנו להתרגל ללא מעט שינויים בחיי היומיום שלנו. אצל רבים מאיתנו זה הוביל לשהייה ממושכת מהרגיל בין כותלי הבית שלנו, בין שזה בשל עבודה מהבית, חל"ת או בגלל הסגר שהיה לפני חודשים ספורים. רבים מצאו את עצמם שוהים בבית הרבה יותר ממה שהם רגילים, במיוחד לאור העובדה שמדובר בחודשי הקיץ החמים, בהם אנחנו רגילים ליהנות מהשמש בחוץ.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אם יצאתם מהבית לאחרונה ושמתם לב שנשרפתם בקלות רבה יותר מהרגיל – אתם לא לבד - ומתברר שיש לזה קשר לשהות הממושכת שלכם בבית.

פריחה פולימורפית מאור (Polymorphous Light Eruption) היא תופעה שמתבטאת ברגישות יתר של העור לקרני השמש. היא יכולה לקרות מסיבות שונות ונפוצה יותר בקרב נשים בהריון – אך תקופה ממושכת של הימנעות מחשיפה לשמש יכולה להגביר את הסיכון ללקות בה. לפי ד"ר הדלי קינג, רופאת עור, תופעה זו יכולה לגרום להופעת בליטות אדומות בעור ששורפות או מגרדות.

בנוסף לכך, יכולים להופיע גם כתמים בעור ושלפוחיות באזורים שנחשפו לשמש. זה נפוץ יותר באזורים בהם החורפים מתאפיינים במעט שמש – ובהתאם לכך באביב ובתחילת הקיץ כאשר השמש חוזרת, אנשים מסוימים עשויים לסבול מפריחה מולימורפית כתוצאה מחשיפה מחודשת לאור השמש.

קרם הגנה  (צילום: shutterstock| RossHelen)
חשוב למרוח קרם הגנה לפני כל יציאה מהבית | צילום: shutterstock| RossHelen

עוד ב-mako בריאות:
>> הפעילות הזאת יכולה להגן עליכם מפני הקורונה
>> המזון הזה מוריד את מפלס החרדה ומעלה את מצב הרוח
>> חוקרים: תרופה קיימת יכולה לחסום את הנגיף

בישראל אולי זה קורה פחות, בעיקר כי גם בחודשים הקרים יותר אצלנו השמש עדיין זורחת, אך זה בהחלט עשוי להיות נפוץ יותר עכשיו, בעיקר בקרב אנשים שהיו בביתם זמן רב ורק לאחרונה יוצאים יותר החוצה לאור השמש. אז אם נשרפתם יותר מהרגיל בזמן האחרון – ייתכן מאוד שזו הסיבה. אבל אל דאגה, הרגישות לאור השמש לא תישאר לאורך זמן ותיעלם מהר מאוד. עד אז, זה זמן טוב להזכיר שחשוב להקפיד למרוח קרם הגנה, גם אם אתם רגישים לקרני השמש וגם אם לא – גם אם אתם יוצאים לטיול קצר בחוץ וגם אם זה לחוף הים.